Wel of geen Regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Wel of geen Regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 08:21

Mijn haflinger staat deze winter voor het eerst 24/7 buiten.
Ik gebruik geen dekens etc.
Nu zitten we in een redelijk natte periode, en vraag ik mij af of ik misschien een regendeken op zou moeten leggen? Of zit ik daarmee juist zijn wintervacht in de weg?
Wanneer gebruik je wel of geen regendeken?

Alvast bedankt!!

Nano05

Re: Wel of geen Regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:33

Dat ligt eraan... ik gooi mijn haf wel een regendeken om, ten eerste hij wordt regelmatig gereden, wil niet graag een zadel op een natte rug leggen en daarnaast wil ik hem geen te dikke vacht laten aanmaken omdat hij juist regelmatig opgepakt wordt en het heel lang duurt voordat hij dan droog is... Dus wat wil je met je haf?

Wesseltje

Re: Wel of geen Regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 08:40

Voor mij maakt het niet uit..
Hij mag gewoon lekker in zijn wintervacht komen, het gaat mij puur ofdat het voor hem prettiger is, gezien de vele regen die op het moment valt.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:43

Ik zou me er niet teveel zorgen om maken.
Wanneer je verder geen dekens gebruikt en je paard dus gewoon een wintervacht aanmaakt, word meestal alleen de bovenste laag van de vacht nat. De 'ondervacht' (dat heet officieel vast anders :+) blijft droog zolang je niet gaat poetsen :D Het water druipt van de bovenste laag af :j
Als je paard nat is kan je dat makkelijk controleren door de bovenste laag van de vacht open te klappen. :j

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:45

Wesseltje schreef:
Hij mag gewoon lekker in zijn wintervacht komen, het gaat mij puur ofdat het voor hem prettiger is, gezien de vele regen die op het moment valt.

Tegen de regen kan hij wel, dus dan kun je hem lekker zonder deken laten staan.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:52

maykie schreef:
Wesseltje schreef:

Tegen de regen kan hij wel, dus dan kun je hem lekker zonder deken laten staan.

hey kel :)

Mijn haf heeft wel een regendeken en 100 grams in de winter. ik heb het 2 winters geprobeerd maar dat ging niet.
Hoewel hij een haf is, maakt hij geen super dikke vacht aan en van al die buien die hij over zich heen kreeg ( 14 uur buitenstaan) werd hij steeds ziek.
Goed drogen deed hij ook niet.Hij werd steeds heel erg verkouden, hoesten etc.
Nu heeft hij een aantal jaar een deken op en gaat het wel goed. Ook een beetje kijken naar het paard zelf denk ik.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 09:02

kehdra schreef:
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken.
Wanneer je verder geen dekens gebruikt en je paard dus gewoon een wintervacht aanmaakt, word meestal alleen de bovenste laag van de vacht nat. De 'ondervacht' (dat heet officieel vast anders :+) blijft droog zolang je niet gaat poetsen :D Het water druipt van de bovenste laag af :j
Als je paard nat is kan je dat makkelijk controleren door de bovenste laag van de vacht open te klappen. :j

Super! dan laat ik de regendeken achterwege ;)
Dankjewel!