Verschillende merken tondeuses, welke is het fijnst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Verschillende merken tondeuses, welke is het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:43

Hallo,

ik ben op zoek naar een tondeuse van rond de 50,- euro om hoofd,benen enz. tescheren.
Nu zag ik bij agradi verschillende in de aanbieding rond mijn prijsklasse namelijk:

- Sectolin SE-200
- Moser CLAM SHELL
- Onyx accumachine
- Wahl Nevada Joe

Met welke hebben jullie ervaring en wat is jullie oordeel over de tondeuse.
En is het handiger om er 1 met of juist zonder snoer te hebben?? En welke is het stilst?

Ook als je ervaring hebt met een andere tondeuse die rond de 50,- euro ligt dan hoor ik graag waar je die vandaan hebt, ook mensen die er nog een duurdere hebben liggen en deze voor deze prijsklasse willen verkopen hoor ik het graag. (moet wel geslepen zijn en in goede staat)

Alvast bedankt, groetjes Anne

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:46

hoi!

ik scheer een hele hoop paarden en heb als tondeuse die van sectolin, de SE 200.

ik vind hm top, mijn paard heeft alleen niet echt mega sokken, ik denk dat deze tondeuse niet geschikt is om door dikke sokken te komen,

ik gebruik hm voor het hoofd, de staart opscheren, en de kootholtes en kroonranden, dat gaat prima!!!
je kan hem met en zonder snoer gebruiken, wel moet je dan ff een deel in je jaszak doen ofzo, zit een behoorlijke stekker aan.
en het handige is je kan er heel gemakkelijk enieuw mesjes op zetten, klik en t is gebeurd.

Anne51

Re: Verschillende merken tondeuses, welke is het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:55

hoi,

mijn paardje heeft niet hele dikke sokken maar is wel een beetje tuttig als het om benen gaat dus was ik van plan zijn hele benen met de tondeuse te doen.
Is deze daar ook geschikt voor? En hoe zit het met de messen, kun je die slijpen of moet je nieuwe kopen (zo ja hoeveel zijn die dan)?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:57

Ik heb er ook eentje van sectolin en daar doe ik hele benen mee als het moet. De accu houd het geen 4 benen vol maar dan ga ik gewoon over op netstroom, ideaal. Ik heb hem nu 3 of 4 jaar en ik heb de messen nog niet hoeven te vervangen.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:11

idd die mesjes blijven heel lang scherp van de SE 200. Nieuwe set kost 14,95 bij agradi