is er nou een verschil tussen rassen waar ze zeggen dat je het ene ras wel mag scheren en het andere niet ? Bij ons heeft een tijdje op de manege een tinker gestaan en als ik mij niet vergis is ie wel geschoren geweest
_Babettee_
Geplaatst: 17-10-10 14:53
Bij ons op de manege staan er ook een paar manegepaarden (Tinkers) die geschoren worden, omdat ze in de winter een toch wel dikke vacht krijgen en omdat het zweet dan moeilijker opdroogt... Voor je je tinker scheert zorg er dan voor dat je wel de juiste dekens enz. hebt om je tinker in de winter op stal warm te houden !! En als je tinker bang heeft van het geluid ofzo, doe het dan toch maar niet
Ik heb een tinker verzorgd en die werd ook gewoon geschoren. Het was een drama met rijden, hij zweette zich een ongeluk en duurde uren voor hij opgedroogd was. Dus die werd geschoren, ging prima. En ging met rijden allemaal een stuk beter.
sophiatinker
Geplaatst: 17-10-10 15:58
ik heb een tinker en die wordt voor de 2e jaar straks geschoren. je kunt meerdere modellen kiezen. ik scheer haar helemaal, behalve haar hoofd en benen.
waarom zou jeen tinker niet kunnen scheren?
als hij zo zweet vind ik dat je er iets aan moet doen
Mijn tinkie wordt ook gewoon geschoren. Het arme dier heeft anders tijdens het rijden geen leven. Bovendien duurt het veel te lang voor hij weer op gedroogd is.