Petrie Glasgow en dikke kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shalot

Petrie Glasgow en dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 10:37

Hallo allemaal. Heeft er iemand ervaring met de Petrie Glasgow en dikke kuiten?
Ik heb voet maat 37,5 = 4,5 en kuitmaat 47. Vind die met de veter zo mooi. Wil ze graag hebben
Maarja met mijn maten is ie dan nog wel mooi? Ik ben niet dik maar heb familie kwaal dikke kuiten.

HELP HELP wie heeft er ervaring

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:22

Toen ik mijn lerenlaarzenjacht begon heb ik naar de Hampshire (zonder veter) gekeken.
Ik heb voetmaat 38 en kuitmaat 40 en dit was al niet mogelijk zonder maatwerk (heb ook nog korte onderbenen). Weet je dus wel zeker dat je maten er zijn als standaardmaat? Heb toen wel Hampshire's besteld, maar na 4x oprekken kon de rits wel dicht, maar kon er niet mee lopen. Vond kuit wel toen wel meevallen.

lovey_ou

Re: Petrie Glasgow en dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:25

met 47 kom je op maatwerk! Misschien gaan voor lipica? Die maken laarzen op maat en voor een mooie prijs vaak rond de 195 tot 260 geloof ik? Of duurder maar dan moet je het wel heel bont maken.

hier meer info over lipica zelf:
[HK] Lipica Laarzen [#3]

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:03

Denise ik kom altijd op maatwerk. Dus moet zo en zo 90 euro erbij rekenen. Heb hetzelfde voet 37,5 hoogte 42 dikte 47 oeps.

Lovey: wat is de ervaring van lipica ken het hele merk niet

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:17

In het topic staan veel ervaringen. Ikzelf heb ze ook en kom normaal ook op maatwerk uit met petrie en zou dan meer als 500 euro moeten betalen. Maar het is natuurlijk ieder zijn smaak. Ik ben er wel tevreden over als er iets is maken ze het gewoon :)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 21:24

oke ga me effe verdiepen in Lipica:)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:17

Ik zal als ik jou was idd even naar Lipica kijken. Ik heb ook Lipica's besteld (wist toen ik eigelijk voor Petrie/Cavallo ging ook niet dat het bestond). Het duurt even met het wachten, maar dan ben je wel even stuk goedkoper uit! Je kan het zo duur maken als je zelf wilt en je hebt megakeuze :)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:32

oh oh oh ja ik ook ben voor de Petrie gaan kijken. En ga vrijdag de Lipica bestellen yehhhhhhhhhhhh

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:38

Shalot schreef:
oh oh oh ja ik ook ben voor de Petrie gaan kijken. En ga vrijdag de Lipica bestellen yehhhhhhhhhhhh

Lipica the best. :D

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:18

Ik heb 't zelfde probleem! Heb ook de Glasgows. Heb ze op maat laten maken, heb zegmaar maat 42 maar dan met een mannen kuitmaat. Staat helemaal niet misvormd hoor! Kan prima.. De service van Petrie was erg goed, heb ze bij Epplejeck gekocht.
Kijk maar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inlopen viel ook reuze mee en ze rijden heerlijk! Heb ze boven ietsjes wijder waardoor het wat soepeler valt, onderaan de kuiten sluiten ze mooi aan, wat vaak niet het geval is bij gewone laarzen, wanneer je een kleinere voetmaat hebt en grotere kuitmaat, dan krijg je ruimte bij de enkels.

Hopelijk heb je er wat aan ;)

Edit: Ze waren €310,- ;€250,- voor de laars en €60,- voor het maatwerk, het kan dus goedkoper dan 90,- ;) Meeste leren rijlaarzen zijn wel rond de 300 euro ;)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:36

whow wat zijn ze mooi wat is jou kuitmaat als ik vragen mag?
Rowie1993 schreef:
Ik heb 't zelfde probleem! Heb ook de Glasgows. Heb ze op maat laten maken, heb zegmaar maat 42 maar dan met een mannen kuitmaat. Staat helemaal niet misvormd hoor! Kan prima.. De service van Petrie was erg goed, heb ze bij Epplejeck gekocht.
Kijk maar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inlopen viel ook reuze mee en ze rijden heerlijk! Heb ze boven ietsjes wijder waardoor het wat soepeler valt, onderaan de kuiten sluiten ze mooi aan, wat vaak niet het geval is bij gewone laarzen, wanneer je een kleinere voetmaat hebt en grotere kuitmaat, dan krijg je ruimte bij de enkels.

Hopelijk heb je er wat aan ;)

Edit: Ze waren €310,- ;€250,- voor de laars en €60,- voor het maatwerk, het kan dus goedkoper dan 90,- ;) Meeste leren rijlaarzen zijn wel rond de 300 euro ;)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:37

twijfel toch opnieuw zeker na deze mooie schitterende foto. Heb nog geen keuze kunnen maken puf. Toch voor Petrie egter weet nu niet of glasgow of olympic

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:11

Olympic is een echte dresuurlaars, met rits aan de zijkant, zonder veters, wat mij persoonlijk niet lekker zat, want ik heb 'm aangepast. De Glasgow is voor zowel springen als dressuur, je ziet deze steeds vaker bij de dressuur, ik rij er zelf ook dressuur mee :+ Doordat hij én een rits én veters heeft is 'ie makkelijk aan te trekken en sluit deze goed aan om de kuiten.
Ik denk, dat voor jou de Glasgows handiger zijn. Aangezien jij ook dikkere kuiten hebt. Ik heb ook nog gekeken naar de Olympic, maar tegen mij zeiden ze, omdat ik best dikke kuiten heb, dat de Glasgow beter zou zijn, omdat het onderaan beter aansluit. Met mijn oude Aigles had ik op het gegeven moment zelfs tijdens een wedstrijd dat m'n laars halverwege m'n been hing omdat hij bij de enkels te los zat! Dat zou je ook kunnen gebeuren met de Olympics.. Ik denk ook dat het qua maatwerk voor jou makkelijker zal zijn bij de Glasgow dan bij de Olympic, omdat de Glasgow sowieso al wat smaller is bij je enkels dan bij de Olympic.

Hopelijk heb je hier wat aan, succes!

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:11

Oef, lastige vraag die je me stelt!
Ik zal even in mijn laarzen kijken of ik 't daar kan vinden!

Edit:
Als ik het goed heb: Voetmaat: 8,5 Hoogte: 51 Kuit: 45(viel net buiten de damesmaten, dus moest herenmaat schacht :P)
Laatst bijgewerkt door Rowie1993 op 08-11-10 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:17

Rowie thanx ik heb daar heel veel aan :D . Mijn 1e keuze was ook de Glasgow |( . Toen overgestapt naar de olympics puf het is zo moeilijk. <3

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:18

als het goed is de laatste cijfers hihi

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 18:19

En heb jij zelf de maten doorgegeven? Waar heb jij ze gepast?

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:27

Ben naar Epplejeck hier in Zwolle gegaan. Daar gevraagd of ik er paar kon passen, maar m'n oog was al gevallen op die Glasgows. Dus ik die passen, maat 42, grootste kuitmaat, maar paste niet..
Dus ging ze kijken of ze meet 42 met een mannenkuit maat had, maar die had ze niet, moest ze bestellen. Dus had ik uiteindelijk maat 45 met een goede kuitmaat aangepast, en dat zat goed. Dus hebben ze die mannenkuitmaat(45) op maat 42(voet) gezet en hij zit perfect!
Ze hebben het heel netjes opgemeten en de service was super. Duurde niet eens zo lang voordat ik ze binnenhad! 6 weken? Misschien wel minder!

Chanellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:05

ik heb ook die laarzen en in de winkel zeiden ze dus dat ik te dikke kuite had in vergelijking tot me voet maar ik heb zegewoon besteld en op maat laten maken en het iz helemaal niet storend dus mijn advies gewoon kopen :)