hoi
kunnen jullie helpen??
ik heb een hele mooie verzorg ruin, maar eerst verzorgde ik het paard alleen maar maar nu rij ik er op.
en het paard had al heel lang niet gereden dus in het begin heel veel bokken.
maar nu doet hij het goed in de bak, maar nu is het elke keer als ik naar buiten ga om te rijden(er is een heel mooi gebied met bossen en water maar ook koeien en zo)dan wil hij in het begin niet en moet ik hem er eerst achteruit in laten rijden om er heen te gaan.
of ik moet hem een tik op zijn kont geven of zo of even afstappen en naar een tijdje opstappen om heb in het eerste stuk te laten lopen. nadehand vind hij het allemaal prima en rijd hij met zijn oortjes naar voren prima mee.
maar weet iemand hoe ik dat anders het beste aan kan pakken want het word niet echt beter.
en hij loopt als hij niet wil ook gewoon achteruit de hele weg terug als het aan hem lag (laat ik niet toe hoor).
hij heeft ook een probleem met koeien en water als hij die tegenkomt word hij heel nerveus en zeker als een koe achter hem aan komt rennen, en dan wil hij er eigelijk alleen maar vandoor gaan maar ik kan hem dan nog wel tegenhouden of zo maar hoe kan ik het het beste aanpakken vooral voor het begin, want als ik hem eenmaal bij de koeien of het water heb lukt het me nog wel om hem naar een tijdje erlangs te krijgen maar ja alle tips die ik kan krijgen zijn welkom.
alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door haloa10 op 25-10-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt