Lusteloos op de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maya_Mariel

Lusteloos op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 14:38

Mijn paardje heeft er totaal geen zin meer in om op de wei te staan. Ze loopt niet mee, behalve als het richting de stal is(waar ze eigenlijk alleen maar instaat als het erg slecht weer is, wat het nu totaal niet is). Ze eet het hooi niet op, maar staat eigenlijk constant op een plek.
Er is niets veranderd, behalve dat gister de hoefsmid is geweest, maar ze loopt wel normaal dus dat ik het ook niet.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Misschien ook een mindere dag of toch iets ergers? Er staat trouwens nog een paard bij haar op de wei.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:48

Winter dipje? Die van mij is ook wat lusteloos en lijkt geestelijk wat moe..ik geef hem deze week rust en hij krijgt vandaag een vitamine spuit, wordt het niet beter laat ik bloed trekken :j

Maar het schijnt meer voor te komen hoor, de jaarlingen van mijn instructeur staan er ook wat lusteloos bij op het land! Het is ook zo raar weer..dan weer koud en dan opeens weer 15+

Amalarab

Re: Lusteloos op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:11

Te kort bekapt? (ook al loopt ze normaal, mss heeft ze er toch last van)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 15:15

Mijn paardje had dat ook. Het begon met 1 a 2 dagen minder eten, daarna weer goed, dan weer slechter eten. En op een gegeven moment hield hij helemaal op met eten. Beestje naar de kliniek gebracht: Bleek hij vervelende maagzweren te hebben.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:20

Heb je de temperatuur al opgenomen? Er gaan verschillende virussen rond momenteel..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:02

Wanneer heb je voor het laatst ontwormd en waarmee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:43

in elk geval even kijken hoe de lichaamstemperatuur van je paard is.
geef je ook krachtvoer?
soms hebben ze namelijk wel een beetje extra nodig,zeker als het slecht weer is en ze verharen,als ze dan tekort hebben kunnen ze daar erg moe van worden.

nou moet ik wel zeggen dat de paarden bij ons op de wei momenteel ook erg rustig zijn, ze worden bijgevoerd en kunnen hun buikje rond eten en heb het idee dat ze dus lekker vol zitten en daarom wat lui zijn?
houd het in de gaten, temperaturen en hoe is ze verder dan,rijd je ook?
is ze dan wel voorwaarts

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:46

wij hebben ook wel eens een mindere dag ertussen zitten.

Bij een paard zal dat niet anders zijn!

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:50

Mijn paard is super druk en de meeste bij ons op stal ook maar we hebben ook 1 paard die er lusteloos bij staat die is onder zocht en heeft niks
Zal wel gewoon veranring zijn van weer ofzo maar kunnen natuurlijk ook andere dingen zijn alleen bij dit paard toevallig niet