Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femke27 schreef:Je kunt eens kijken naar een op de accu aan te sluiten aquariumpompje. Weet niet hoe die dingen precies heten... Maar de truc is als volgt: als het water in beweging blijft door stroming (waar dat pompje voor zorgt) zal het ook niet bevriezen. Ik kende in NL wel iemand die zoiets had. Vraag er eens naar bij goede aquarium speciaalzaken.
Miepie1980 schreef:Mijn vriendin heeft een verwarmingselement in de waterbak gemaakt. Werkt echt perfect.
Aan 1 kant van de bak, even een draadje over de bak zodat de paarden er niet bij kunnen komen.
Misschien dat je via een elektrazaak te weten kan komen of deze er ook zijn op laagspanning ipv op 220V.
daffie1986 schreef:kun je dat draadje niet gewoon aansluiten op het schrikdraad dan?? Die bruisballen moeten er ook voor grote vijvers zijn om een groter gat te houden. Ik ga altijd met de hooivork tussen de wand van de kuip en het ijs, geef dan 1 snelle duik met de vork en dan kan ik het blok ijs er zo in zijn geheel uittillen.
femke27 schreef:Praat eens met een handige jongen. Een beetje zichzelf respecterend elektricien kan zoiets wel in elkaar draaien. Als het mijn vriend (ambtenaar in NL) lukt om de aansluitpunten van een batterij om te zwitsen naar die van een accu moet dit ook lukken. Een aansluitpunt kun je (laten) maken.