Regenbroek met rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnetje1903

Regenbroek met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 23:19

Hallo,

Aangezien het weer echt herfstweer is geworden en ik (helaas) in weer en wind moet rijden, vroeg ik me af wie er ervaringen heeft met de regenlegs. 9van die regenbroeken speciaal gemaakt voor het paardrijden) Ik vind ze nog best prijzig en wil eigenlijk eerst weten of ze wel fijn zijn voordat ik er eentje koop.
Vandaag gereden met een gewone regenbroek, maar dat is bij nader inzien toch niet zo'n succes. (zelfs niet met bandjes onder je laarzen :( )

Of als er nog andere goede ideeen zijn....

Groetjes

Juangi

Re: Regenbroek met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:20

Denk dat je met wat handig knip en naaiwerk het prima zelf kan namaken :) Goed kijken naar voorbeeld, tekening maken van hoe en wat en knippen maar!

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:24

Ook ik heb bokt al doorgespit... Man man man wat een weer. Ik smelt niet gauw maar ik ben vanmiddag pissed off weer naar huis gegaan. Zware buien en daartussendoor aan een stuk door regen !! Ik ga zelf nu actief op zoek naar een lange waxjas. Je vind trouwens heel wat info op bokt hoor !

[VSW] Lange waxjas, handig of ... ervaringen?

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:26

Heb zelf Rainlegs, maar met een stevige bui loopt het water toch op je zadel en blijven echt alleen de bovenkant van je benen droog. Helpt overigens wel tegen de kou...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:28

Heb een regenrijbroek, met zitvlak e.d. bij huppa.nl probleem opgelost

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 23:29

ben niet zo handig, dus zelf naaien zit er niet in.
Was een beetje te lui om het op te zoeken hier op bokt :o , maar zal eens kijken of er nog gouden tips tevoorschijn komen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:46

Boven je, daar staat een goede tip...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:01

Ik vind de rainlegs wel fijn.
Als het echt keihard regent werkt het inderdaad niet, maar voor een lichte tot normale bui gaat het prima.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:05

vinden jullie die rainlegs niet heel glad bij je knieën??

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:09

Ik heb Rainlegss nu al bijna 3 jaar en vond ze altijd top! Ik bleef altijd helemaal droog. Tot vandaag nu is hij niet meer echt water dicht. Maar zit er zeker over na te denken om een nieuwe te kopen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:24

Je hebt ook lange chaps die waterdicht zijn, volgens mij heten die iets van Kitt chaps? Misschien ook een idee omdat de rainlegs enkel alleen de bovenbenen bedekt.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:45

Ik heb van pikeur lange regenchapbroek die je over je rijbroek kan doen en dat wekt prima. Heb ook een lange regen jas van BR en dat werkt ook super je moet alleen geen angstig paard hebben aangezien de flappen van je jas aan de achterkan over je zadel vallen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:53

ik gebruik zelf rainlegs en vind ze erg fijn, maar bij een flinke stortbui kunnen ze denk ik tekort komen
ik heb nog een regenjas die je te paard kunt gebruiken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
als je interesse hebt dan hoor ik het wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:56

Ik heb rainlegs en vind ze echt totaal nutteloos. Het water gaat er aan alle kanten langs en wordt dan alsnog door je hele broek opgezogen. Lang leve de lange regenjas (met klitteband bevestiging aan je been), hier wordt ik veel gelukkiger van.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:58

heb die van Kingsland en is echt heel fijn, alleen doe een broek niet zo snel aan wel de jas!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:00

Ik vind de rainlegs prima om mee te rijden, grootste voordeel: water loopt je kruis niet in, wat je bij 'normale' regenbroeken wel hebt omdat die alleen om je been zitten en je zitvlak van voor open laten.

Lange regenjassen vind ik zelf niet fijn rijden in de bak, toch minder bewegingsvrijheid naar mijn mening.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:04

ik vind ze echt geweldig!
nog geen echte stortbuien meegemaakt (ok.. dat wel maar toen was ik ze vergeten :+ ) maar tot nu toe waren ze altijd waterdicht.
Ik gebruik ze trouwens ook altijd voor het fietsen omdat ik echt een hekel heb aan die gewone plakkerige regenbroeken. werkt ook heel goed!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:57

Ik gebruik altijd mn gewone regenbroek, gaat prima. Zitten ritsen aan de zijkant van boven tot onder dus geen gezeur met uittrekken. Zit ook een soort laagje in de binnenkant wat zorgt dat t niet plakt. En er zit ook nog klitteband aan de onderkant zodat je m vastkan zetten dat ie niet omhoog schuift. Ik heb m ooit eens bij de aldi gekocht( 10 jaar geleden) en hij leeft nog steeds.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:01

Ik rijd met een langere waterdichte jas. Zo'n werkersjas, genoeg bewegingsvrijheid! En daaronder Rainleggs. Ideale combi! :Y) Nog geen spatje regen op mijn beentjes gehad.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:40

Ik heb zelf rainleggs en ik vind ze echt super!
Ze zitten goed tijdens het rijden en je blijft er lekker droog onder.
Kan ze zeker aanraden :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:22

Ik heb ook rainlegs. Als het regent is het echt super handig! Je benen blijven toch een stuk droger dan wanneer je zonder rainlegs rijdt, alleen je wordt nog wel een beetje nat aan de onderkant als het via het zadel gaat. Maargoed... daar zou je ook nat worden zonder rainlegs, dus alles is mooi meegenomen! Het blijft wel goed zitten.
Het grootste deel blijft mooi droog. Ik heb nog niet in extreme regen gereden.