Shetlander met Raar gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jurenka

Shetlander met Raar gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:18

Hee!

Ik heb z'n 3 á 4 jaar geleden mijn zelf in gereden shetlander verkocht aan iemand met 2 jongetjes.
Binky was ALTIJD heel braaf. Zelf met inrijden, buiten en met andere paarden, ik was er nog nooit af gevallen.
Nou vandaag ben ik eventjes langs geweest met een vriendin, ik was er namelijk al een tijd niet geweest en ik miste hem nog al.
Ik ging er op de fiets heen met m'n vriendin, na 2 1/2 uur fietsen waren we er eindelijk, De eigenaar was heel blij dat we langs kwamen (owja Binky staat aan huis bij hun op een land met stal) Ze vroeg of we wilde rijden omdat niemand mee durft. Ze hebben zelfs de buurmeisjes om hulp gevraagt om Binky te rijden maar ze waren er bang voor omdat hij erg bokte en rende. Die jongentjes vinden hem ook niet meer leuk om te rijden, Zelf het pakken is moeilijk voor hun, Met veel moeite krijgen ze hem,
Maar toen wij kwamen galopeerde hij gelijk naar me toe, ik kon hem zo pakken en hij was helemaal blij, ook ging ik hem rijden en dat ging ook super goed ! Geen een keer bokken of raar doen,

Waarom doet hij dat alleen maar als ik er bij bent?
Waarom is hij bij andere Gevaarlijk?
Hoe kan ik die eigenaresse helpen ?

Alvast bedankt.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:22

Misschien dat jouw manier van rijden anders is dan die van de rest die het geprobeerd heeft met de pony? Het zou best zo kunnen zijn dat de pony bij die andere kinderen gewoon niet snapt wat ze vragen of dat ze een rijstijl hebben die niet bij de pony past. De kinderen les laten nemen zou denk ik wel goed zijn.

xcharlotte1

Re: Shetlander met Raar gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:23

misschien was hij zo gehecht aan je en dat hij je een lange tijd niet meer zag geen zin had om anderen kinderen te rijden? maar misschien rijden ze inderdaad heel anders dan jou en dat Binky ze niet snapt.

Annetje

Re: Shetlander met Raar gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:26

Je zegt dat het om twee jongetjes gaat, misschien heel erg stereotyp van me, maar ik denk dan meteen aan twee van de rouwdouwende jongens. Misschien zijn ze gewoon veel te lomp en ontwetend met de pony in de omgang.
Heb je ze er wel eens iets mee zien doen voordat je de pony verkocht?

Vera_Valic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:28

Ik heb datzelfde met onze fallabella!! Toen ik daar elke dag een beetje aandacht aan gaf; al was het een aai over zijn bolletje of een appeltje, was het een heel ander beest dan nu. Bij andere mensen.

Hij staat nog wel in het dorp maar is een heel ander paardje geworden.
Hij is hengstje, maar daar heb ik nooit last van gehad.

Nu bij nieuwe mensen, is hij opeens bijterig en stijgerend en absoluut niet handelbaar.

Ik heb geen idee wat die mensen fout doen want ze zijn hartstikke goed met paarden.. Alleen mijn fallabella'tje reageert er niet positief op!!!