Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tigra_ schreef:Hier is de grens als een paard dag en nacht achter na gezeten wordt en de "dader" en het andere paard er onder leiden bv uitputting.
Hier worden paarden niet snel uit elkaar gehaald. Pas als een paard echt letterlijk de wei wordt uit gejaagd of dusdanig geterroriseerd wordt dat het gewoon abnormaal is.
Vanaf hier kan ik natuurlijk niet oordelen maar ik zou het nog zo laten.
daantjuhhh schreef:Tigra_ schreef:Hier is de grens als een paard dag en nacht achter na gezeten wordt en de "dader" en het andere paard er onder leiden bv uitputting.
Hier worden paarden niet snel uit elkaar gehaald. Pas als een paard echt letterlijk de wei wordt uit gejaagd of dusdanig geterroriseerd wordt dat het gewoon abnormaal is.
Vanaf hier kan ik natuurlijk niet oordelen maar ik zou het nog zo laten.
En elke maand een nieuwe deken kopen?
No thanks..
Die van mij is blijkbaar ook een dekensloper.
Hij heeft er 2 gemolt.
(hij is wel heeeeeel lief naar andere paarden, maar hij pakt en trekt alleen aan de dekens)
Die is na 2 weken pret in een andere weide gegaan..
Daarnaast als een paard elke keer schade heeft.
Al is het misschien oppervlakkig... nee, ik zou het niet fijn vinden.

Tigra_ schreef:daantjuhhh schreef:En elke maand een nieuwe deken kopen?
No thanks..
Die van mij is blijkbaar ook een dekensloper.
Hij heeft er 2 gemolt.
(hij is wel heeeeeel lief naar andere paarden, maar hij pakt en trekt alleen aan de dekens)
Die is na 2 weken pret in een andere weide gegaan..
Daarnaast als een paard elke keer schade heeft.
Al is het misschien oppervlakkig... nee, ik zou het niet fijn vinden.
Wij werken niet met dekens en er blijven altijd paarden die andere paarden niet accepteren met dekens want niet geheel onlogisch is dat het niet getolereerd wordt in een kudde.
Ach als ze een beetje lopen te spelen en te stoeien hebben ze zo wat wondjes maar sommige maken van een mug een olifant en zijn al bang dat een paard z'n been kwijt helpt bij een schaafplekkie(niet op jouw gericht maar algemeen).

daantjuhhh schreef:Maar soms heb je paarden die gewoon echt niet met elkaar kunnen.
Tigra_ schreef:daantjuhhh schreef:Maar soms heb je paarden die gewoon echt niet met elkaar kunnen.
Tuurlijk bestaat dat ik heb nergens gezegd dat het niet mogelijk is ik heb gezegd dat ik vanaf hier deze situatie niet kan beoordelen.
Maar dat een paar wondjes voor mij geen reden is om ze uit elkaar te halen.
Wij hebben 3 x een situatie gehad dat paarden echt gewoon niet samen konden en die zijn ook uit elkaar gehaald natuurlijk maar wij gaan niet voor een paar wondjes paarden uit elkaar halen volgens mij wordt die van mij dagelijks gebeten, getrapt end het verschil is dat mijn paard zelf constant grenzen aan het verleggen is en dus telkens te ver gaat daar zit gewoon groot verschil in.
Is het terrecht of past het gewoon niet samen.

daantjuhhh schreef:Tigra_ schreef:Tuurlijk bestaat dat ik heb nergens gezegd dat het niet mogelijk is ik heb gezegd dat ik vanaf hier deze situatie niet kan beoordelen.
Maar dat een paar wondjes voor mij geen reden is om ze uit elkaar te halen.
Wij hebben 3 x een situatie gehad dat paarden echt gewoon niet samen konden en die zijn ook uit elkaar gehaald natuurlijk maar wij gaan niet voor een paar wondjes paarden uit elkaar halen volgens mij wordt die van mij dagelijks gebeten, getrapt end het verschil is dat mijn paard zelf constant grenzen aan het verleggen is en dus telkens te ver gaat daar zit gewoon groot verschil in.
Is het terrecht of past het gewoon niet samen.
Nee, dan is dat duidelijk
Natuurlijk is een schaafplekkie op z'n tijd geen probleem...
Maar inderdaad als het terecht is en het paard moet even zijn plekje in de rang orde weten.
Al ben ik wel een beetje een scheitert met nieuwe paarden in de kudde hoor.
Mijn pony heeft door een onschuldig stoeipartijtje een hersenbloeding gekregen en is naast mij in elkaar geklapt en nooit meer opgestaan.
Een kern gezonde vriendelijke pony van 8 jaar..
En dan ben je denk ik gewoon een beetje getraumatiseert mer dit soort dingen.