Welke trailer het beste ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jurenka

Welke trailer het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:40

Hoi,

We gaan onze eerste trailer kopen, We willen graag een 2 paardstrailer van rond de 2000,-
Weet iemand een goed merk of juist iest wat je apsolute niet moet nemen ?

Elsskippy

Re: Welke trailer het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:23

Het ligt er ook aan of je de trailer altijd buiten hebt staan of niet.
Als hij buiten moet staan zou ik geen houten trailer kopen, maar een polyester trailer.
De afkitnaden van een houten trailer moeten altijd goed dicht blijven anders trekt het vocht er in en dan gaat het hout steeds verder inrotten.
De kosten kunnen dan hoog oplopen als er delen vervangen moeten worden.
Zou ook altijd vragen of de bodem nog goed is en of er al eens een nieuwe bodem is geplaatst.
Het beste kun je naar een goede dealer gaan want dan kun je ook goed advies krijgen naar jou wensen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:26

Wat je ook koopt, zet hem eerst ergens op een brug en laat hem onafhankelijk helemaal nakijken! Hij kan nog zo mooi glimmen, als de onderkant verrot is........................

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:29

voor die prijs koop je veelal de sh*t van een ander.
Ben je handig? In dat geval zou ik de aanschafprijs minimaal halveren, het budget verdubbelen en het meest afschuwelijke wrak kopen wat je kunt vinden, tegen de laagst mogelijke prijs en vervolgens vanaf 0 opnieuw beginnen.

Ben je niet handig? Verdubbel je budget en koop gewoon een goede trailer.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:31

waar je ook voor kiest: neem nooooooooit een Hotra.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:32

texelse schreef:
waar je ook voor kiest: neem nooooooooit een Hotra.

waarom niet?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:34

hoezo geen hotra??? ik heb juist hele goede ervaringen met Hotra... :Y)

maar goed, idd let goed op de bodem en klep, wat ik hier al eerder las...ff op de brug :Y)

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:39

volgens mij zijn hier al veel topics over..

in ieder geval: koop niet de eerste beste trailer, laat je eerst goed informeren over de diverse mogelijkheden.
Pas op met trailers via marktplaats, als je hier naar gaat kijken neem dan iemand mee die er verstand van heeft. Het komt regelmatig voor dat mensen een wrak via mp aanschaffen.

Ik zelf ben sinds maart een trotse eigenaresse van een bockmann genius uit 1997. Het is een polyster trailer. Ben er tot nu toe erg tevreden over.

Verder hoor ik goede verhalen over de blomert. Hotra en Atec hoor ik wisselende verhalen over.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:43

ik heb zelf vorig jaar een nette 2-paard trailer van Ifor Williams van nog geen 4 jaar oud gekocht voor 2000 euro. Trailer is in super staat en heel degelijk. Heb er geen dag spijt van gehad. Het kan dus wel voor dat geld.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:48

De Bockmann Champion in het aluminium.Krijgen ze niet kapot! En ligt als een huis achter je auto!!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:49

Onze Hotra is van alles over te vinden hier op bokt. Frame bleek scheef, bodemlplaat recht, past niet, niet gekit, hierdoor door opspattend water alles totaal verrot, en absoluut geen luisterend oor bij Hotra. In het kort, ik kan er pagina's over vol schrijven.

En toevallig onze buren hebben er vorig jaar eentje gekocht, daar bleken 2 balken in het chassis te missen, waardoor de bodem wat bewoog, de kit los ging en ..... je raadt het al zeker. Gelukkig hadden zij de trailer bij een bedrijf vandaan die het heeeeeel keurig opgelost heeft. Van Hotra is niets te verwachten als er problemen zijn.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:52

texelse schreef:
Onze Hotra is van alles over te vinden hier op bokt. Frame bleek scheef, bodemlplaat recht, past niet, niet gekit, hierdoor door opspattend water alles totaal verrot, en absoluut geen luisterend oor bij Hotra. In het kort, ik kan er pagina's over vol schrijven.

En toevallig onze buren hebben er vorig jaar eentje gekocht, daar bleken 2 balken in het chassis te missen, waardoor de bodem wat bewoog, de kit los ging en ..... je raadt het al zeker. Gelukkig hadden zij de trailer bij een bedrijf vandaan die het heeeeeel keurig opgelost heeft. Van Hotra is niets te verwachten als er problemen zijn.

mijn god...nee dat wil je niet meemaken :o

overigens westfalia was ik ook altijd tevreden over :)

hoeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 04:24

Ik heb 3jaar geleden mijn Atec 2-paards trailer uit 1995 bij iemand in Friesland gekocht. Alle hout was pas vernieuwd en hij koste 1500 euro.We hebben hem nog steeds naar alle tevredenheid. Daarvoor zijn we eerst bij ons in de polder bij 2 dealers wezen kijken maar daar zijn we gillend weggegaan vanwege de prijzen.Zij vragen voor eentrailer van 9 jaar nog meer dan 3000 euro en voor 4500 hbben ze nieuwe staan!!

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 04:57

De service van Hotra is inderdaad niet al te best. Heb er een gasveer voor mijn trailer gekocht, gezegt dat ik er geen verstand van heb en kreeg van hun een goede gasveer voor mijn trailer opgestuurd. Bleek te sterk te zijn (mijn klep ging niet meer naar beneden), mocht 'm ruilen, blijken ze hem niet terug te nemen omdat er wat krasjes van het monteren op zitten. Kon ik daarvoor nog de verzendkosten ook betalen (inmiddels dus 3x voor 1 gasveer) en kon de hoofdprijs voor een wel passende veer betalen. Reageren ook gewoon niet meer als het ze niet aan staat (en als je dan zegt dat je het met de rechtsbijstand gaat oplossen kunnen ze opeens wel reageren). De service is naar mijn ervaring echt bagger.
De trailer die ik heb is overigens prima (uit '99, zelf een nieuwe bodem in gezet een aantal maanden geleden).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 06:53

voor een aluminium of poliester trailer gaan waar ook de bodem van poliester of aluminium is,hout rot teveel en te snel.met een aluminium of poliester trailer doe je je hele leven.wij hebben een 2 paardstrailer poliester van humbauer pegasis met zadelkamer,we gaan nu voor onze pony's kijken voor een aluminium pony trailer met koets frame,ik zou nooit een houten kopen.maar voor 2000,- koop je niet veel of je moet geluk hebben want onze humbauer koste niew geloof rond de 8500,-

annica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:21

Een olympus trailer is ook een goed merk!