Inlopen van laklaarzen, anders dan gewone laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Inlopen van laklaarzen, anders dan gewone laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 11:28

Ja, zoals de titel al zegt dus...is het inlopen van laklaarzen anders dan gewone leren laarzen?
Ik ben vooral benieuwd wie er ervaringen heeft met hoever ze inzakken, evenveel of minder dan laarzen van normaal leer?

Ik heb nl supersupermooie laklaarzen gezien, maar twijfel over de hoogtemaat. Ze zijn sowieso iets hoger dan de laarzen die ik nu heb, maar mijn huidige laarzen zijn ook niet echt heel hoog ofzo, ook niet toen ze nieuw waren...twijfeltwijfel dus. Passen kan ik wel doen maar er is daar niet echt iemand met verstand ervan, dus dan vraag ik het maar hier even...zijn vast ervaringen genoeg :)

Enne, nu ik toch bezig ben, hoe onderhoud je lak? Hoe blijft het mooi glanzend?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:26

Schopje! Ben zoo benieuwd...wie helpt ;)

monsterina

Re: Inlopen van laklaarzen, anders dan gewone laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:29

Lak laarzen zijn niets anders dan leren laarzen met een laagje lak erover heen, dus ze zakken niet meer of minder in dan normaal. Lak onderhoud je heel simpel gewoon met een vochtige doek erover en het is weer mooi.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:34

Bij mij duurde het inlopen iets langer dan gewoon leren laarzen (Heb alleen maar de jachtkap lak)
Ik heb er een hakje in gedaan zodat mijn knieholte wat meer vrijheid heeft.
Nu kan ik zonder hakje en pijn in mijn laarzen, ze gaan zelfs lekker zitten :)

Onderhoud van lak, ik doe ze met een vochtige doek af en af en toe met ledercreme speciaal voor lakleer.
Daarvan gaan ze echt heel mooi glimmen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:35

lak rekt minder snel mee dan gewoon leer (is stugger door de laklaag), duurt dus ook langer voordat het gevormd is naar je voet...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:37

Ik heb bij Petrie lakleren laarzen gekocht, zelf vonden ze het helemaal niks, zonde van het leer en het zou heel stug zijn enzo, toen ik ze ook nog eens met strass steentjes wilde hebben ze maar gedacht dat ik een hopeloos geval was en ze gemaakt! :P
Ze bevallen mij heel goed, ze zitten als slofjes, heb ze niet in hoeven te lopen en ze blijven mooi, vochtige doek er over en klaar!
Ik heb ze al wel een tijdje en ze blijven mooi, maar omdat je het leer verder niet kan verzorgen weet ik niet of ze sneller lelijk zullen worden.

Zelf zou ik ze wel echt netjes aan laten meten, de laarzen vallen wel erg op en niks zo lelijk als ze dan net niet mooi aansluiten, of de bovenkant gaat omkrullen als ze te hoog zijn.

Saar_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:38

Ik zou eens op http://www.lipica.nl kijken daar hebben ze hele mooie laklaarzen op maat (je kunt je laarzen zelf samenstellen, dus ook de kleur en ledersoort). De winkels hebben ervaring met opmeten dus dan weet je zeker dat je laarzen goed zitten. Lipica laarzen zijn in verhouding helemaal niet duur. Mijn laarzen zijn op dit moment nog in de fabriek dus ik ben benieuwd hoe ze zijn geworden!

Suc6!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:57

Ik vind dat lakleer veel sneller beschadigd en kreukeld. Heb standaard Petri Anky's en poets ze zo superglimmend met Kiwi schoensmeer en glansspul dat ze lak lijken. Zelfde effect.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:30

Mijn petrie's hebben ook lak, wel enkel aan de buitenkant vd schacht.
Daarvoor had ik dezelfde laarzen zonder lak.
Ik heb geen verschil gevoeld bij het inlopen.
Om ze te onderhouden gebruik ik gewoon een vochtige doek.

Ik ben er echt super tevreden mee! Een aanrader :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:27

Ok dankjewel allemaal!!

Ik had nl een paar supergoedkoop gevonden, heb ze toch gekocht :D:D
Het is echt een gokje, ik ga er ritsen in laten zetten en dan moet de maat als ze normaal inzakken precies kloppen. Afwachten dus, hoop dat het lukt, vind het nl supermooi alleen zou er nu echt niet het geld voor hebben dus was wel heel blij dat ik deze tegenkwam!
En schoonmaken is dus helemaal makkelijk, top!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:28

_Esther_87_ schreef:
Ok dankjewel allemaal!!

Ik had nl een paar supergoedkoop gevonden, heb ze toch gekocht :D:D
Het is echt een gokje, ik ga er ritsen in laten zetten en dan moet de maat als ze normaal inzakken precies kloppen. Afwachten dus, hoop dat het lukt, vind het nl supermooi alleen zou er nu echt niet het geld voor hebben dus was wel heel blij dat ik deze tegenkwam!
En schoonmaken is dus helemaal makkelijk, top!

Zou ik mogen weten waar je ze hebt gekocht :D O:) ?