Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_suus19_ schreef:is toch meestal zo dat paarden minder wintervacht krijgen als je dekens op gaat gooien? Ik heb het precies hetzelfde gedaan als jij en mijn paard heeft nu ook niet zo'n megavacht. Hij krijgt normaal in de winter niet meer op dan 200 gram, dit jaar staat hij voor het eerst in een buitenstal en de hele dag op het land, nu krijgt hij als het kouder wordt 350 gram op. Lijkt me zat.
)
(Horseware is duur maar ook goed
).
. Ik heb haar toen een 200 grams op gedaan, en dat beviel haar echt prima, madam stond weer achter in de wei beledigd te kijken omdat ze uit de wei moest
.
. petitparis schreef:niet elk paard maakt veel wintervacht aan, maar dit wil niet zeggen dat ze het koud hebben. Zelfs voor een ongeschoren paard met weinig wintervacht is een 200grams deken voldoende. Bij extreme vries zou je kunnen overwegen een 300grams op te leggen.
Gewoon regelmatig controleren aan de aanzet van de oren, oksel en lies van het paard. Als hij daar koud aanvoelt, kan je beter een dikkere deken opleggen
hoe sneller jij een dikkere deken oplegt, hoe minder vacht je paard gaat aanmaken...