dekenvraag..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

dekenvraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:08

Hoi bokkers,

ik had even een vraag .
ik heb een winterdeken die ik graag gebruik , maar omdat mijn nu in alle weersomstandigheden buiten staat zou ik er graag een hals aan bevestigen . weet iemand ook of er losse ringen of klitteband te koop is dat je er aan kan laten maken ?
een hals met deken heb ik , die is alleen 100 gram minder dan de deken waar het om gaat vandaar dat ik het hier even vraag ik kan het zelf namenlijk nergens vinden :o
mocht het niet helemaal duidelijk zijn hoor ik het graag !

graag verplaatsen als het verkeerd staat :o :o

SilverViper

Re: dekenvraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:13

weet niet hoe handig je bent, en om wat voor hals het gaat.
Heb je er al een of moet je hem nog bestellen/halen?

Je kan er zelf makkelijk ringen aan maken, aan je deken, als er klitteband bevestiging is aan de hals of met clips ofzo.

Of je kan het laten maken bij een dekenwasserij, daar doen ze dat volgensmij ook.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:15

SilverViper schreef:
weet niet hoe handig je bent, en om wat voor hals het gaat.
Heb je er al een of moet je hem nog bestellen/halen?

Je kan er zelf makkelijk ringen aan maken, aan je deken, als er klitteband bevestiging is aan de hals of met clips ofzo.

Of je kan het laten maken bij een dekenwasserij, daar doen ze dat volgensmij ook.

ik heb zelf al een hals , maar kan er evt ook nog wel 1 bijbestellen mocht het nodig zijn .
ik heb zegmaar nu een deken met een hals , maar die bevestig je niet met ringen .. er zit klitteband op en ook op de hals en zo maak je t vast .
is een nieuwe bevestiging ofzo hadden ze het over :+ , vandaar dat ik me afvroeg of je dat ook op een andere deken zou kunnen bevestigen en waar je dat klitteband dan dus zou kunnen halen . hier bij de ruitersportzaak hebben ze het niet :+

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:19

Klitteband hebben ze bij zaken met naaiatributen/stoffenzaak ( Fournituren)
Voorheen had de HEMA ook wel los klitteband, ik weet niet of ze dat nog verkopen, of evt. bij een schoenmaker?
Ik zou geen klitteband nemen wat je op de stof kan plakken, dat houdt het niet, dus voor de
stevigheid ook vastnaaien.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:20

Elmyh schreef:
Klitteband hebben ze bij zaken met naaiatributen/stoffenzaak ( Fournituren)
Voorheen had de HEMA ook wel los klitteband, ik wwt niet of ze dat nog verkopen, of evt bij een schoenmaker?
Ik zou geen klitteband nemen wat je op de stof kan plakken, dat houdt het niet, dus voor de
stevigheid ook vastnaaien.

dankje :D
ja vastnaaien moet zowiezo ! zal een beetje banketstaaf zijn als de hals los schiet en je weet nooit op wat voor geweldige manier die knollen ze dan kunnen krijgen haha :+

delerium

Re: dekenvraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:44

HAR -> SV

zilano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:06

Let wel op voordat je het klittenband op je deken laat stikken.
Het kan namelijk zijn dat je deken dan niet meer waterdicht is. Met hals uiteraard wel, omdat de hals dan over het stiksel heen valt, maar zonder hals kan hij best doorlekken.

Normaal gesproken (in de fabriek) doen ze aan de binnenzijde namelijk speciale tape, zodat de dekens op de stiknaden niet door kunnen lekken.

Succes!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:21

ik heb ook een deken die fijn op m`n paard ligt maar die is niet meer waterdicht en ik wilde ook een deken hebben waar ik een hals aan kon maken dus heb ik er 3 ringen op laten maken. ik heb er m`n hals opgelegd en gekeken waar de klitteband zat en ik heb kruisjes op het deken gezet en daar hebben ze de ringen opgenaaid.
Dus succes ermee :D