Natte bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eeffff

Natte bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 15:01

Ik weet niet of dit wel bij het juiste onderwerp staat, maar oké.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een pony rijden bij mensen thuis, waar alleen een buitenbak is.
Nu is het zo dat ik gewoon een binnenbak gewend ben met slecht weer :o ,
dus ik weet totaal niet wat ik van rijden in een natte bak moet verwachten.
Is een dressuurtraining wel te doen in een natte en modderige bak, of valt het heel erg tegen?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:17

Tja, je moet natuurlijk zien dat je paard niet te makkelijk uit kan glijden en dat de bak niet té zompig ligt ivm de pezen en gewrichten .. Verder is het wel te doen, alleen brengt het veel kuiswerk met zich mee ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:21

ligt eraan.
wij hebben er 1 met drainage en kokos dan kan je altijd rijden omdat hij niet zuigt
maar de ander is vaak een modderig zwembad wat vast zuigt als je erin stapt.
niet aan te raden dus

Mirgeenjam

Re: Natte bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:06

Jaa, het is te doen(als je geen zwembad met modder hebt:D). De pony word er heel wat sterker van..

EvaRampage

Re: Natte bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:13

Hangt echt helemaal van de staat van de bak af. Sommige zijn aardig oke en blijven lang redelijk droog. Die van ons met gewoon zand is echt een zwembad. Ik zij momenteel ook niet ik geen mijn paard hydrotherapie ;-) hihihi. Training wat aanpassen goed op je paard letten of hij aangeeft dat hij het zwaar vind.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:14

No problem :D Leert je paard van op zijn eigen benen lopen en jij leert ervan sturen. Enoge grote nadeel is dat laarzen en tuig onder de modder zit :( . Maar ja, dag later is dat weer opgedroogd, ff met doekje alle zand eraf en weer gaan met die banaan ;)
Vergeet niet dat er pakweg 20 jaar geleden (toen bijv. Anky aan het begin van haar carriere stond) er lang niet zoveel binnenbakken of gedraineerde buitenbakken waren als nu ....

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:40

Als je paard er niet te veel in weg zakt gaat het idd prima. Als dit wel zo is dan moet je je training daar echt op aan passen. Want dat is zeer slecht voor de pezen.

Ik ben verhuisd van stal en heb nu ook alleen een buitenbak. Dit is de 1e keer voor mij. Onze bak is bij veel regen ook 1 zwembad. Maar ondanks dat is de bak erg stevig en vlak en zak je amper wel. Je bent dus wel stinkend smerig als je klaar bent van al het opspattende water. En het beste is om je tuig gelijk schoon te maken. Want anders droogt het zand en water het tuig uit.