Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:35

Nou kreeg ik straks een mailtje wat ik maar niet kan begrijpen, ik had me nl. opgegeven om een westrijd te rijden met paard A, nu is deze geblesseerd en wil ik graag paard B inzetten om de wedstrijd toch te kunnen rijden, dus ik heb een startkaart met paard B aangevraagd en vraag aan de vereniging of dit nog om te ruilen is.
dit is de reactie :

Dat is niet de gebruikelijke weg. Ik weet niet hoelang je al wedstrijden rijdt en misschien weet je het onderstaande ook wel maar misschien ook wel niet.

Jij heb je met paard A aangemeld en daar vorm jij een combinatie mee. Nu is paard A gebleddeerd en wil je graag met paard B mee doen. Met paard B vorm jij een nieuwe combinatie die na sluitingsdatum word aangemeld. De regel is dat je dan met paard B op de wachtlijst komt (er staan nog 4 ruiters op de wachtlijst die heel graag willen starten) en moet wachten op een uitvaller. Aangezien de sluitingsdatum al is geweest bent je hoe dan ook het startgeld van paard A aan de organiserende vereniging verschuldigd. (Echter hebben wij de regel, kan een ruiter een doktersverklaring of veeartsverklaring overhandigen dan hoeven ze niet het startgeld te betalen. Maar dit is niet een regel die in het reglement staat, daar staat in dat een ruiter ten alle tijden het startgeld verschuldigd is aan de organisterden vereniging).

Graag hoor ik van jou of je een veeartsverklaring hebten of je dus wel met paard B wilt starten en dus 2x het startgeld gaat betalen. Of kies je ervoor om paard A te betalen en met paard B op de wachtlijst te staan.

Met vriendelijke groeten,

Hoe moet ik dit nu lezen kan ik nou wel of niet meedoen? Heeft iemand hier meer verstand van dan ik en kun je me hierin wegwijs maken?
Laatst bijgewerkt door aliealie op 28-10-10 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:45

Of bedoelen ze hier nu dat ik met paard B mee mag doen als ik een doktersverklaring voor paard A heb?

Froukje
Forever young

Re: Wedstrijd met paard B rijden ipv opgegeven paard A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:48

Je mag helemaal niet meedoen, tenzij er vijf andere deelnemers uitvallen, doordat je op de wachtlijst staat.

Als je een doktersverklaring of veearts verklaring hebt, hoef je je startgeld voor paard A niet te betalen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:49

Met paard B kun je jezelf op de wachtlijst zetten. Voor paard A moet je het startgeld betalen of een DA verklaring laten zien.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:50

Wat er staat is eigenlijk het volgende:

Jij vormt met paard A een combinatie, deze combinatie is opgegeven voor de wedstrijd, maar start nu niet wegens een blessure van paard A.
Als jij geen DA verklaring hebt ben je, bij afmelding na sluitingsdatum, ten allen tijden het startgeld verschuldigd. Dit moet je dan dus sowieso betalen, TENZIJ je een DA verklaring hebt, dan is het afmelden gratis.

Met paard B vorm je een nieuwe combinatie, je wilt nu dus een nieuwe combinatie opgeven om te starten. Op de wachtlijst (reservelijst) staan al 4 combinaties. Met paard B ben jij dus de 5e combinatie op de wachtlijst.

Doordat jij met paard A uitvalt kan 1 van de reserveruiters starten. Als er nog 4 anderen uitvallen kun jij met paard B starten.

Ik hoop dat het zo duidelijker is voor je.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:51

Wat typisch zeg.....dat zou mij als vereniging nou geen moer interesseren met welk paard je komt. Sterker nog, er zijn zat ruiters die zich inschrijven met de mededeling: Ik kijk nog wel welk paard ik meeneem.

Vind het eerlijk gezegd ook heel erg flauw van ze.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:52

Dat ben ik ook met je eens Daffodil, bij mij had je ook gewoon paard B mee mogen nemen ipv paard A.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:53

Wanneer is deze wedstrijd?
Want nu lijkt het een beetje alsof ze bedoelen de sluitdatum van het inschrijven. Terwijl je volgens KNHS reglementen alleen hoeft te betalen als je je afmeld binnen 1 week voor de wedstrijd.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 16:54

Nies_ schreef:
Met paard B kun je jezelf op de wachtlijst zetten. Voor paard A moet je het startgeld betalen of een DA verklaring laten zien.

Maar dan klopt de zin nog steeds niet die begint met Graag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:40

aliealie schreef:
Graag hoor ik van jou of je een veeartsverklaring hebten of je dus wel met paard B wilt starten en dus 2x het startgeld gaat betalen. Of kies je ervoor om paard A te betalen en met paard B op de wachtlijst te staan.

Zoals ík het lees, mag je met paard B starten, maar dan moet je zoiezo het startgeld van A betalen en dus betaal je in principe 2x het startgeld. OF je zet paard B op de wachtlijst en betaald alleen startgeld van paard A. (dat ben je ze dus zoiezo verschuldigd, tenzijn je een DA verklaring hebt)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:51

Als ik jou was had ik het niet eens gevraagd tenzij het een andere klasse betreft. Gewoon op de dag zelf gezegd dat je een ander paard bij je hebt. Wat een nare manier van doen van die vereniging. Je start toch? Ik vind dit echt mensen uitmelken :o

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:58

Fitzroy schreef:
Als ik jou was had ik het niet eens gevraagd tenzij het een andere klasse betreft. Gewoon op de dag zelf gezegd dat je een ander paard bij je hebt. Wat een nare manier van doen van die vereniging. Je start toch? Ik vind dit echt mensen uitmelken :o

Ja maar dan neem je toch ook het risico dat je niet mee (mag) rijden en een tevergeefse reis maakt?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:00

Het mailtje is niet echt duidelijk inderdaad. Volgens mij moet je startgeld betalen voor paard A, tenzij je een DA verklaring hebt. Als je met paard B start schrijf je je nu pas in en kom je op de wachtlijst. Maar kan heel goed dat ik het verkeerd zie hoor :+

Beetje flauw dat ze zo moeilijk doen. Ik heb ook wel eens een ander paard meegenomen ivm blessures, was geen probleem ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:01

Jullie lezen het niet goed denk ik.
Er staat: Betaal je 2! keer het startgeld, start je met paard B én betaal je voor paard A. OF betaal je voor paard A, en kom je met paard B op de wachtlijst (En betaal je dus niks zolang je niet start).

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:03

aliealie schreef:

Hier maak ik uit op dat als je een veeartsverklaring hebt, je het startgeld van paard A NIET hoeft te betalen. Heb je deze verklaring niet, moet je dus zowiezo dat startgeld van paard A betalen.
Dan naar het volgende punt; Wil je wel met paard B starten (en daar dus óók startgeld voor betalen), óf wil je met paard B op de wachtlijst.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:06

SadyLady schreef:
Wanneer is deze wedstrijd?
Want nu lijkt het een beetje alsof ze bedoelen de sluitdatum van het inschrijven. Terwijl je volgens KNHS reglementen alleen hoeft te betalen als je je afmeld binnen 1 week voor de wedstrijd.

Nooit geweten!
Waar kun je dat vinden? :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:08

Als het gaat om dezelfde klasse hoeft de vereniging niks anders te regelen dan jouw oude coupons wisselen voor die van paard B. Het is dus wel een beetje flauw dat je nu op de wachtlijst moet én je startgeld van paard A ook nog eens moet betalen.

De 'regels' zijn inderdaad zo, maar als het dezelfde ruiter betreft die toch komt maar alleen met een ander paard. Beetje muggenzifterij...

Toevallig ga ik dit weekend starten in de plek van de baas z'n dochter, want haar paardje is kreupel. Ik ben zelfs een ander persoon met een ander paard, alleen zelfde eigenaar, maar de vereniging deed absoluut niet moeilijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:11

Wat een absurde manier van denken! Ben ik nou de enige die dit totaal niet begrijpt? Je geeft je als ruiter op voor een concours en wat maakt het nou uit met welk paard je rijdt (even ervan uitgaande dat de klasse hetzelfde is)? Vind het al erg bijzonder dat je dan ineens op de wachtlijst terecht zou komen, maar dubbel startgeld betalen terwijl je je eigen startplek invult vind ik echt van de zotte...

Ik vind het hoe dan ook al enorm pietluttig als je mensen bij afmelden startgeld laat betalen terwijl de plek ingevuld wordt door iemand van de wachtlijst.

Ik zou dit mailtje eens doorsturen naar de KNHS en vragen hoe dit zit? Volgens mij staat er namelijk nergens in het reglement iets zoals dit :n

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:15

gomir schreef:
Wat een absurde manier van denken! Ben ik nou de enige die dit totaal niet begrijpt? Je geeft je als ruiter op voor een concours en wat maakt het nou uit met welk paard je rijdt (even ervan uitgaande dat de klasse hetzelfde is)? Vind het al erg bijzonder dat je dan ineens op de wachtlijst terecht zou komen, maar dubbel startgeld betalen terwijl je je eigen startplek invult vind ik echt van de zotte...

Ik vind het hoe dan ook al enorm pietluttig als je mensen bij afmelden startgeld laat betalen terwijl de plek ingevuld wordt door iemand van de wachtlijst.

Ik zou dit mailtje eens doorsturen naar de KNHS en vragen hoe dit zit? Volgens mij staat er namelijk nergens in het reglement iets zoals dit :n

Helemaal mee eens.. Je kan ook overal een probleem van maken zeg..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:21

gomir schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond. Zou mezelf nog even 2 keer achter mijn beide oren krabben mocht ik nog willen starten :n
Inderdaad even melden bij de KNHS.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 22:45

Ja ik wil toch eigenlijk wel echt starten, heb ondertussen bericht dat ik def. met paard B mag starten maar inderdaad dubbel startgeld moet betalen...nou ja het zei dan maar zo.
Ik wou maanden geleden al starten, maar het is paard A en mij naw niet gegund want er is telkens wat...... om toch wedstrijdervaring op te kunnen doen, heb ik dus nu als alternatief bedacht om met paard B te starten in ieder geval tot paard A weer helemaal fit is.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:54

Ik vind het wel raar dat ze er moeilijk over doen met welk paard je komt...
Hier bij ons in de buurt zeggen alle stallen dat ze met bv. 6 paarden komen en in welke klasse hoeveel paarden. De dag zelf (soms wel de week ervoor) krijgen we meestal pas de coupons. Nou weet ik niet hoe dat bij jullie in de regio gaat, maar ik zou het wel haar raar vinden dat ze dan ineens tegen mij als amateurtje zouden zeggen dat ik niet met paard B mag starten omdat paard A geblesseerd is. Terwijl alle stallen dat hier dubbel ze hard doen...

Zou het idd de KNHS voorleggen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:00

Ik heb het zelf ook gehad en kon gelukken met paard B in dezelfde klasse starten. Anders zou ik me niet afmelden en zeggen dat het paard met laden zich geblesseerd heeft. Je moet toch betalen, dan kunnen ze geen ander op je plek laten rijden en 2x startgeld innen.
Bij ons wordt trouwens niets met een dierenartsverklaring gedaan. Je moet altijd betalen als je na de sluitingsdatum afmeld, ongeacht de reden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:10

Bij ons hoeft soms dat ook nog niet (betalen na sluitingsdatum), omdat ze vaak zoveel mensen op de wachtlijst hebben dat ze wel snel opvulling hebben voor een lege plaats :j
Hier in de buurt (woon een provincie verder dan Sannnn ;) ) is het vaak zelfs zo dat stalruiters zich met 5 paarden opgeven en op de wedstrijddag met 2 komen opdagen. 'Oh ja, nee, dat werd um niet :n ' is dan de reden. Krijgen ze soms een boete van van de vereniging, soms ook niet...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 23:13

Ik heb zelf een keer gehad dat ik een uurtje voor ik moest starten naar het secretariaat kon om van pony te wisselen. Na aankomst op het wedstrijdterrein dus. Pony waar ik mee wilde starten, kreeg ik met geen mogelijkheid op de trailer. :') Andere pony toen maar uit de stal getrokken, snel gevlochten en gaan met die banaan.
Was geen enkel probleem. Moest alleen even de andere coupon inleveren. Dubbel startgeld: echt niet. Snap werkelijk niet waarom sommige mensen alles zo moeilijk moeten maken.