Hoe is/was jullie paard alleen op de trailer/wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Hoe is/was jullie paard alleen op de trailer/wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:02

Hoi,

Binnenkort wil ik gaan starten met mijn paard, heb samen met een vriendin al een aantal onderlinge wedstrijdjes gestart maar wil nu toch bijna wel 'voor het echie'.
Het enige waar ik alleen erg onzeker over ben is hoe hij zich zal gedragen als hij dalijk in zn eentje op de trailer staat, in zn eentje daar aankomt etc etc.

Ik vraag me af hoe jullie paard in het begin alleen was, hoe jullie er mee om gegaan zijn en of het nu al veel beter is..
Of is het gewoon een kwestie van wennen en maak ik me weer om niks druk?

Ik hoop hier wat goede tips te krijgen
Groetjes

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:06

Het zal inderdaad een kwestie van wennen worden. Maar heb je het nog nooit geoefend, bijvoorbeeld met je paard alleen naar les of trainen op ander terrein?
Daar zou ik mee beginnen, dan staat je paard niet gelijk een halve dag op de trailer en kan je gelijk bekijken hoe hij zich gedraagt ;)
Succes ermee!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:16

Hier heb ik eerlijk gezegd nooit over nagedacht toen ik aan voor het eerst naar les (ergens anders) en wedstrijd ging. Hij stond toen hij nog van de manege was altijd op de vrachtwagen ging ook altijd goed.
Trailer opladen en staan gaat goed, hij heeft periodes dat hij achteruit raced als de stang er weg gaat,, dus blijft hij 10 min. met de klep open en stang erachter staan :P

unicorn_kiss

Re: Hoe is/was jullie paard alleen op de trailer/wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:20

Toevallig ben ik vandaag voor het eerst met mijn paard alleen naar een andere locatie gegaan.
Normaalgesproken is het een super sensibel paardje, maar hij was best nog rustig. Een beetje nerveus, dat wel.
Ik raad wel aan om goed in de buurt van andere paarden op te zadelen, die van mij was daardoor meteen gekalmeerd.
Veel succes ermee

Annemijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:26

ik denk dat die gwn moet wennen
mijn paardje was best braaf de eerste keer alleen kijkerig.
succes!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:20

Die van mij moest er de eerste keren meteen uit bij aankomst!
Nu kan ik me rustig melden, nog een rondje lopen & dan is mijn paard uit de trailer halen.
Het zal even wennen zijn voor je paardje, maar houd zelf de rust erin dan komt het wel goed :)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:50

Mijn pony was vanaf het begin al heel braaf op wedstrijd, terwijl ze thuis juist een draakje kan zijn. Ze was heel erg op mij gericht, omdat ze daar alleen mij had en verder niks kende. Op de trailer was ze ook rustig, maar ik probeerde haar toch zo weinig mogelijk op de trailer te laten staan. Als ik me moest melden o.i.d. liepen m'n ouders een rondje met haar of lieten haar even grazen. Niet dat ze een hekel aan de trailer heeft, maar we voelden ons daar zelf prettiger bij. :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:49

Mijn merrie die nu 6 keer op de trailer heeft gestaan en 2 keer op wedstrijd gedragt zich altijd netjes, doet geen gekke dingen en is heel rustig.
mijn andere merrie daarbij moest ik altijd het deurtje open laten en als we stil stonden bijvoorbeeld voor het stoplicht of de bezinestation dan ging de hele trailer heftig heen en weer maar met deurtje open was het prima.
mijn grote ruin boeit het allemaal niks, maar de laatste keer stond die behoorlijk te zweten dus vond die het wel wat zenuwachtig maar hij kan prima 4/5 uur op de trailer staan en in de file O:)