weekendje weg Groesbeek / Nijmegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexx123

weekendje weg Groesbeek / Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 20:51

heeft iemand een leuk adresje rondom groesbeek / nijmegen?
we hebben gehoord dat je daar mooi kunt rijden, maar is er ook genoeg bos voor een paar dagen.
kun je ook op duits grondgebied rijden?
zijn er ook gelegenheden om wat te eten/drinken terwijl je paard ook van zijn pauze geniet?
we horen het graag!

Noppert

Re: weekendje weg Groesbeek / Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:24

Beetje ruim gezien, want Nijmegen is hier 20 km vandaan, maar je bent bij ons van harte welkom!! www.info@peelhoven.nl

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:40

Volgens mij zijn er wel plekken te vinden waar je kunt logeren en je paard ook.
Er is zat bos voor een aantal dagen rijplezier. Er is zelfs een ruiterroute van Berg en Dal, via Groesbeek, Molenhoek en met een omweg kun je Malden ook nog meepikken.
Je kunt ook makkelijk doorrijden naar Duitsland, maar dan moet je van te voren een Duits plaatje aanvragen die je zichtbaar moet dragen.
Aanrader voor een rustplek is café Merlijn in Grafwegen (Duitsland, vlakbij Groesbeek). Maar ik geloof dat je ook je paard kwijt kunt bij café het Zwaantje en de Wolfsberg.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:57

Montferlandse bossen, zowel in Nederland als in Duitsland te rijden. Er zijn verschillende plaatsen waar je je trailer kunt parkeren.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:52

je kan zowel rondom Groesbeek prachtig rijden maar ook de grens oversteken en in het Reichswald rijden. Het is een heuvelachtig gebied met afwisselend heideveldjes en bij Groesbeek heb je ook mooie paden tussen de akkers en de weilanden door.

Bij ons in het dorp (Duitsland) zit een hele fijne stal waar je je paard voor een paar dagen kan stallen, boxen zijn enorm en de verzorging perfect. De ingang van het Reichswald zit aan de overkant van de straat. Ik heb hier net een TREC wedstrijd georganiseerd met deelnemers uit Ned, Bel. en Du. en van iedereen enthousiaste reacties over het prachtige gebied.

Zelf kan je verderop in de straat overnachten bij www.amklinkenberg.de (nederlandse eigenaren)

Zowel aan de Duitse als aan de NL kant zijn er diverse horecalocaties waar je kan pauzeren en je paard vast kan zetten.

Vanaf volgend jaar bieden wij ook overnachtingen voor paard en ruiter in Frasselt aan, helaas zijn we nog druk aan het verbouwen.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:15

Bij Merlijn in Duitsland hebben ze lekkere appeltaart, je kunt je paard aanbinden en zelf op terras gaan zitten (vind ik zelf niet fijn), maar er staat ook een bartafel bij de aanbindplek, kun je daar je eten en drinken neerzetten. Bij het Zwaantje kun je ze in een redelijk afgesloten stal zetten, maar zit het terras aan de andere kant van het pand. Bij het zweefvliegveld in Malden zijn ook stands, maar die worden verbouwd, ik weet niet of ze al klaar zijn. Ik zet mijn paard altijd op de parkeerplaats en blijf erbij als ik wat wil eten of drinken.
Zowiezo is de omgeving van Groesbeek, Malden, en Reichswald heel mooi om te rijden, vooral de St.Jansberg wil je niet overslaan.
Hou er wel rekening in geplande km's mee dat het voor je paard vermoeiend kan zijn om veel heuvels te rijden als je alleen maar plat gewend bent.

Vanuit de stal die Karin (Deplhi) aanraad, ben je zo in het Reichswald en ook dichtbij het Groesbeekse bos. Zowel in het Nederlandse als het Duitse gedeelte kun je wel meer dan een paar dagen rijden, daar hoef je niet bang voor te zijn..

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:21

Idd groesbeek is prachtig om te rijden!
zeker de moeite waard!

mexx123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 22:39

bedankt voor de tips. het is toch pas voor volgend jaar (we zijn net terug van de veluwe). dus Delphi2/karin, misschien zijn wij dan jullie eerste gasten....
hebben jullie al een website zodat we ons kunnen inschrijven?...
hoe zit het met het feit dat je met je paard de grens overgaat? en hoe werkt dat met zo'n plaatje als je in duitsland gaat rijden?