Hee, ik had vraag of jullie misschien wat ik er aan kan doen. Ik weet ook niet zo goed wat het precies en hoe het komt maar misschien kunnen jullie helpen.
Als ik zeg maar even aan het rijden ben krijg ik last van mijn rechter voet. Het is geen kramp en hij slaapt niet. Mijn voet gaat dan ook op zijn rechter kant leunen. Ik kan hem ook niet goed meer uitdrukken dan. Het drijven gaat dan ook moeilijk.
Ik heb rubbere laarzen. Heb wel leren alleen daar kom ik niet meer omdat best wel wat aangekomen ben. Ben wel van plan om binnenkort even naar ruiterzaak te gaan. Ik rijd 1 keer in de week op de manege en heb er vrijwel altijd last van.
Ik wil eerst weten wat voor pijn. Voelt het branderig, of alsof je er al een dag op staat, alsof ie dik geworden is, gevoelloos misschien of alsof ie stijf is....?
Beugels gaatje korter zodat je beter kunt steunen op je beugel zodat je voet niet kan kantelen. Flexibele beugels wil ook nog wel eens helpen maar is wat lastiger op de manege.
Zelf hebben bij mij de schoenen van ariat ook iets geholpen. Klap nu minder vaak dubbel dan voorheen met rubberen laarzen.
xTravers
Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-10 23:17
ja het voeld beetje gevoelloos als ik daarna ook ga lopen zwikt mij voet snel.
mrie
Geplaatst: 03-11-10 23:27
Ik denk dat je niet goed zit met je rechterbeen of je billen. Gevoelloos wil vaak zeggen dat er ergens een zenuwtje in de klem zit.Dat kan in je billen, je bovenbeen, je knie, je onderbeen je enkel zijn, maar in elk geval boven je voet zelf. Laat je instruktiemens eens goed kijken of je wel recht zit. In plaats van je enkel te draaien zodat je voet naar voren steekt leg je je hele been van je heup af ietsje naar binnen gedraaid zodat je dit minder vanuit je enkel hoeft te doen en druk je knie een pietsie naar voren, alsof hij verder van je af zou moeten staan. Experimenteer een beetje met je been zonder dat je verkrampingen voelt. Een been moet gewoon hangen, dus niet aandrukken tegen je zadel of paard. Maar je kunt het wel beetjes verdraaien of verleggen.... Succes
Ik heb ook vaak dat mijn beugels te lang zijn op het laatste gaatje en moeten ze worden om geslagen waardoor niet helemaal recht zit. Het kan inderdaad ook zijn dat ik met te lange beugel rijd. Ik zal er op gaan letten;)
susanne52
Geplaatst: 07-11-10 21:27
dat komt omdat je dan waarnschijnlijk meer gewicht zet op je rechter voet....