Quarantaine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Quarantaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 17:32

Hoe zit dit? Als je een paard importeert vanuit bijv USA, moet ie minimaal een maand in quarantaine.
Echter de paarden die op de WEG waren zijn allemaal alweer thuis....

Wordt er veschil gemaakt tussen paarden die voor wedstrijden over gevlogen worden?
Iemand enig idee hoe dit zit?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:44

stef schreef:
Hoe zit dit? Als je een paard importeert vanuit bijv USA, moet ie minimaal een maand in quarantaine.
Echter de paarden die op de WEG waren zijn allemaal alweer thuis....

Wordt er veschil gemaakt tussen paarden die voor wedstrijden over gevlogen worden?
Iemand enig idee hoe dit zit?

Is dit waar? Volgens mij namelijk niet. Andersom wel, als ze naar de USA gaan moeten ze 48 uur (?) in quarantaine, dat hebben de WEG paarden ook gedaan. maar ik sta open voor mensen die beter geinformeerd zijn dan ik!

LadyMadonna

Re: Quarantaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:57

ja hoor, ik ken diverse mensen die paarden uit de USA geimporteerd hebben, en die gaan gewoon een maand in quarantaine

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:26

Goh, zoveel kennis op bokt, en niemand die hier een antwoord op weet?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:30

de paarden die naar de WEG gingen zijn ook in quarantaine geweest, aangezien het geen amerikaanse paarden van origine zijn maar nederlandse hoeven ze hier in NL dus niet meer in quarantaine (zoals ik het begrepen heb dan)... vergeet niet dat dit natuurlijk wel elite paarden zijn die zowat dag en nacht onder toezicht van een da staan aan waar meer medische onderzoeken aan zijn verricht dan jou paard ooit zal hebben....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:32

Eens, maar als ik een elite AMHA (american miniature) wil importeren, die meervoudig world champion is, moet ie toch echt een maand in quarantaine.

Zijn de paarden die naar de WEG gingen vooraf in quarantiane geweest? of terug? Want volgens mij waren ze echt zo terug

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:35

Het verschil zit m in tijdelijke en permanente export. Bij permanente export moet een paard verplicht 30 dagen in quarantaine. Bij tijdelijke export mag een paard maximaal 90 dagen in het buitenland verblijven. Natuurlijk worden ook deze paarden uitvoerig onderzocht maar de 30 dagen quarantaine is niet nodig.