Wij hebben nu net de huur van de wei achter ons huis over kunnen nemen.
Ik heb zelf Rena natuurlijk , dat is gewoon mijn paardje. Verder staat hier sinds 2 maanden de Fjord van de moeder van mijn nichtjes.
En dan hebben we nog de kleine pony van de vorige huurders van de wei overgenomen.
Er staan nu dus 2 D-pony's en een kleine pony , en zo'n groepje wil ik hier ook houden

Dat is een leuk overzichtelijk klein kuddetje dat precies "past" zeg maar qua wei en stalling.
MAAR : die kleine die heeft eigenlijk meer aandacht nodig dan wij haar kunnen geven. Ik heb haar overgenomen zodat we de huur van de wei over konden nemen van de vorige eigenaren , en om er zeker van te zijn dat ze goed terechtkomt , want het is echt een leuk beestje

Mijn nichtje wilde er wel voor zorgen maar die kan er niet 100% mee overweg , ze is wat te bangig en onervaren helaas.
Het beestje wil heel graag werken en heeft gewoon een ervaren iemand nodig die er doorheen prikt als ze even wat nukkig kijkt

En die het beestje gewoon lekker aan het werk zet , want als ze in haar werk haar energie kwijt kan dan blijft ze fris in het koppie en is het gewoon een superfijn en lief diertje

Het zou dus beter zijn als ze bij iemand terechtkomt die echt intensief met het beestje aan de gang gaat.
Vandaar dat ik haar ook in mijn onderschrift heb staan

Maar stel dat we het perfecte baasje voor die kleine kriebel vinden , dan wil ik toch graag weer een derde pony erbij.
Om een pony in pension te nemen dat zie ik niet zo zitten , ik heb geen behoefte aan een huurder erbij

En het zou juist leuk zijn om een fijne pony voor mijn nichtje(s) te hebben staan

Dan wel 1 die iets groter is zodat mijn nichtje er langer plezier van kan hebben , en ook 1 die wat beter geschikt is voor een echte beginner die nog wat onzeker is. En natuurlijk een beestje die ook gewoon rustig en lief blijft als ze een periode maar weinig werkt

Nu lijkt het me een goede optie om dan te gaan kijken voor een pony die we in bruikleen kunnen krijgen.
Van iemand die wel graag de eigenaar van het beestje wil blijven , maar er zelf niet meer voor wil / kan zorgen.
Dat wij het beestje dan hier huisvesten , en dus de normale maandelijkse onderhoudskosten betalen (weide + stal + hooi + hoefsmid + wormenkuur enzo).
De eigenaar heeft dan als voordelen : gratis stalling en onderhoud van het beestje , en hoeft de verzorging niet meer op zich te nemen want dat doen wij , dus kan de eigenaar zijn tijd aan andere dingen besteden.
Voor ons zou dan het voordeel zijn dat we zelf geen pony hoeven te kopen , en dat we geen onvoorziene kosten hebben (dierenarts) want die blijven wel voor de eigenaar.
Zowel ik als de moeder van mijn nichtjes willen namelijk eigenlijk geen 2e pony in bezit hebben , maar we hebben er wel plek voor...dus dit zou voor ons een ideale oplossing zijn. En het lijkt me ook een hele mooie oplossing voor iemand die nog een ponietje heeft staan , er eigenlijk weinig tijd voor heeft en toch alle kosten ervoor moet betalen omdat diegene het niet over zijn of haar hart kan verkrijgen om het diertje de handel in te sturen.
Diegene is dan mooi van de maandelijkse kosten en de dagelijkse verzorging af , en het beestje gaat nog eens een leuk ritje maken

Okee , na dit lange verhaal

Heeft er iemand ervaring mee , en hoe is dat bevallen ?
Zijn er nog redenen om het wel of niet , of op een bepaalde manier te doen ?
Kortom : heb je iets erover te melden : graag !
We moeten natuurlijk maar afwachten hoe het loopt met die kleine pony , wie weet gaat mijn nichtje ineens doorpakken en wordt het een geweldig leuk koppel die 2 , als ze goed aan het werk komt dan mag ze natuurlijk gewoon blijven