Halsdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 18:41

Mijn paard is geschoren en heeft het zonder hals gewoon echt koud, heb het in eerste instantie geprobeerd maar hij kwam van het land met flinke diaree en hij voelde echt koud aan! Dus nu staat ie met een halsdeken! Dat gaat prima maar hij heeft al zulke dunne manen en met zo'n hals schuurt dat toch enigsinds...kan ik hier nog wat aan doen? Straks houdt ie geen manen over...

Hij heeft deze deken op momenteel:

Afbeelding
Pagony Tiger full neck 200

_Jeann

Re: Halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:22

Hier ben ik ook erg benieuwd naar!

domifiranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:38

mischien een zweetdeken met hals eronder?
zou het eigenlijk niet weten anders. Je hebt wel van die borstbeschermers, maar die komen niet over de nek..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:41

Wat belangrijk is is dat je deken een gladde binnenzijde heeft zodat de manen niet afschuren.

Verder is het belangrijk dat de deken goed ademt, zodat de manen niet verstikken.

Tot slot zou ik je aanraden de hals er af te halen op de dagen dat het mooi weer is zodat de manen kunnen ademen.
Ik zie dat jouw deken geen afneembare hals heeft, dus dan zou ik de hals omklappen op de dagen met mooi weer.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:48

Horseware schreef:
Wat belangrijk is is dat je deken een gladde binnenzijde heeft zodat de manen niet afschuren.

Verder is het belangrijk dat de deken goed ademt, zodat de manen niet verstikken.

Tot slot zou ik je aanraden de hals er af te halen op de dagen dat het mooi weer is zodat de manen kunnen ademen.
Ik zie dat jouw deken geen afneembare hals heeft, dus dan zou ik de hals omklappen op de dagen met mooi weer.

De eerste 2 punten heeft deze deken! Ik ben alleen niet in de gelegenheid om tussendoor even naar stal te gaan om zijn hals om te klappen..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:51

PercyLeen schreef:
Horseware schreef:

De eerste 2 punten heeft deze deken! Ik ben alleen niet in de gelegenheid om tussendoor even naar stal te gaan om zijn hals om te klappen..

Dat snap ik, maar op een mooie zonnige, droge, windstille dag kan de hals wel een hele dag omgeklapt zitten.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:53

Dat is waar! Dan moet ik s ochtends maar snel even voor het werk langs voor die naar buiten gaat!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:30

Ik heb dezelfde deken als jij hebt, maar dan in 400 gram. Mijn merrie draagt hem al 5 jaar en ik geen problemen met deze deken. Ik vlecht de manen ieder jaar als ze geschoren is en de deze deken op krijgt. Ze verliest dan wel een aantal manen, maar lange niet alles.

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:55

Het kan heel erg schelen als je een deken met losse hals neemt, en dan het liefst niet al te dik zodat de hals losjes blijft liggen.
Ook moet je in de gaten houden of de hals, aan de binnenkant precies boven de manen, geen naad heeft. Dit wil ook vaak voor schuren zorgen (dus probeer een hals te vinden die zo glad mogelijk is aan de binnenkant)

Ik heb een Rhino deken met losse hals, en heb nog nooit last gehad van schuren bij de manen. Dit heb ik wel is gehad bij een deken met vaste hals...