nieuw paard betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SadyLady

nieuw paard betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 08:30

Aangezien ik een nieuw paard wil gaan kopen, ben ik erg benieuwd hoe jullie je nieuwe paard betaald hebben?

Bij een handelaar kan ik me voorstellen dat je het geld contant overhandigd als je het paard ophaalt.
Maar wat nou als je een paard koopt bij een particulier?
Of als je het paard koopt van een kennis?

Ik vind het namelijk toch niet zo fijn om enkele duizenden euro's over straat te moeten. Maar om het geld over te maken voordat je het paard hebt, is ook niet zonder risico.

Nano05

Re: nieuw paard betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:32

Bij de verkoper internetbankieren?

Tsja, is ook een stukje vertrouwen die je helaas moet hebben. Ik heb bij 1 van mijn paarden geld overgemaakt en kreeg daarna paspoort, bij de ander had ik het paspoort al en heb daarna geld overgemaakt. Je neemt inderdaad risico, maar zonder risico lukt het niet denk ik.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:32

Ik heb contant betaald. Best spannend haha.
Zoals Maykie al scrijft: Misschien kan je het geld ter plekke digitaal overmaken?

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:33

Ik vind het dan toch fijner om het gewoon contant mee te nemen. Tot natuurlijk een bepaald bedrag. Zou niet met 10.000 euro over straat gaan.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:34

Wij hebben het contant gedaan bij particuliere verkoop.

Houd er wel rekening mee dat je een pinlimiet hebt,als je een groot bedrag wil opnemen bij de bank,zul je het geld enkele dagen tevoren moeten bestellen.

Als je het via internetbankieren doet,en de verkoper heeft een andere bank,dan duurt het enkele dagen voordat het erbij staat.
Als je in het weekend een transactie wil van dezelfde bank,kan het ook tot de eerstvolgende werkdag duren.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:35

Ik vind contant het meest simpel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:38

Ik heb mijn laatste paard uit Portugal geïmporteerd. Uiteraard moest hij betaald zijn voor hij op transport ging. Ik heb de overboeking via internet gedaan, uiteraard met schriftelijke nota's.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 08:39

laResidence schreef:
Ik heb contant betaald. Best spannend haha.
Zoals Maykie al scrijft: Misschien kan je het geld ter plekke digitaal overmaken?

Dat is lastig, want het paard (waar momenteel de meeste interesse naar uit gaat) staat op een pensionsstal, dus niet bij diegene aan huis.

HenJ schreef:
Ik vind het dan toch fijner om het gewoon contant mee te nemen. Tot natuurlijk een bepaald bedrag. Zou niet met 10.000 euro over straat gaan.

om zo'n bedrag gaat het gelukkig niet. waar ligt voor jou ongeveer de grens?

claud31 schreef:
Wij hebben het contant gedaan bij particuliere verkoop.

Houd er wel rekening mee dat je een pinlimiet hebt,als je een groot bedrag wil opnemen bij de bank,zul je het geld enkele dagen tevoren moeten bestellen.

Als je het via internetbankieren doet,en de verkoper heeft een andere bank,dan duurt het enkele dagen voordat het erbij staat.
Als je in het weekend een transactie wil van dezelfde bank,kan het ook tot de eerstvolgende werkdag duren.

ja dat had ik ook al bedacht dat ik het geld niet zomaar kon opnemen. Wat dat betreft is overmaken dan toch wel makkelijker, want dan hoef je niet helemaal naar de bank (hier redelijk lastig te bereiken).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:48

Ik zou het gewoon contant meenemen, een ander kan aan jouw heeft niet zien hoe veel geld je op zak hebt.
Als het bedrag wat hoog is kan je een paar dagen van te voren al beginnen met het in gedeeltes te pinnen.

Mijn paard werd naar de stalling gebracht, toen ze op stal stond en de spullen waren overhandigd heb ik betaald.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:50

Ik gedeeltes pinnen zal je niet bij een bedrag boven ik geloof 2500 euro.

Je hebt een pinlimiet bij de Rabobank van 2500 euro per week,wat betreft geld opnemen uit de geldautomaat.Als je een betaling in de winkel via de pin wil betalen is de limiet 5000 euro.

Als je meer geld wil pinnen dan 2500 euro dan zul je het geld moeten bestellen.(bij de Rabobank)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:55

het is gebruikelijk contant af te rekenen. Zelf vind ik het prettiger dat het geld overgemaakt wordt.
In het verleden had ik het geld naar de fokker (in mijn geval) overgemaakt, maar wel met vermelding van levensnummer en chipnummer van het paard.
Je hebt direct bewijs dat het paard betaald is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:58

ik heb bij mijn motor via internet betaling overgemaakt
paar uur later stond het erop via amn naar rabo
heb je dezelfde bank, dan gaat het meteen
vroeger deed ik ook alles contant, paard betalen ook, maar nu heb je als je via de bank doet ook meteen een bewijs van betalen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:04

Als je contant wil gaan betalen moet je even goed op internet kijken wat de regels van je bank zijn voor wat betreft het opnemen. Het is per bank heel verschillend wat je per keer, per dag, per week op mag nemen en het zou vervelend zijn als je niet op tijd alles bij elkaar gepind hebt.
Bij internetbankieren heb je inderdaad een bewijs van betaling, zeker als je het chipnummer en het levensnummer erbij zet zoals hierboven al is aangegeven.
Bij een paard dat ik nog nooit gezien heb, maar de eerste keer misschien gelijk mee zou willen nemen, zou ik contant geld meenemen, als je zeker weet dat je het paard toch wel koopt, zou je het kunnen overmaken.

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:15

Bij ons gaat er geen paard weg zonder dat hij betaald is, contant(gebeurt weinig) of per bank, zoals denk ik bij veel stallen. Van een bedrijf mag je toch wel aannemen dat ze een paard leveren, en natuurlijk krijgt de klant ook een contract, dus heb je zelf ook een papier in handen dat je dat paard gekocht hebt.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 14:12

alison_belle schreef:
Ik zou het gewoon contant meenemen, een ander kan aan jouw heeft niet zien hoe veel geld je op zak hebt.
Als het bedrag wat hoog is kan je een paar dagen van te voren al beginnen met het in gedeeltes te pinnen.
Mijn paard werd naar de stalling gebracht, toen ze op stal stond en de spullen waren overhandigd heb ik betaald.

Dan mag ik er wel aardig wat dagen van te voren mee beginnen :P

Jet schreef:
Als je contant wil gaan betalen moet je even goed op internet kijken wat de regels van je bank zijn voor wat betreft het opnemen. Het is per bank heel verschillend wat je per keer, per dag, per week op mag nemen en het zou vervelend zijn als je niet op tijd alles bij elkaar gepind hebt.
Bij internetbankieren heb je inderdaad een bewijs van betaling, zeker als je het chipnummer en het levensnummer erbij zet zoals hierboven al is aangegeven.
Bij een paard dat ik nog nooit gezien heb, maar de eerste keer misschien gelijk mee zou willen nemen, zou ik contant geld meenemen, als je zeker weet dat je het paard toch wel koopt, zou je het kunnen overmaken.

Dat ga ik morgen maar eens even uitzoeken. En dan maar even afwachten hoe de verkoper het geld wil hebben. Kan me namelijk ook wel voorstellen dat je liever geen paar duizend euro thuis wil hebben liggen. zou ik niet willen in ieder geval :o

rsstables schreef:
Bij ons gaat er geen paard weg zonder dat hij betaald is, contant(gebeurt weinig) of per bank, zoals denk ik bij veel stallen. Van een bedrijf mag je toch wel aannemen dat ze een paard leveren, en natuurlijk krijgt de klant ook een contract, dus heb je zelf ook een papier in handen dat je dat paard gekocht hebt.

Maar die mensen maken het dan een paar dagen van te voren over? En krijgen dan op de afgesproken ophaal dag het contract dat het paard betaald is etc?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:15

Ik doe het tegenwoordig per internetbankieren. Zo heb je altijd bewijs dat je hebt betaald en hoeveel..

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:17

Samen naar de pin automaat als het veel geld is. Dan weet de tegen partij ook meteen zeker dat het geen vals geld is.

De paar keer in mijn keven dat ik met veel geld op zak liep was in eens iedereen verdacht...

Moest vaker geld van bedrijf naar bank brengen. Bedragen tot 30.000 euro

Iritant was dat. Ik telde het ook altijd na waar mijn baas bij was.

Ik wilde zeker weten dat het klopte.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:19

ik heb mijn kanjer contant betaald
heb bij zijn bezichtiging een kleine aanbetaling gedaan (was echt heel weinig )
en toen hij gebracht werd de rest ook contant
ik kreeg te plekken zijn papieren en paspoort
dus zo kan het ook

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:22

Ik heb al mijn paarden contant betaald.. Vind ik wel het makkelijkste. Bij mijn fries heb ik toen een aanbetaling gedaan van een paar honderd euro

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:27

Ik heb mijn paardje eerst een aantal weken op proef gehad. De oude eigenaar bewaarde in die proeftijd wel het paspoort; ik had een kopie van het paspoort mee gekregen.
Daarna zijn we een prijs overeen gekomen en heb ik het geld over gemaakt, waarna de oude eigenaar het paspoort kwam brengen.

Het was een kwestie van wederzijds vertrouwen. De oude eigenaar heeft mij vertrouwd met het paard tijdens de proefperiode en ik heb erop vertrouwd dat zij het paspoort overdroeg na de betaling. In de tussentijd is er altijd goed contact geweest, trouwens.
Ik weet niet of ik het in het vervolg weer zo zou (kunnen) doen, maar het heeft in dit geval allemaal heel goed uitgepakt.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:35

Ik heb mijn paarden ook contant afgerekend. Gezien de hoogte van de bedragen heb ik dit geld wel vooraf bij de bank moeten reserveren voor opname.
De vorige eigenaren waren particulier maar wel goede bekenden van mij.. dus dan is het zeker vertrouwd. (nr 1 van vriendin en nr 2 van een lid van onze rijvereniging).

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:37

Wij hebben het geld over gemaakt, puur vertrouwen was het.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:39

aanbetaling via de bank gedaan en het resterende bedrag contant gegeven.
en als je bij het overmaken de gegevens vermeld en de datum dan heb je ook zwart op wit dat jij het paard koop.

BV in mijn geval dan
aankoop Daks 01-12-2009 aanbetaling van €... afhaal datum 27-12-2009

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:45

Toen ik mijn paard heb gekocht heb ik het via internetbankieren gedaan waar de eigenaresse bij was. Zij heeft een paar minuten later gekeken of het was bijgeschreven en toen was het rond.. :) We zaten wel allebei bij Rabobank, dat scheelt. Als je bij verschillende banken zit gaat het natuurlijk niet zo snel.

Toen ik mijn paard uiteindelijk verkocht heb, hebben we dat gewoon contant gedaan..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:46

Contant is wat het meeste gedaan wordt. :)