paard wil niet uit de paddock...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

paard wil niet uit de paddock...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 23:12

Onze stal heeft paddock-service, en daar maak ik graag gebruik van. Je paard wordt in de paddock gezet, en er na enige tijd ook weer uitgehaald. Nu is dat inzetten niet zo'n probleem, maar dat uithalen...hij laat degene die hem komt halen tot op 20 centimeter naderen, pikt heel snel het appeltje dat ze bij zich hebben mee, draait zich om en gaat ze vervolgens weer drie meter verderop staan uitlachen. Laat ik het zo zeggen: als-hij een middelvinger had, stak-tie 'm flink omhoog (of een middelhoef in dit geval). }:)
Als ik met hem in de paddock ben, is het uithalen geen probleem. Ik heb juist meer moeite om 'm uit m'n buurt te houden. Zo mogelijk sjokt-ie gezellig een half uur achter me aan. Ook met zijn verzorgster geeft het geen problemen. O:)
Hoe los ik het op, want ik kan me voorstellen dat ze 'm helemaal zat zijn!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:15

ik denk niet dat jij dit op kunt lossen , maar dat de gene die hem er uit moet halen dit op moet lossen , :D jou respecteerd hij al , dus nu moet die ander zijn of haar best gaan doen.

tamary

Re: paard wil niet uit de paddock...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:24

Paard heeft leuk spelletje zo. Gene die hem moet vangen zal voortaan eerst paard vast moeten hebben voordat paard appeltje krijgt. En dat uitbouwen naar appeltje in de voerbak.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:25

lijkt me dat er al in geen geval meer gebeuren moet dat je paard dat appeltje kan pikken en er vandoor gaan!
lekker slim *D

appeltje krijgt ie pas als hij netjes aan het touw vast staat.
diegene die hem er uit haalt moet daar dus goed om denken.
ook geen hapje van de appel geven,pas als hij vast zit .

ga anders samen met diegene die hem er uit moet halen aan de slag zodat zij beter weten hoe ze hem moeten pakken?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:09

ben het eens met ellepel

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:11

Ik zou dit zien als een duidelijk signaal dat dit misschien niet de goede soort huisvesting is voor je paard (aangenomen dat hij na de paddock weer op stal gaat).

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:23

En waarom kan ik hem er dan wel uithalen? Dan zou 'ie met mij ook niet meelopen.
Overigens, wat voor huisvesting had je dan in gedachten?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:00

denk niet dat het aan de huisvesting ligt , t paard lijkt het er overduidelijk naar zijn zin te hebben , ik denk zelf dat de padock WEL een prettige huisvesting is en dat de verkregen appels met als gevolg dat het paard niet gevangen is , de oorzaak is .

dus ben ook met ellepel eens dat degene die hem moet vangen het gewoon net ff anders te werk gaat en zich geen appels afhandigd voor dat het paard in de hand is .

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:08

Vraagje.....: hoeveel verstand hebben deze mensen, die deze stal runnen, van paarden?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 22:51

Hoe bedoel je dat precies?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:59

nou....omdat het toch niet zo moeilijk is om een goeie aanpak te bedenken (zie eerdere suggesties die hier reeds gegeven zijn). Een beetje paardenmens had dit reeds zelf bedacht i.p.v. jouw een rotgevoel te geven dat ze je paard een beetje zat zijn.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 23:05

Voor zover ik weet heeft de leiding/eigenaar toch aardig wat verstand van paarden. Maar ik ken mijn paard wel een beetje, hij heeft deze periodes wel vaker, dan gaat het heel lange tijd goed, en dan ineens beslist meneer dat hij er geen zin meer in heeft. Het lijkt meer een spelletje: dan komt 'ie met z'n oortjes naar voren aan het hek staan, maar zodra je hem wilt aanklikken springt-ie naar achteren. Als je je omdraait om weg te lopen komt hij weer naar het hek. Hij vindt het nogal lollig :D.

desi28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:01

Met bix lokken en belonen wil ook niet als ze eruit is?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 11:42

nee...:n