onverantwoorde ruiterpaden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnetje1903

onverantwoorde ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:07

Hallo,

Ik was afgelopen weekend met mijn paardje een lekkere bosrit aan het maken, kom ik op een nieuw aangelegd ruiterpad waar ze als afranstering met het natuurgebied prikkeldraad hebben geplaatst! Echt levensgevaarlijk! (het is maar een klein en smal paadje. Als je paard op die plek schrikt kan het alleen maar het prikkeldraad in)
Bij thuiskomst heb ik direct gekeken waar ik een klacht in kan dienen. Dit nummer gebeld en dan krijg je te horen dat ze daar niets meer aan kunnen doen :( en dan zei deze man ook nog dat ik me niet aan moest stellen1

Wat vinden jullie hier nu van? Veiligheid is toch belangrijk en zeker als het ook nog een ruiterpad betreft?

Groetjes

Leinearthur

Re: onverantwoorde ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:14

Ja gevaarlijk is het wel, maar zo kan je overal een gevaar in zoeken.
En je kan natuurlijk niet met iedereen rekening houden. :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:17

Tsja, wat degene boven mij zegt, ben ik het mee eens...

Waar is het trouwens?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:22

Nou, als ze net een nieuw ruiterpad gaan aanleggen is het natuurlijk wel handig als ze over dit soort dingen nadenken. Ze kunnen het in ieder geval wel meenemen voor de volgende keer.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:26

Tja, misschien een brief sturen? Hier is dat ook zo hor, en dingen als het hele pad volgekieperd met steentjes, overal uitstekende boomwortels, en in een stukje naar beneden zitten er gewoon hele gaten en boomwortels etc waardoor je af moet stappen ;)

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:41

Probeer het aan te kaarten bij zoveel mogelijk partijen die belang hebben bij (ruiter)recreatie (vergezeld van handtekeningen van andere ruiters). Op deze manier heeft het aanleggen van een ruiterpad geen zin, maar je moet zorgen dat zoiets op de agenda komt.

- gemeente
- provincie
- recreatieschap (indien aanwezig)
- KNHS, regiocoördinator.
- belangenorganisatie van vrijetijdsondernemers (wellicht Recron)
- VVV
- brief naar desbetreffende natuurbeheerder, met referte aan recreatieve functie en belang draagvlak natuur onder de bevolking,

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:45

Hier in de duinen van den haag zie je dat ook. Vreemd vindt ik dat wel. Is iig niet goed bij nagedacht. Vaak zie je ook wel een ijzeren draad die dan best laag hangt. Ook dat kan gevaarlijk zijn.
Wel zonde dat ze het bij een nieuw ruiterpad niet meteen goed doen :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:52

bedenk wel dat degene die dat aanlegt wellicht geen ruiter is, en zich daar niet zo makkelijk in inleeft. Immers, iemand met een hond loopt ook langs prikkeldraad af :)

Het beste wat je kunt doen is op een kalme manier contact op nemen met de beheerder in het gebied waarin het pad ligt, en erachter proberen te komen of het anders kan. En aan opgefokte reacties hebben zij niets. Maar wanneer je kalm kunt uitleggen wat er vervelend is, en misschien hoe het veranderd kan worden is er vast een mouw aan te passen.

Welk gebied met welke beheerseenheid is het? :)

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 21:39

Ik heb ondertussen al contact gehad en ze snappen dat het heel vervelend is maar kunnen daar nu niets meer aan veranderen. Ze nemen het wel mee naar volgende projecten.
Ben blij dat ze het met me eens zijn dat het alles behalve veilig is.

O en Amersfoort in de Treek

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:01

Netjes dat ze toch naar je luisteren en het in het vervolg beter willen doen .