Goedenmiddag dames, ik heb jullie hulp weer eens nodig.
ik heb mijn Fjord nu de 1e keer geschoren ongeveer een maand terug. nu moet hij eigenlijk alweer geschoren worden.
voor het scheren leen ik nu een apparaat op stal, alleen heeft deze zijn beste jaren een beetje gehad. daarom zou ik graag zelf een scheerapparaat aan willen schaffen.
er worden ongeveer 2 fjorden per jaar mee geschoren welke beide 2x gedaan moeten worden.
nu ben ik scheerapparaten van 200 euro tegengekomen, maar ook apparaten van 500 euro.
welk apparaat hebben jullie? Wat was de prijs? het merk? hoe bevalt deze?
ik heb een heiniger progress en ben er heel tevreden over. Maakt niet veel geluid en is niet zo zwaar
Corellaa
Geplaatst: 04-11-10 20:10
Ik ben erg tevreden over de heiniger Progess licht in de hand, maar niet veel geluid EN voor de ''amateur'' onder ons een mooie aankoop prijs (als je goed zoekt zijn ze er te vinden rond 250-255 euro )
maar maakt het uit hoe "sterk" je scheermachine is, want die fjorden haren het zijn er zo veel en dicht bij elkaar. of kunnen alle scheermachines dat wel makkelijk?
jip Heiniger Progress, scheer er 20-30 per jaar mee, ben er zeer tevreden over.
Vissoie
Geplaatst: 05-11-10 21:49
Ik heb een Aesculap econom equipe, werkt prima bij onze pony met een vreselijk dikke vacht en stug haar. Ook de Heiniger Saphir gaat prima, dat is eigenlijk een opscheermachine maar omdat hij draadloos is en vooral omdat hij zo weinig geluid maakt ideaal, het enige is dat het blad smaller is dus moet je meer banen scheren. Voor alle scheerapparaten geldt dat je het apparaat goed moet olien, ook tijdens het scheren.
Hier ook een ausculap,super apparaat.Heb ook een Hauptner gehad,die vond ik wat minder( duurdere messen,meer geluid) Ook een heiniger hier,is ook een fijn apparaat.
wuswa
Geplaatst: 06-11-10 17:47
Ik heb een Liscop Equiclip A-1600. Werkt op batterijen en dat is op zich handig. Nadeel is dat je twee opgeladen batterijen per paard nodig hebt en dan moet het ook nog eens een brave zijn.... Ook slaat 'ie wel eens vast bij heel dik haar. Dan moet je even schoonmaken (haren verwijderen). Voordeel is: geen snoer dus en weinig geluid. Door dat gedoe met die batterijen zou ik de volgende keer toch een apparaat met snoer kopen.