Ik ben toevallig net bezig met me jonge pony zadelmak te maken..
Hij is 14 febr. 3 geworden maar hij is nog een vrij jonge pony qua uiterlijk etc dus heb ik hem nog twee maanden laten staan en toen ben ik gaan longeren, eigenlijk zonder een zadeltje maar wel met een longeersingel. Dit omdat alle zadels die we hadden laggen gewoon niet goed. (te groot, wijd, smal etc.) Dus moest er een nieuw zadeltje komen en dat duurde ook wel een maand of 2 voordat hij eindelijk kwam nadat we hadden gepast en ook besteld..
Die 2 maanden heb ik trouwens wel wat grondwerk (op mijn manier) gedaan en dat houd in dat hij meer reageert op stemhulpen en dat hij braaf is aan de hand etc.
Toen heb ik hem 4 keer met dit zadel gelongeerd en er toen opgegaan. Dit omdat hij de 2e enorm ging bokken/rennen noem het maar op en ben ik gestopt met longeren die dag toen hij braaf 3/4 rondjes had gedraafd. Na die keer heeft ie elke keer braaf z'n rondje gedaan en vond ik dat hij het genoeg vertrouwde.
Hij werd toen en nu 2/3 in de week gepakt om er wat mee te gaan doen. Voorderest staat ie overdag in de winterperiode op het land en zomers dag en nacht op het land