jeuk flanken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetje28

jeuk flanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 21:17

Hallo allemaal

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen....het volgende is het geval:
mijn paard staat sinds 2 weken snachts op stal (daarvoor 24/7 buiten) en wat me opvalt (en irriteerd) is dat als ik haar uit de wei haal en poets ze gigantisch met haar staart aan t zwiepen is (alsof er vliegen zitten) naar haar flanken. dit doet ze een tijd onder het rijden ook maar het houdt wel op. tevens onder het rijden schopt ze zogezegd naar haar buik ook alsof er een vlieg zit. laatst ben ik 4x afgestapt om te checken maar je raad het al Niets....
vriendin op stal suggereerde misschien dat het van die 'vliegende herten' kunnen zijn want die kunnen zelfs tussen de uiers gaan zitten maar dat is t niet.
het is namelijk ook zo dat op het moment dat ze t doet en ik haar flanken bovenaan (bij de bovenkant van de haarscheiding) kriebel/krab ze ook ophoudt.

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik haar hier vanaf kan helpen??

alvast bedankt
gr alexandra

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:48

kan een allergie zijn voor bepaald strooisel in de stal,is er wat nieuws gekomen?
denk dat ze ergens jeuk van heeft,misschien er ander voer, krijgt ze meer voer?.

laat anders een veearts kijken wat er mis is

Ezz93

Re: jeuk flanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:13

Ik denk ook dat het een allergie is ofzo, aangezien ze net weer in stal staat.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:58

strooisel is niet veranderd helaas
het voer zou nog kunnen ze krijgt nu sochtends en savonds een kwart havens basis brok.
hoe kan ik dit het beste testen? bv een week beetje muesli (krijgt ze al lang) geven ipv brok?
zijn er nog andere manieren om te testen of ze allergies is voor iets?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 05:55

dan moet je alles wat nieuw is weglaten.
na een aantal weken voeg je dan weer iets toe en als je paard dan weer zo reageerd weet je waar het allergisch voor is

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:55

Goedemorgen,
Je vriendin zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Alleen is een vliegend hert een vrij groot insect.
Wat ik bedoel is een klein plat insectje van ongeveer 3/4 cm groot.
Ze bewegen zich vaak zijwaarts voort en je kan je vaak niet zien.
Je moet dan echt met je vingers in de vacht gaan voelen.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn paard.
Zij reageerde precies hetzelfde.
Soms zitten de beestjes die in de vacht kruipen een tijdje stil en merk je niks, maar als ze rondlopen wordt je paard er helemaal kriegel van.
Uiteindelijk heb ik door met mijn nagels over de vacht met de haren mee te gaan het beestje gevonden en kunnen pletten.
Ze zijn heel snel en doodslaan kan je ze niet.
Daarna was de rust weer terug gekeerd.

Veel succes!

koetje28 schreef:
Hallo allemaal

mijn paard staat sinds 2 weken snachts op stal (daarvoor 24/7 buiten) en wat me opvalt (en irriteerd) is dat als ik haar uit de wei haal en poets ze gigantisch met haar staart aan t zwiepen is (alsof er vliegen zitten) naar haar flanken. dit doet ze een tijd onder het rijden ook maar het houdt wel op. tevens onder het rijden schopt ze zogezegd naar haar buik ook alsof er een vlieg zit. laatst ben ik 4x afgestapt om te checken maar je raad het al Niets....
vriendin op stal suggereerde misschien dat het van die 'vliegende herten' kunnen zijn want die kunnen zelfs tussen de uiers gaan zitten maar dat is t niet.
het is namelijk ook zo dat op het moment dat ze t doet en ik haar flanken bovenaan (bij de bovenkant van de haarscheiding) kriebel/krab ze ook ophoudt.

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik haar hier vanaf kan helpen??

alvast bedankt
gr alexandra

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:52

Grace bedankt voor de tip ik ga d'r ff checke of ik zoiets kan vinden!!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 21:48

sorry ellepel ik had over jou tip heen gelezen :( maar dat vind ik ook een goeie dus dat ga ik zeker doen! Thanx

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:27

Mijn haflinger heeft 't zelfde; ze bijt steeds richting haar rug en flanken, en van de week toen ik nog niks doorhad deed ze al vreemd met rijden; ze was erg druk,zwiepen met haar staart, en naar mijn benen happen, en wilde 't liefst harder en harder lopen, met af en toe een bokkesprongetje,dus wel duidelijk dat er iets niet goed is...
Ze staat nu nog dag en nacht in het land, met een regendeken om,en krijgt een beetje hooi...
Maar gaat per a.s zondag s'nachts naar binnen,overdag blijft ze wel buiten.
Heb van de week haar achterhand gewassen met paardenshampoo,maar na 't droogstappen begon ze weer te klieren.....
Ik bel zometeen maar even naar de dierenarts,want ik weet niet meer wat ik ermee moet...

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:32

oh durante das ook vervelend!
ben wel benieuwd wat de da zegt laat je t weten?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:14

Hallo Durante,
Lees maar even wat ik aan TS heb geschreven.
Wederom komt het mij bekend voor.
Bij ons staan de paarden in de bossen en zitten die beestjes er veel.
Ze worden er echt kriegel van.
Soms zitten de beestjes een tijdje stil en is het paard rustig.
Maar ze kunnen er echt van gaan bokken.
Veel succes
Durante schreef:
Mijn haflinger heeft 't zelfde; ze bijt steeds richting haar rug en flanken, en van de week toen ik nog niks doorhad deed ze al vreemd met rijden; ze was erg druk,zwiepen met haar staart, en naar mijn benen happen, en wilde 't liefst harder en harder lopen, met af en toe een bokkesprongetje,dus wel duidelijk dat er iets niet goed is...
Ze staat nu nog dag en nacht in het land, met een regendeken om,en krijgt een beetje hooi...
Maar gaat per a.s zondag s'nachts naar binnen,overdag blijft ze wel buiten.
Heb van de week haar achterhand gewassen met paardenshampoo,maar na 't droogstappen begon ze weer te klieren.....
Ik bel zometeen maar even naar de dierenarts,want ik weet niet meer wat ik ermee moet...

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:56

Ik denk dat jou paard geen last heeft van vliegen, maar dat het met haar maag/darmen te maken heeft. het kan ook een reactie zijn op ander voer. ook kan het zijn dat ze al een kleine allergie had, maar door bijvoorbeeld meer suikers in het gras of voer kan deze allergie zih meer uiten.
veel succes!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:54

Hallo allemaal,
ik heb besloten omdat ik het niet opgelost krijg (ze is nog steeds geirriteerd) dat ik Jeannette Kompier bel om te kijken wat zij eruit haalt en wat ik verkeerd doe. ik hoop dat ik het opgelost krijg :)
ik hou jullie op de hoogte!!!!

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:01

koetje28 schreef:
Hallo allemaal,
ik heb besloten omdat ik het niet opgelost krijg (ze is nog steeds geirriteerd) dat ik Jeannette Kompier bel om te kijken wat zij eruit haalt en wat ik verkeerd doe. ik hoop dat ik het opgelost krijg :)
ik hou jullie op de hoogte!!!!

wie is jeanette kompier?

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:02

koetje28 schreef:
Hallo allemaal

alvast bedankt
gr alexandra

als een paard naar zijn buik schopt kan het zijn maag zijn
en als jij erop zit dan doet dat natuurlijk zeer

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:04