Ik ben opzoek naar thermo laarzen, alleen omdat ik erg lange benen heb denk ik dat dit een probleem gaat worden. Mijn petrie rijlaarzen zijn daardoor ook op maat gemaakt. De lengt die ik nu heb is 53 cm. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja heb ik ook, maar dan lengte 51 cm. Heb HH Deluxe, nieuwste versie besteld, die heeft ook dressuurboog en is rond de 60 euro, nog betaalbaar. Heb ook Ariat Grasmere, maar die vallen helemaal kort en draag ik meer casual en niet bij de paarden. Heb de nieuwe HH nog niet, maar vorig jaar de oude versie Deluxe gehad, die viel hoog genoeg om niet onder m'n zweetbladen te blijven haken. Maar ga er alleen maar mee op buitenrit, in de bak doe ik het wel met m'n petri's, of het moet echt heel koud zijn. Wel maatje groter bestellen, ze vallen erg klein uit qua voetmaat. Succes!
Nouvel
Geplaatst: 19-10-10 18:02
ik lees even mee, mijn laarzen zijn volgens mij 54 cm hoog, en alle standaardlaarzen zoals MH zijn inderdaad ook allemaal te laag... ben benieuwd naar verdere tips!
Ik heb de nieuwe HH Deluxe binnen! Ze zitten 2 vingerbreedtes onder m'n knieholte, maar net hoog genoeg voor m'n zweetbladen. De dressuurboog aan de buitenzijde komt ook hoog genoeg, zit netjes. Even om te vergelijken, mijn binnenbeenlengte van broeken is minimaal 100 cm. Verder geen betaalbare gevonden welke hoger waren. Zien er verder goed uit, ga ik het deze winter wel mee redden. Voet is waterdicht, heb er gister mee op de spuitplaats gestaan.
Shareek
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-11 18:47
ja ik heb uiteindelijk gewoon van global genomen.. het rijdt alleen niet zo lekker
De theromlaarzen van BR (Deluxe en Nova Zembla) hebben ook een dressuurboogje, misschien is dat wat voor je, je kunt bij ons vrijblijvend passen en uitproberen.
Ik, 1.83m en lange benen in verhouding heb de HH de luxe, maar ik heb ze alleen op stal aan, vind dat niet rijden met die dikke dingen, maar dat vind ik van alle thermolaarzen.
Ohhh dankje voor je tip! misschien dat ik er toch nog even naar ga kijken. Kan je er ook goed mee rijden??? want met die global die ik nu heb kan dat niet :S
Heb je al eens gekeken bij Ariat Bromont Tall H20 laarzen? Die zijn in heel veel maten te krijgen, en wat ik begrepen heb ook in lange beenmaten. Ze zijn alleen niet goedkoop, maar wat een super fijne warme rijlaars is dat.