Trailer opknappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleins01

Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 11:05

Ik heb een trailertje gekocht die ik nog moet schilderen (beetje verweerd).. Kap is wit (was wit ;)) en de zijkanten waren bruin.. Ik zit te denken om hem zwart te schilderen, maar dan zit ik met het grijze frame..

Iemand wel eens een trailer opgeknapt en hoe heb je dat aangepakt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:09

Er zit sowieso veel werk in,je moet de wanden [ik neem aan dat ze van hout zijn] helemaal schuren.Dan in de grondverf zetten en dan pas de verf aanbrengen.De witte kap,als die van polyester is kan je schoon krijgen met een chloor sopje.
Het metalen frame zou ik ook afschuren en dan met een primer verven in de kleur die jij wil.
Succes,veel werk maar wél resultaat als je het af hebt!
Weet wel dat een zwarte trailer erg warm is in de zomer?

marjoleins01

Re: Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 11:12

Thanks! Mocht je nog ideeen hebben voor andere mooie kleuren zijn die natuurlijk ook welkom... :) Bruin is zo bruin... :S

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:14

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 16:01

Zooww das idd een verschil zeg!! Thanks!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:28

Bruine houten wanden zijn zeer waarschijnlijk betonplex. Dat ga je niet willen schilderen, tenzij je het geen punt vindt dit elk half jaar te moeten herhalen. Daarnaast is het optische oppoetserij, die niks afdoet aan de daadwerkelijke staat van het stalen onderstel. Als je dan per se een hoop tijd in die trailer wil stoppen, doe dat dan in dingen die er echt toe doen: chassis, wielen, banden, remmen, verlichting. Daarna (of als eerste) kijk je naar de kwaliteit van de bodem en als je dan nog puf over hebt, kun je altijd nog besluiten de trailer optisch wat te verfraaien, er vanuit gaand dat wanden in goede staat zijn.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:22

Als de wanden niet verrot of zacht zijn kun je hem best weer een beetje kleur geven. Eerst goed opschuren met schuurpapier P80 op een schuurmachine en dan dun schilderen/rollen met verfbeits, desnoods in 2 lagen als de eerste niet goed dekt Hou er wel rekening mee dat je na een paar jaar weer moet, net als bij de kozijnen van je huis, en dan vind ik een egaal bruine trailer mooier dan een afbladderene geschilderde.
je kunt hem ook regelmatig even in de (meubel)olie zeten. Knappen ze ook van op, maar dan blijft ie wel bruin natuurlijk.

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 08:02

Het is geen betonplex, maar hout.. Het frame ziet er nog goed uit en daar wil ik ook eigenlijk niks aan doen... Gaat mij puur om het schilderen van het hout.. Zal een dezer dagen wel even een foto plaatsen...

Markarhofi09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:09

Hoi, wat een leuk project!
Wij hebben 5 jaar geleden een goedkope trailer gekocht die idd wel wat aandacht nodig had. Wij hebben dan ook zowat alles vervangen: de bodem (nu hardhouten vloer van 4 cm dik) de wanden, de bedrading, de verlichting. En uiteindelijk ook alles geverfd. Nu, 5 jaar verder moet hij nodig weer geverfd worden. De polyesterkap was geschilderd, heb ik toen overgedaan, en moet nu weer. Dat is wel een nadeel, zodra je gaat schilderen, blijf je dat dus doen.
Het metaal heb ik gewoon met metaalverf gedaan. Dat bleef ook lang netjes, maar mag nu ook wel weer een likje gebruiken.
Maar ach, als je het niet erg vind om iedere 4-5 jaar een dag te schilderen, waarom zou je het dan niet doen?

Maar uiteraard is het belangrijkste, dat je trailer veilig is, en hoe ie er dan verder uitziet, dat is ondergeschikt!

Veel succes!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:27

Je zegt dat het hout is. Dan is ie opgebouwd uit planken. Kan, als ie al heel oud is.
Als de zijwanden uit 1 stuk bestaan is het betonplex. Doordat het veweerd is herken je het misschien niet meer als zodanig. Hoe meer het verweerd is des te beter is de hechting van de eventuele verflaag die je er op strijkt.

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:49

De zijwanden bestaan idd uit 1 stuk... Hij is behoorlijk verweerd hoor, wil anders wel een foto plaatsen??

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:55

Ja leuk! En dan ook foto's van na het opknappen? :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:04

Duke heeft ook haar trailer opgeknapt en er hier op Bokt een topic over geopend. Is misschien leuk voor inspiratie ...