Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mebianca schreef:Wij gooien daarna altijd een oud laken erover en dan daarover weer een fleece deken. Even later kan je het laken er onderuit trekken dan zit daar al het vocht in en houden wij de fleece deken nog even op.
Eekie schreef:mebianca schreef:Wij gooien daarna altijd een oud laken erover en dan daarover weer een fleece deken. Even later kan je het laken er onderuit trekken dan zit daar al het vocht in en houden wij de fleece deken nog even op.
Gebruik je dan een gewoon katoenen laken?
heb er hier nog wel eens last van dat ie nog niet helemaal droog is,maar fleecedeken al wel nat
Judith_W schreef:Ik vind te lang uitstappen met een nat paard niet goed voor het paard en ik zou hem daarom op stal zetten met een goede zweetdeken op. Bij een goede zweetdeken blijven ze onder de deken warm en droog en ligt het vocht van het paard uiteindelijk bovenop de deken (aan de buitenkant dus)
mebianca schreef:Ja gewoon een oude katoenen laken die neem ongelofelijk veel vocht op en je kan hem gemakkelijk eronder uit trekken. Bij ons werkt het echt super. En straks in de winter gaan we ergens anders lessen en moeten we ook een tijdje rijden in de trailer dan is het helemaal ideaal. Voor vertrek laken erover en daarover een winterdeken en als ze in de stal komen laken eronderuit halen en dan houden ze de winterdeken nog op en die is vanbinnen gewoon droog.
Eekie schreef:mebianca schreef:Ja gewoon een oude katoenen laken die neem ongelofelijk veel vocht op en je kan hem gemakkelijk eronder uit trekken. Bij ons werkt het echt super. En straks in de winter gaan we ergens anders lessen en moeten we ook een tijdje rijden in de trailer dan is het helemaal ideaal. Voor vertrek laken erover en daarover een winterdeken en als ze in de stal komen laken eronderuit halen en dan houden ze de winterdeken nog op en die is vanbinnen gewoon droog.
Goede tip,dankjewel.
Ik had alzitten denken om een 2e fleecedeken te gaan halen,maar dit is veel simpeler natuurlijk,
buiten dat ik dan geen 2 "natte" fleecedekens in mijn kast heb hangen.