Ik zag hier een hele hoop topics over scheren. Ik zit er al een poosje aan te denken om mijn 2 shetlanders te laten scheren. Zou dat nu nog kunnen? En, als ze geschoren zijn, welke deken moet je er dan wanneer opleggen? Ze staan bijna altijd op stal (met klein buitenstukje), maar een enkele keer met zonnig weer nog wel eens buiten. Ik heb voor beide een staldeken, maar ik schat in dat dit niet voldoende is voor de winter. Welke dekens zijn geschikt voor de winter?
Jahoor je kan rustig scheren. Shetty`s hoeven meestal maar 1 goede deken op. als ze maar niet nat en in de tocht staan. Dus gewoon scheren.
sorsie
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-10 18:24
gootje12 schreef:
Jahoor je kan rustig scheren. Shetty`s hoeven meestal maar 1 goede deken op. als ze maar niet nat en in de tocht staan. Dus gewoon scheren.
Okee , want ik dacht, ik kan nu wel leuk iemand vragen om ze te scheren, maar als ik dan geen goede deken heb ik het ook niet handig
gootje12
Geplaatst: 31-10-10 18:25
zorg voor een deken die goed waterdicht is met een lekkere voering. Ook weer niet te warm , want shetty`s hebben het gauw warm. Ik scheer vaak shetty`s die gewoon buiten lopen met een deken op.
sorsie
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-10 18:27
gootje12 schreef:
zorg voor een deken die goed waterdicht is met een lekkere voering. Ook weer niet te warm , want shetty`s hebben het gauw warm. Ik scheer vaak shetty`s die gewoon buiten lopen met een deken op.
Ja, das moeilijk. Ik kan niet in je portemonee kijken. Maar ik zou gewoon rondkijken naar een 200gr, deken die goed waterdicht is. als het erg koud wordt kan je er altijd nog een dun dekje onder doen.
Chaos
Geplaatst: 31-10-10 18:33
Buiten staan ze ook in de wind, en niet op de tocht. Dat is het voornaamste verschil. En dus ook met scheren van belang. Scheren, deken op en naar buiten met je Shetlander TS!