Bij Merlijn in Duitsland hebben ze lekkere appeltaart, je kunt je paard aanbinden en zelf op terras gaan zitten (vind ik zelf niet fijn), maar er staat ook een bartafel bij de aanbindplek, kun je daar je eten en drinken neerzetten. Bij het Zwaantje kun je ze in een redelijk afgesloten stal zetten, maar zit het terras aan de andere kant van het pand. Bij het zweefvliegveld in Malden zijn ook stands, maar die worden verbouwd, ik weet niet of ze al klaar zijn. Ik zet mijn paard altijd op de parkeerplaats en blijf erbij als ik wat wil eten of drinken.
Zowiezo is de omgeving van Groesbeek, Malden, en Reichswald heel mooi om te rijden, vooral de St.Jansberg wil je niet overslaan.
Hou er wel rekening in geplande km's mee dat het voor je paard vermoeiend kan zijn om veel heuvels te rijden als je alleen maar plat gewend bent.
Vanuit de stal die Karin (Deplhi) aanraad, ben je zo in het Reichswald en ook dichtbij het Groesbeekse bos. Zowel in het Nederlandse als het Duitse gedeelte kun je wel meer dan een paar dagen rijden, daar hoef je niet bang voor te zijn..