Regendeken met fleece?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Regendeken met fleece?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:36

Mijn paard heeft momenteel een 0 grams regendeken op, maar ik merk dat ze het daaronder met nachten zoals afgelopen nacht niet warm genoeg onder heeft. Met de langdurige regen op de deken wordt toch de boel te koud op de rug. Nu werd mij aangeraden een regendeken te kopen waarbij fleece op de rug ligt, iig om de komende periode wat te overbruggen, daarna gaat er weer wat meer op. Ze staat sowieso nu snachts op stal, wel met deken op zodat er sochtends geen deken op gedaan hoeft te worden.
Nu heb ik vandaag eentje van HH in mijn handen gehad waar er fleece op de rug zit en neit onder de hele deken, wat ideaal is! Echter is dit een deken zonder hals, maar een gewone deken, wat bij ons vaak het probleem van inregenen geeft. Bij mijn ongevoerde amigo regent het in op schouders en borst, bij een halve hals enkel op de borst. Een deken met geheel fleece is daarom ook geen optie, omdat dan de hele binnenvoering nat wordt bij inregenen.

Mensen ervaringen met zo'n deken? En bij welke merken kan ik zo'n deken met halve hals en fleece rug vinden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:52

als fleece in gaat regenen trekt het inderdaad denk door de hele deken heen, dat heb ik met mijn regendeken met katoenen voering ook...

kun je niet voor een dun gevoerde met gladde voering kijken?

ik heb een 200 grams van Dominick met een gladde voering en die wordt een stuk minder nat aan de binnenkant met inregenen...

aldadiender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:56

Ik heb ook een HH regendeken, wel helemaal met fleece gevoerd, vind het een ideale deken voor nu.
Die van mij sluit netjes aan en ik heb niet veel last van het nat worden van de binnenkant.

Tancreda4

Re: Regendeken met fleece?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:00

Zijn de HHs wel goed regendicht met zulk weer als afgelopen nacht? Heb ze enkel nog maar gezien met 2000 mm terwijl de horsewares al 3000 mm waterdicht zijn (en daar is mijn amigo ook niet meer waterdicht van).

@ Nouvel; als alternatief zit ik te denken om een 100 gram onderdeken onder de regendeken te doen. Duoliner.

bianca1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:28

wij hebben op dit moment een hele fleece onder de regendeken en we doen een losse dekensingel om de fleece omdat deze verder geen singels heeft.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:58

Hey,
hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de waterdichte laag, maar bij ons blijft de fleece mooi droog. (Ben na succesvolle winter wel een fan van de Bucas Smartex serie, al is de Irish Turnout ook niet slecht: die is met vulling en gladde stof.)
Voordeel is wel dat als je paard nog een beetje bezweet is, kan je een deken met fleece al op doen, en hoef je niet langer te wachten om dekens te wisselen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:36

Hoi,
Waarom neem je geen Bucas deken? Deze zijn ideaal als je geen deken kan wisselen tussen stal en buiten. Ook de temp.marge is groot bij deze deken. De Smartex-Rain kan je bv gebruiken tussen temperaturen van -5 en 14 graden. In deze deken zit ook een fleecelaagje van ongeveer 100 gr. Voordeel van Bucas vind ik ook dat je de deken op een bezweet paard kan leggen.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden over.

Tancreda4

Re: Regendeken met fleece?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:15

Vond hem zo warm... Maar misschien toch een optie. Ik wordt er een beetje kriegel van, want warmer zou ze misschien wel moeten, maar aan de andere kant gaat ze nu juist weer zweten zodra ik een deken op leg. Of het ene dun fleecje is, of de (ademende) regendeken 0 gram. Zou ik er meer opleggen gaat ze vast helemaal na-broeien. En dan heb ik haar ruim uitgestapt onder het zadel en daarna aan de hand nog. Weet niet zo geod wat ik er mee aan moet, misschien dan maar scheren? Of deken af laten, en alleen in de regen buiten op. Mits de staleigenaar dat wilt doen, sochtends deken op, vind dat wel rot om te vragen dat extra werk.