Hit-Air airbagvest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Hit-Air airbagvest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 17:35

Ik las vandaag wat over het airbagvest en ben wat meer info gaan zoeken.
En kwam de site tegen. http://www.hit-air.info/
Ik vind het echt een top idee en volgens mij ook een super werking. Dus dacht, eens kijken hoe duur het is.

Maar liefst €350,- :$

Nu mijn vraag, zijn er mensen met ervaringen?
Want vind het echt super veel geld, maar je veiligheid is toch ook wel super belangrijk!

Zouden jullie het overwegen om te kopen of niet?

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:56

hey,

ik ken mensen die zo'n vest hebben. Er was een meisje die viel en het vest ging niet af, dus ik vind het eigenlijk niet zo goed.

x_Quinta_x

Re: Hit-Air airbagvest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:01

Misschien is het wel iets om jonge paarden mee zadelmak te maken of voor paarden die ooit supergevaarlijk doen, maar voor wat dressuur of een sprongetje, met mijn paard dat ik 100% vertrouw... dan vind ik het wat duur.
Plus als je elke dag intensief rijdt is het misschien iets, maar als je vb 3 keer in de week 1 paard rijdt...
Hoe zit dat eigenlijk als dat vest is afgegaan. Want ik weet dat als bij een auto de airbag af is gegaan dat er een compleet nieuwe in moet. De oude kun je er niet terug infrommelen. Maar is dat bij dit vest ook zo dat je die moet weggooien dan?

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:10

Ik heb zo'n vest, en ben er erg blij mee. Ik had een gewone protector maar die vond ik net comfortabel. Een hit air vest zit prima, en ik heb hem ook al getest:-) De bescherming is goed, vooral de nek en stuit bescherming is erg prettig. Na gebruik een nieuwe patroon plaatsen, en rijden maar:-)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:12

Maar zo'n patroon kost ook veel geld neem ik aan? Allee ja dat is toch het belangrijkste van het vest?

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:18

Een patroon is 15 euro, dus dat valt wel mee.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:19

Dochter van mijn vriendin heeft dit vest ook en zelf heb ik ook getwijfeld om deze voor mijn dochter te kopen maar inderdaad wat een bedrag he?
En als je per ongeluk vergeet met afstappen om dat koord te ontkoppelen (want dat moet je vastzetten aan je zadel) blaas dit vest zich op en ben je zo 15 euro lichter voor een nieuw patroon :+
Aangezien mijn dochter daar echt niet bij stilstaat zal ik kapitalen kwijt zijn aan die patronen :+

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:23

Een vest gaat niet zomaar bij het afstappen af. Er moet behoorlijk veel kracht worden gezet. Ik dacht zo'n 35 kg.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:25

Het concept vind ik geweldig, maar de uitvoering is nog niet perfect. In de eventing zie je ze steeds vaker, maar ze zijn als enige bescherming niet toegestaan. Als je zo'n vest wilt dragen, moet je ook een protector dragen. Bij iemand die tijdens de WEG viel, blies het vest zich pas op toen ze al op de grond lag. Ik zou wachten tot alles geperfectioneerd is :)

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:45

Barchetta schreef:
Een vest gaat niet zomaar bij het afstappen af. Er moet behoorlijk veel kracht worden gezet. Ik dacht zo'n 35 kg.

Dat is dus wel bij de dochter van mijn vriendin gebeurt zij ging van het paard af en vergat de koord te onkoppelen dus het vest blies op.

Maar het is inderdaad een mooi concept en het is ook fijn met het rijden omdat het een soepel vallend hesje is

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:31

Ze zitten echt chill.
Ik heb er ook mee gesprongen, en het zit beter dan een body protector! maarja, veel geld, dat wel, maar vallen doe je veilig (:
alleen een klein nadeel als je een schrikkerige pony hebt :p als je valt hoor je zo van POEFFFFFFFFFFFFF
en dat is ofcourse heeeeel eng :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:38

Ik heb de Point two Airjacket (degene die jullie op de WEG hebben gezien en niet afging, wat overigens komt doordat als je met paard valt er geen trekkrach is om te laten ontploffen) en ik heb hem echt voor in de eventing. Vindt het een geweldig ding. Hij is zit super, heb er geen last van en hij werkt :+ Overigens moet hij gedragen worden in combinatie met een BP!!!

Burgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:09

hoi, k draag al jaren de Hit Air en deze heeft me al enkele malen "gered"....Ik besef me ook dat geen enkel product 100% veiligheid kan bieden maar mijn airbagvest komt wel heel ver..
Het is een eenmalige investering in je eigen veiligheid.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:50

positieve berichten over het algemeen!!

het is niet zo dat is gevaarlijke dingen doe, rijd dressuur en heb een braaf paard. maar gevaar zit in een klein hoekje. In mijn omgeving steeds meer gevallen waarbij die vest had geholpen! maar 350 euro vind ik echt té veel geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:53

mieneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:50

Maar een vriendin van me is laatst van haar paard afgevallen, het is over haar heen gerend. Gekneusde ribben, gebroken ribben, heel veel pijn.
Maar het lijkt mij dat een bodyprotector dan toch veiliger is, of niet? Of blijft dat vest opgeblazen als je al op de grond ligt?

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:43

Het vest loopt langzaam leeg.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:46

idd, hij loopt langzaam leeg: Elke 2 maanden moeten dus de 'airbags' worden vervangen. ook als je niet valt. Als je dan valt mag je ze ook vervangen. Oftewel een duur grapje :=

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 00:47

Celiien schreef:
idd, hij loopt langzaam leeg: Elke 2 maanden moeten dus de 'airbags' worden vervangen. ook als je niet valt. Als je dan valt mag je ze ook vervangen. Oftewel een duur grapje :=

Waar heb je deze info vandaan? Ik rijd de laatste tijd geregeld met een dergelijk vest van een vriendin van mij maar ik heb van haar niets gehoord dat je standaard elke twee maanden de patronen moet vervangen.
Ik zou graag willen weten of dit echt zo is omdat ik ook te zijner tijd zo'n ding voor mij zelf wil aanschaffen. En als het waar is vind ik het idd heel erg duur. Het draagt trouwens heel fijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 05:44

Gelukkig is het vest niet opgeblazen als je rijdt, dus van leeglopen kan geen sprake zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:26