Ik heb 2 weides 1 met gras en zonder, een rijbak en stal in het midden. Als ik ze met zijn 3e op het gras zet is er niets aan de hand, haal ik ze savonds binnen dan kunnen ze in de kale wei, de stal en de rijbak (denk geef ze de ruimte om te vluchten) zodra mijn ruin in de rijbak is begint hij het oudste veulen te bijten en zodra die gaat rennen weet mijn ruin van geen ophouden meer.
Hij gaat zo hard dat hij soms onderuit gaat en de veulens door het hek heen schieten van paniek.
Gewoon een onveilige situatie (en het is hier snachts pikkedonker dus kan ze moeilijk te pakken krijgen).
Vroeger stond mijn ruin met een jonge shetter, maar die is een half jaartje geleden overleden, daar was hij heel lief voor.
Hij heeft toen een maand of wat alleen gestaan en toen zijn de veulens gekomen.
Ik haal ze snachts binnen en dan ligt er hooi voor ze klaar.
Ben best ten einde raad want het wordt kouder en dan moeten de veulens zowiezo de loopstal in kunnen, maar vind het zielig om hem zonder stal te laten en wil ze zo graag bij elkaar.
Ze kunnen snachts niet op de grasweide blijven omdat ze het anders te snel stuk lopen en in de winter is dit zowiezo geen optie.
Ik kan de loopstal niet opsplisten.. Ze hebben zat te eten...
Pff iemand een idee