Hoe regendeken repareren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe regendeken repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:36

Mijn pony heeft in zijn regendeken een heel klein gaatje, en ik ben bang dat de deken daardoor niet meer waterdicht is.

Ik heb een reparatiesetje gekocht (Tear-Aid, type A) om het te plakken. Ik heb me uiteraard aan de gebruiksaanwijzing gehouden, voor het rijden de deken schoongemaakt volgens de gebruiksaanwijzing, tijdens het rijden in de zon laten drogen en na het rijden toen de deken echt goed droog was de plakker er op gemaakt.
Helaas laat de plakker na een week alweer los :7 Bij het repareren vond ik al dat de plakker niet zo goed "pakte" op de stof (ik heb een amigo 1200D regendeken op), ik denk omdat de stof niet helemaal glad is?

Nou zag ik dat Horseware ook reparatiesetjes heeft, maar daarvoor moet je het gaatje in de bovenlaag groter knippen en de plakker tussen de lagen in doen. Nou is het echt een heel klein gaatje, dus ik zou het liever niet groter knippen.

Heeft iemand nog een ander idee hoe ik de deken zou kunnen repareren?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:26

ik heb destijds goede textiellijm bij de campingshop gekocht (om buitententen te repararen).
Vervolgens heb ik van ducktape een cirkeltje geknipt (rondingen raken minder snel los) en dit met de textiellijm vastgelijmd.

Dit houdt tot nu toe zeer goed, de deken is vorig jaar zo gerepareerd, naar de stomerij geweest en nog zit het goed.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:41

Bij Divoza hebben ze Stormsure lijm van Rambo 5.95 euro, bij een klein gaatje zou ik er gewoon een flinke dot lijm op doen en dan een dag laten drogen. Mijn paarden hebben om de haverklap de dekens kapot, dus ik lijm momenteel heel wat af. er zijn ook speciale rambo reparatie setjes met stukjes dekenstof voor als het om een hele grote plek gaat

willemieke

Re: Hoe regendeken repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:44

ductape met textiellijm, werkt prima en niet duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:54

Bedankt voor de tips!
Ik heb inmiddels stormsure gekocht, ik hoop dat dat goed werkt :) En anders ga ik duct-tape met goede lijm proberen :j

In elk geval is dit topic voor iedereen met een horseware amigo deken een tip, koop geen tear-aid als je deken kapot is! Na overleg met een aantal winkels blijkt het niet goed te plakken doordat de stof te ruw is.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:26

de stromsure maakt echt een massieve dikke laag over je scheurtje/gaatje, die als je m goed laat drogen het geheel perfect afdekt. Bij mij blijven de dekens prima waterdicht en aangezien ik een echte sloper heb ben ik regelmatig aan het plakken, heb ik er al heel wat ervaring mee en al heel wat tubetjes leeggelijmd :D Ik koop ze tegenwoordig bij 2en of 3en tegelijk :+
Bij een grotere winkelhaak is het wel aan te raden met de repairkit te werken en er een lapje stof onder te stoppen die je goed verlijmd met de scheur. Mijn ervaring is niet te bang en te zuinig zijn met de lijm :D