Balance2006 schreef:Hij deed het aan allebei de kanten en is sinds 6 maanden onder het zadel...
Ik ben inmiddels wel zijn derde eigenaar, hij is zwaar verwaarloosd geweest. Hoewel ik mij afvraag of dat er iets mee te maken heeft...
Mogelijk. Hij heeft mogelijk geen erg goed beeld van de mens en dus geen reden om erop te vertrouwen.
Het is heel normaal voor een paard om een nieuwe eigenaar te testen, en die reden is nog sterker bij een paard met slechte ervaringen.
Uiteindelijk zegt het instinct van een paard dat de leider iemand moet zijn die sterk in de schoenen staat en vooral weet wat hij doet en een paard zal zeker een keer checke of jij wel een geschikte kandidaat bent,
Hij begint nu gewend te raken aan zijn nieuwe huis en daar sta jij, commando's uit te delen...
En dan wil een paard nog wel eens controleren of je daar wel de juiste persoon voor bent.
Alleen... het signaaltje daartoe wordt vaak van te voren gegeven en als je dat opmerkt, voorkom je dat het zover komt
Erg moeilijk... weet ik. Wel een uitdaging.
Overigens is het natuurlijk altijd verstandig om jezelf te verdedigen, maar ook slim om daarna ff te gaan zitten en na te gaan of je het gedrag ergens hebt getriggerd. Dat kan zijn geweest door een moment van afleiding of verlies van concentratie, door iets andere lichaamstaal en daarmee teveel druk of wellicht door een te fors gebruik van signalen... kan vanalles zijn.
Erg leerzaam om daarbij stil te staan en de volgende keer extra geconcentreerd, ook op eigen lichaamstaal, te werken.