Het grote laarzen topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefangroot

Het grote laarzen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:47

Afbeelding

Beste paardensport liefhebbers.

Voor mijn opleiding Concept Design doe ik een onderzoek naar "waterdichte" laarzen, van regenlaarzen tot rijlaarzen. Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie voorkeuren op het gebied van laarzen. Wat maakt een laars voor jou een goede laars? Wat zijn je ergernissen bij het gebruik van laarzen?
Om de antwoorden efficient te kunnen gebruiken heb ik een enquete online gezet.

Link: http://www.thesistools.com/web/?id=155557

Ik zou het erg waarderen als jullie deze enquete voor mij in willen vullen. Maar ook als jullie hieronder je reactie geven op enkele vragen zou het mooi zijn als er een actieve discussie ontstaat.

Alvast bedankt voor jullie tijd! :)

Jessica66098

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:34

Ik heb Aigle! <3

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:11

Ik heb altijd rubberen rijlaarzen van Aigle. (al vele jaren) Draag ze elke dag en doe er ongeveer 2 jaar mee, soms wel 3. Ik ben erg blij met mijn rubberen robbies, waterdicht, goedkoop en geen onderhoud. Voor een wedstrijd even een vochtig huishouddoekje over de buitenkant en we zijn er klaar voor. En ik hoor andere mensen over hun leren rijlaarzen continue klagen dus daar ga ik voorlopig geen fortuin voor neerleggen. Een probleempje dat ik heb met mijn laarzen is dat na ongeveer een jaar de voering op de hak doorgesleten is. Vanaf dan wil de voering mee naar buiten als ik ze uittrek. Maar daar heb ik een truukje voor: met een schoenlepel uittrekken en ze kunnen nog een jaar mee.

Ik heb de "quiz" ingevuld. Wel grappig dat de vragen duidelijk betrekking hebben op waterdichte laarzen in het algemeen en niet op rijlaarzen. Hoeveel waarde hecht je aan de kleur/ het patroon? Nou eh, ze moeten gewoon zwart zijn.

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij zo op bokt komt voor je onderzoek. En ben je niet bang dat je een vertekend beeld krijgt als veel mensen met paardrijlaarzen de enquête invullen?

Tanja

Re: Het grote laarzen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:13

Moderatoropmerking:
Reacties als "het maakt mij niet uit" en "ik heb het ingevuld" verwijderd.

Presto3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:27

Hhaa laarzen leuk onderwerp, wat ik laatst nou had vorig jaar hele mooie leren rijlaarzen gekocht zaten heerlijk maar na een paar maanden gingen naden loslaten wij meteen terug wat bleek waren ze gewoon tegroot aangesmeerd en dat bij petrie laarzen wat was ik boos, weg 300 nog wat euries, dus ik hou het nu gewoon eventjes lekker bij me boerenbondlaarzen :+ waarmee ik lekker door de wei bagger zonder natte voeten.

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:49

Ik ben begonnen met de Petrie dressuurlaarzen, dat nooooit meer! Helemaal verkeerd aangemeten en die laarzen waren super hard. Ik kreeg elke dag opnieuw blaren. Daarna over gegaan op de Derby softjumper laarzen, voor €400,-. Na een jaar waren die al kapot, en zaten niet meer mooi. Ze zaten overigens wel heerlijk! Nou rijd ik met Parlanti's, superrrrrr goede kwaliteitslaarzen uit Italie! Speciaal op maat gemaakt.

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:53

Heb leren rijlaarzen van Lipica, speciaal op maat gemaakt!
Je hebt daar keuze uit verschillende modellen en je kunt het zo gek niet bedeken ze kunnen er alles mee, van lak, croco, verschillende kleuren, diamantjes, borduren!
Echt super gaaf om je eigen laars zo samen te stellen.

Ik heb gekozen voor een zwarte dressuur laar met hoge boog, zwart, veters voor, een croco jachtkap met lak en een lak sneusje! en dat voor 245 euro!
Super kwaliteit! Mochten die van mij een keer toe zijn aan vervanging ga ik weer naar lipica!!!

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:54

Ik heb het ingevuld,
ik had eerst altijd aigle rubberen laarzen,
en nu ariat leren laarzen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:26

Ik heb eerste Petrie laarzen gehad.Wat een rot dingen waren dat voor mij. Ze waren ook te groot in de winkel zeiden ze dat dat goed zat. Nou mooi niet dus ik kreeg elke keer blaren omdat ik in de voet schoof.

Nu heb ik ariat's en wat een verschil is dat zeg, een pantoffel aan mijn voet. Ik heb trouwens de H20 nog maar twee keer meegereden, maar dat wordt echt mijn laars. Zo'n lekkere heb ik nog niet eerder gevoelt. Niet te stijf, maar genoeg steun.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:38

Had Petrie en die zaten mij prima! Heb er zo'n 8 jaar mee gedaan, al moest de belijn (of hoe schrijf je dat) wel een aantal keer vervangen worden (hij kwam er bij de hak steeds uit)
Nu rijdt ik met laarzen van Mountain Horse, geen dressuurlaarzen maar wel lekker praktisch. En van Le Chemeau zijn er nu ook erg mooie dressuurlaarzen op de markt; http://www.paardeluxe.nl/a-14119602/nieuw/azelan

heijens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:43

Ik had eerst mountain horse.
Super makkelijk met een rits, hop je had ze zo ook.
Ook waren ze super in dragen, gelijk vanaf dag 1.

Echter voor de dressuur vond ik ze niet zo strak en kwam ik bij Petrie uit.
Heel mooi, maar voordat deze laarzen lekker zitten, dan ben je maanden verder.
En wat een afzien die eerste maanden, denk aan kapotte knieholtes.......