Op vakantie met mijn paard en ik neem mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Op vakantie met mijn paard en ik neem mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 18:29

geeeeen idee waar dit hoort, maar ik gok op hier :9

De topic titel zegt denk ik al genoeg. Ik ga 3 nachten met mijn paard naar Belgie, we krijgen daar twee keer per dag les, en ik ben bang dat ik vanalles vergeet. Wat ik tot nu toe op mijn lijstje heb staan;

-Z'n paspoort.
-Zadel
-Hoofdstel
-2/3 dekjes (aan een heb ik niet genoeg als hij flink zweet)
-Z'n eigen voer.
-Stal en Zweet deken.

En voor mij;

-3 rijbroeken
-Laarzen
-Cap
-Zweepje/Sporen (voor het geval ik die nodig heb)

Ik mis volgens mij nog heel wat. Kunnen jullie mij helpen om mijn lijstje aan te vullen?

ikkemartina

Re: Op vakantie met mijn paard en ik neem mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:30

poetsspullen, reserve spullen( denk aan teugel enzo).... beenbeschermers(als je ze hebt)...

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:32

Halster :+

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:33

Poets spullen voor je paard..
Singel

Voor jezelf:
- handschoenen mits je hiermee rijd
- laarzenknecht (als je die gebruikt)
- camera ;)
Verder neem ik altijd nog wat reserve dingen mee zoals; halster, touwtje, teugels beugelriemen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 18:34

Poetsspullen.. dat was wel heel erg dom om te vergeten. :p Ik neem zowiezo een extra halster mee (en hij heeft er natuurlijk een om, in de trailer :P) . Een extra hoofdstel heb ik niet, maar hij is net nieuw dus ik hoop, dat hij hem heel laat en dat er anders in de buurt een ruitersport zaak zit.

Been beschermers gebruik ik niet. Singel heb ik standaard bij m'n zadel, maar wel goed om extra op te letten, rijd zo rot zonder!

Dankje:D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:34

Evt longeerspullen? Ik weet niet hoe je paard is op vreemd terrein :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:36

Extra halstertouw voor als je paard er een sloopt. :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 18:38

mijn paard is echt super makkelijk op vreemd terrein gelukkig, en anders rij ik z'n drukkigheid er liever uit. Maar een longeerlijn is natuurlijk wel makkelijk voor het geval hij liever langs de trailer loopt in plaats van erop. :)

pff kan wel haast een verhuiswagen huren om alle spullen mee te slepen :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:38

voor jezelf:
regenkleding!!!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 18:39

Dat is slim :) Ik neem zowiezo ook m'n thermorijlaarzen mee. Maar volgens mij zijn de lessen binnen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:39

emmer, handdoek, reserve beugelriem, voor jezelf een set gewone kleren, extra vest/bodywarmer voor als het koud wordt, toilettas met inhoud, handdoek, schoenen (neem aan dat je niet de hele dag op je rijlaarzen wilt lopen)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:40

Ik neem ook altijd een extra beugelriem mee. Strotouwtjes, zakmes.

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:41

misschien wat voer? brokken? iets dat hij thuis ook krijgt?
veel plezier!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 02:18

Als je alleen maar in de bak gaat rijden zou ik stotouwtjes en reserve artikelen thuis laten, als er wat kapot gaat kun je het vast daar wel lenen. Ik neem altijd nog iets van wondzalf mee voor je weet maar nooit. Poetsspullen zag ik ook al langs komen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:59

Katoenen, niet knellend ondergoed (voor jezelf)
Roggebrood voor paard in de pauzes.

Kayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:01

veel water !

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:40

brunetteBaby;
Euhh.. Ik denk niet dat ze dat mee moet nemen? Ik ga er van uit dat ze daar gewoon een kraan hebben :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:19

Toch is dat van dat water geen echt slecht idee als je ruimte genoeg hebt om het mee te nemen. Ik weet van mijn paard dat ze de ene keer met vakantie wel het water drinkt dat ter plaatse is, maar de andere keer niet, dan smaakt het kennelijk heel anders.
En als jij lekker wil rijden en veel wil doen met je paard en het drinkt niet, voel je je volgens mij best schuldig. Eigen water drinken ze dan vaak wel.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:23

eigen hooi, want in belgie heb je niet hetzelfde, hiermee kan je diarrhee voorkomen, voerbakjes waarmee je je voer klaar kunt zetten

waar ga je heen?

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:25

Ik zou zeker 3 dekjes meenemen is mijn ervaring, helemaal met dit weer droogt het niet zo snel.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:27

Eigen hooi neem ik ook inderdaad altijd mee, soms gebruik ik er niets van, soms ben ik dolblij dat ik het mee heb. Afsluitbare bakjes voor je eigen krachtvoer zijn ook wel handig, dat is waar.
En voor iedere keer dat je rijdt een droog dekje, drogen doen ze nu helemaal niet en met een nat dekje van de vorige dag of twee dagen terug rijd ik niet.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:51

Een pyama voor jezelf :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:57

O, dan kunnen we nog wel even doorgaan :D . Toiletspullen, extra rijkleding, voldoende ondergoed en sokken, stalschoenen en gewone schoenen, gewone broek en "nette" blouse/trui geld, telefoon, handdoeken en washandjes, goede regenjas, bodywarmer waar je je telefoon en je geld in kan bewaren, je id of paspoort, bewijs van je zorgverzekering, als je zelf met de auto rijdt je rijbewijs. Dit zijn dingen die ik zo even bedenk, maar er is vast nog wel meer dat nog niet genoemd is...

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:44

Ik ben inmiddels geweest maar begin december ga ik weer dus tips blijven welkom. Het enige wat ik echt heb gemist is hooi. Dat van daar ( was weliswaar kuil ) at hij echt niet en daardoor 'moest' ik een paar keer per dag met hem gaan grazen langs de weg.
Verder had ik inderdaad 3 dekjes mee en dat was zeker nodig. Het water daar dronk hij gelukkig wel, dat moest ook wel want hij heeft zich kapot gezweet. Maar voor lastige drinkers zal dat inderdaad nodig zijn.
Verder las ik dat iemand wilde weten waar in België ik heen ging, ik ging naar Antoine de bodt in aspelare onder Brussel.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips. Ik hoop dat meer mensen er wat aan hebben.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:55

Jet schreef:
Toch is dat van dat water geen echt slecht idee als je ruimte genoeg hebt om het mee te nemen. Ik weet van mijn paard dat ze de ene keer met vakantie wel het water drinkt dat ter plaatse is, maar de andere keer niet, dan smaakt het kennelijk heel anders.
En als jij lekker wil rijden en veel wil doen met je paard en het drinkt niet, voel je je volgens mij best schuldig. Eigen water drinken ze dan vaak wel.

Wat ook vaak helpt als je paard het water niet wil drinken, is er een beetje appelsap doorheen doen. Dan drinken ze het eigenlijk altijd ;)