Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
koetje28 schreef:Hallo allemaal
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen....het volgende is het geval:
mijn paard staat sinds 2 weken snachts op stal (daarvoor 24/7 buiten) en wat me opvalt (en irriteerd) is dat als ik haar uit de wei haal en poets ze gigantisch met haar staart aan t zwiepen is (alsof er vliegen zitten) naar haar flanken. dit doet ze een tijd onder het rijden ook maar het houdt wel op. tevens onder het rijden schopt ze zogezegd naar haar buik ook alsof er een vlieg zit. laatst ben ik 4x afgestapt om te checken maar je raad het al Niets....
vriendin op stal suggereerde misschien dat het van die 'vliegende herten' kunnen zijn want die kunnen zelfs tussen de uiers gaan zitten maar dat is t niet.
het is namelijk ook zo dat op het moment dat ze t doet en ik haar flanken bovenaan (bij de bovenkant van de haarscheiding) kriebel/krab ze ook ophoudt.
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik haar hier vanaf kan helpen??
alvast bedankt
gr alexandra
maar dat vind ik ook een goeie dus dat ga ik zeker doen! Thanx 
Durante schreef:Mijn haflinger heeft 't zelfde; ze bijt steeds richting haar rug en flanken, en van de week toen ik nog niks doorhad deed ze al vreemd met rijden; ze was erg druk,zwiepen met haar staart, en naar mijn benen happen, en wilde 't liefst harder en harder lopen, met af en toe een bokkesprongetje,dus wel duidelijk dat er iets niet goed is...
Ze staat nu nog dag en nacht in het land, met een regendeken om,en krijgt een beetje hooi...
Maar gaat per a.s zondag s'nachts naar binnen,overdag blijft ze wel buiten.
Heb van de week haar achterhand gewassen met paardenshampoo,maar na 't droogstappen begon ze weer te klieren.....
Ik bel zometeen maar even naar de dierenarts,want ik weet niet meer wat ik ermee moet...
koetje28 schreef:Hallo allemaal
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen....het volgende is het geval:
mijn paard staat sinds 2 weken snachts op stal (daarvoor 24/7 buiten) en wat me opvalt (en irriteerd) is dat als ik haar uit de wei haal en poets ze gigantisch met haar staart aan t zwiepen is (alsof er vliegen zitten) naar haar flanken. dit doet ze een tijd onder het rijden ook maar het houdt wel op. tevens onder het rijden schopt ze zogezegd naar haar buik ook alsof er een vlieg zit. laatst ben ik 4x afgestapt om te checken maar je raad het al Niets....
vriendin op stal suggereerde misschien dat het van die 'vliegende herten' kunnen zijn want die kunnen zelfs tussen de uiers gaan zitten maar dat is t niet.
het is namelijk ook zo dat op het moment dat ze t doet en ik haar flanken bovenaan (bij de bovenkant van de haarscheiding) kriebel/krab ze ook ophoudt.
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik haar hier vanaf kan helpen??
alvast bedankt
gr alexandra