Cavallo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Cavallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 01:15

Hoi!

Ik ben opzoek naar niet te dure lederen laarzen. Nu kwam ik de "Cavallo Polar II" tegen in de divoza gids.

Citaat:
Afbeelding
Cavallo Polar II
(art.no.: 33371)

luxe, zacht nappaleder
hoge dressuurboog
slanke, elegante carrévorm
echte lamsvacht rond voet en thermo dry voering in de schacht
thermo dry heeft antibacteriële en geurneutraliserende eigenschappen en is zweet- en vochttransporterend
ritssluiting tot aan zool
flexibele, slipvrije en schokdempende zool

€195,-

Heb even gezocht op bokt, maar kon niet heel veel vinden over mensen die deze laarzen ook in de zomer dragen? Aangezien ik het geld niet op mijn rug heb groeien kan ik géén 2 paar laarzen kopen en wil ik ze dus ook in de zomer dragen. Iemand hier ervaring mee? :)

Toen heb ik nog even verder gezocht en toen kwam ik (hoe verassend) op de site van Cavallo zelf uit. :) ( http://www.cavallo.info/nl/ )
Bij rijlaarzen --> Alround kwam ik nog meer laarzen tegen.
Ook een laars die wel heel erg op de 'Polar II' leek. Namelijk de 'Cavallo Summer".

Citaat:
Afbeelding
Summer
Artikel: 249000
Allround nappa lederen laars met leder voering, gekleefde zool, comfort-voetbed, lange rits tot op de bodem, lang elastiek aan de buitenkant en zeephouder met Cavallo logo.

Bovenmateriaal: nappaleer

Hier ben ik uiteraard naar gaan zoeken op google en op bokt, maar heb hier beide niets gevonden.

Het lijkt mij dezelfde laars (? :+ ) alleen dan in de zomer editie?

Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:05

Over het model zelf niets maar over cavallo wel :j
Ik gebruik al jaren naar grote tevredenheid cavallo laarzen. Heb maand geleden petrie's aangeschaf via bokt(duur model) en merk gewoon het kwaliteits verschil tussen de 2.... En niet ten goede van de petrie's! Mijn cavallo's zijn qua leer van betere kwaliteit en waren meer als €150 goedkoper.(Van de nieuwprijs dan)
Ik ben al met al altijd erg tevreden geweest over cavallo, mooie kwaliteit en zeker niet te duur.
Nogmaals hoe dit specifieke model zich houd geen idee, ik houd het wel bij mijn huidige model Passage.

smurfje

Re: Cavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:11

Ik geen ervaring met de polar.
Wel met cavallo zelf. De polar heb ik laatst wel gepast.
En mij werd vermeld dat ik gewoon heel het jaar kon rijden.
Echter vind ik ze niet mooi en lekker zitten, dus maar gekeken naar een andere laars.
Uit gekomen ben Rectilgne, Das een zelfde soort laars als de cavallo's.

succes

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:01

Bedankt voor jullie reacties! :) Heb ook al wat gehoord over laarzen van Rectilgne ja, maar ik kan op internet eigenlijk helemaal niks vinden? :) Klopt dat?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:15

Geen ervaring met de polar, maar wel met Cavallo. De laarzen lieten op de naden al na een paar manden los. Wij terug naar de winkel. Wilden ze niets aan doen, want Cavallo gaf daar geen service op. Dus wij gemaild naar Cavallo en inderdaad jammer maar helaas. De laarzen zijn nu hooguit een jaar in gebruik en zijn eigenlijk al klaar voor de kliko. Hier dus geen Cavallo's meer (en het ging hier om een dure laars).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 22:42

Zelf veel ervaring met Cavallo, maar niet met de Polar. Fantastische laarzen. Heb alleen duurdere modellen gehad, maar ongelooflijk slijtvast. Mijn oudste paar zijn cherry kleurige fieldboots van nu 6 jaar oud en zijn nog helemaal super.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 10:15

Ik ben gisteren naar de Divoza in Heteren geweest, maar daar hadden ze de Cavallo Polar II niet meer liggen, heb nog wel de petrie perfect gepast (die overigens in de aanbieding was van 220 voor 150 ;) ) maar toch maar niet gedaan, had namelijk gelezen dat ze heel stug blijven en dat soms de coating los laat oid?

Dus ik ga even kijken wat ik nu ga doen. :) Waar ik ze nu vandaan ga halen, wil ze graag even passen in ieder geval. :)

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:33

Ik weet niet of je al laarzen gekocht hebt, maar ik heb vandaag de summer gekocht. Ik ga er morgen voor het eerst mee rijden. Als je nog geen keuze hebt gemaakt, zal ik je op de hoogte houden!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:53

Ik heb ze ook & ik vind ze best goed zitten ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:46

Geen ervaring met Polar maar wel met Cavallo, ik rij al 10 jaar met mn Cavallo's. Nu beginnen ze wel lelijk te worden maar voldoen nog prima. Binnenkort wel nieuwe laarzen nodig.

Larizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:06

Springruit06 schreef:
Hoi!

Ik ben opzoek naar niet te dure lederen laarzen. Nu kwam ik de "Cavallo Polar II" tegen in de divoza gids.

Citaat:
[ Afbeelding ]
Cavallo Polar II
(art.no.: 33371)

luxe, zacht nappaleder
hoge dressuurboog
slanke, elegante carrévorm
echte lamsvacht rond voet en thermo dry voering in de schacht
thermo dry heeft antibacteriële en geurneutraliserende eigenschappen en is zweet- en vochttransporterend
ritssluiting tot aan zool
flexibele, slipvrije en schokdempende zool

€195,-

Heb even gezocht op bokt, maar kon niet heel veel vinden over mensen die deze laarzen ook in de zomer dragen? Aangezien ik het geld niet op mijn rug heb groeien kan ik géén 2 paar laarzen kopen en wil ik ze dus ook in de zomer dragen. Iemand hier ervaring mee? :)

Toen heb ik nog even verder gezocht en toen kwam ik (hoe verassend) op de site van Cavallo zelf uit. :) ( http://www.cavallo.info/nl/ )
Bij rijlaarzen --> Alround kwam ik nog meer laarzen tegen.
Ook een laars die wel heel erg op de 'Polar II' leek. Namelijk de 'Cavallo Summer".

Citaat:
[ Afbeelding ]
Summer
Artikel: 249000
Allround nappa lederen laars met leder voering, gekleefde zool, comfort-voetbed, lange rits tot op de bodem, lang elastiek aan de buitenkant en zeephouder met Cavallo logo.

Bovenmateriaal: nappaleer

Hier ben ik uiteraard naar gaan zoeken op google en op bokt, maar heb hier beide niets gevonden.

Het lijkt mij dezelfde laars (? :+ ) alleen dan in de zomer editie?

Is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

ja die wil ik ook graag en daar wil ik ook graag info over maar ik heb ze niet voor 195 euro gezien maar het goedkoopste wat ik heb gezien was 225 euro

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:27

Ik heb ook alleen ervaring met het merk cavallo, twee jaar geleden gekocht en ze zitten nog super! Als ik het goed zeg, heb ik de junior jump (op internet ziet ie er anders uit dus twijfel erover). Als je de zool eruit haalt zijn ze een maat groter :D Zijn op de neus kapot maar dat komt doordat ik ermee in het zoute water ben geweest en ze niet goed schoon heb gemaakt *shame on me*