Easy Loader trailer laadhulp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Printemps

Easy Loader trailer laadhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:28

hoi bokkers,

ik was aan het kijken op internet of er nog iets leuks was om te kopen :o en toen kwam ik deze tegen:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 037727/207
ik zauw niet weten waarvoor hij is en hoe hij werkt. het lijkt mij niet erg vriendelijk tegenover paarden.
er staat dat het help om goed trailer te laden maar daar heb je toch geen hulp middelen voor nodig als je oefend? en het zou goed zijn voor jonge hengsten?
zouden jullie andwoord kunnen geven op mijn vragen? al vast bedankt!

Groetjes Tamara

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:46

Paarden zijn ook niet altijd vriendelijk voor mensen. :+
Sommige paarden hebben helaas wat extra hulp nodig om overtuigd te worden de trailer in te stappen. Deze geeft blijkbaar druk achter de oren en op de neus als het touw gespannen staat en geen druk als het paard meeloopt. Tja... of het werkt en of het de beste methode is, is denk ik een andere discussie.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:20

Dit is enkel een lapmiddel om de symptomen van een slecht opgevoed paard te verhelpen.
Een paard opgevoed met oog op hun leef- en denkwereld heeft zulke hulpmiddelen niet nodig.

Revanches

Re: Easy Loader trailer laadhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:21

HAR--TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:17

MarcR schreef:
Dit is enkel een lapmiddel om de symptomen van een slecht opgevoed paard te verhelpen.
Een paard opgevoed met oog op hun leef- en denkwereld heeft zulke hulpmiddelen niet nodig.

eens!
Ieder paard is in theorie te trailerladen, maar niet iedereen neemt er ook de benodigde tijd voor om het het paard fatsoenlijk te leren.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:13

Met de easy loader kan je heel veel druk uitoefenen op de neus, te veel zelfs dat je de neus kan breken want de easy loader geeft niet mee. En oppassen met steigeren, want als het paard hier heftig op reageert kan deze zo achterover klappen.

Niet zomaar kopen en gebruiken.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:59

TaanStippel schreef:
Met de easy loader kan je heel veel druk uitoefenen op de neus, te veel zelfs dat je de neus kan breken want de easy loader geeft niet mee. En oppassen met steigeren, want als het paard hier heftig op reageert kan deze zo achterover klappen.

idd het ding werkt echt gemeen in. We hebben vorige week gezien hoe een paard met dat ding geladen werd.Uiteraard geen braverik.
Het laden heeft nog 30 min geduurd,paard stond er wel op, maar had zich flink verzet. En hij had een paar uur erna een fikse bloeduitstorting op zijn neus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:29

Idd dit is zeer zeker geen vriendelijke oplossing. Met rust en geduld kom je veel verder denk ik

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:55

Hoe ging dat gezegde weer? Waar de kennis van de mens ophoudt, begint de grofheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:36

Gini schreef:
Hoe ging dat gezegde weer? Waar de kennis van de mens ophoudt, begint de grofheid.

Waar hulpteugels beginnen, houd de rijkunst op. Zo ken ik hem iig. Een andere ken ik niet :o

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:07

Ik vind het maar een raar ding, volgens mij kun je een paard er flink mee verwonden. Geduld is goedkoper en werk langduriger :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:42

Anoniem schreef:
Gini schreef:

Waar hulpteugels beginnen, houd de rijkunst op. Zo ken ik hem iig. Een andere ken ik niet :o

Die verwoordt het zelfs nog beter, dank u!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:48

ik heb em ooit eens aangeschaft, idd voor trailerladen. mij was verteld dat je er wonderen mee kon verrichten. ik heb hem *gelukkig* eerst willen gebruiken bij wandelen, dus over het halster en ermee lopen, kijken wat ze deed. paardje begon heel erg met haar hoofd te schudden. toen ik het ding de volgende keer tevoorschijn haalde en liet zien ( aan iemand anders trouwens, maar paard keek mee ) rende ze keihard rondjes in haar stal.
ik heb dat onding nooit meer tevoorschijn gehaald :(

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:50

lijkt me echt een marteltuig... mijn bijrijdpaard is ook lastig te laden. heb een gedragstherapeut ingeschakeld omdat ik geen kennis genoeg heb en ik wil weten waar het verzet vandaan komt. dat lijkt me toch iets vriendelijker. ze gaat nu alleen de trailer op als je het touw langs de bovenlip doet. Dit doen de eigenaren altijd, maar ik vind dit echt vreselijk om te doen, vandaar dat ik nu advies van zo'n therapeut wil.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:19

hahah ik zeg altijd waar het goede verstand ophoud slaan ze de divozagids open....

Een zeer onvriendelijk middel.

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 16:21

Ik dacht al dat het niet zo'n fijn ding was maar als ik lees wat je er mee kan aanrichten, hoeft ik er nooit een te hebben ook niet als mijn paard de trailer niet op wil. Dan komt er gewoon iemand die mij wil helpen

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:24

Gini schreef:

Waar kennis stopt begint agressie.

slim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:05

maverick schreef:
TaanStippel schreef:

idd het ding werkt echt gemeen in. We hebben vorige week gezien hoe een paard met dat ding geladen werd.Uiteraard geen braverik.
Het laden heeft nog 30 min geduurd,paard stond er wel op, maar had zich flink verzet. En hij had een paar uur erna een fikse bloeduitstorting op zijn neus.

het is een goei middel, maar je moet weten hoe je ermee overweg moet.heb er zelf een en ik heb nooit meegemaakt van verwondingen of bloeduitstorting. als je het maar op de juiste manier gebruikt.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:59

Het ziet er iig afschuwelijk uit. Mijn merrie is bang met de trailer laden..no way dat ik dit ooit bij haar zou willen gebruiken...daar bouw je geen vertrouwen mee op. Ik wil dat mijn paard niet nog angstiger wordt als ze mij+ marteltuig ziet...