Ik heb haar nu bijna 4 jaar. En leer zo ontzettend veel van haar. Tis echt een ontzettend braaf dier.
Ze is heel eerlijk. En probeert alles voor je te doen. Soms ook wel lastig ze geeft bijvoorbeeld slecht aan als er iets dwars zit.
Een ander paard zou gaan bokken op een slecht passend zadel of nijdig gaan kijken met opzadelen. Zij laat niks merken ze loopt alleen iets anders.
Wat ik me dus ook op valt is dat als ze zo'n bui heeft. Dat ze totaal geen intresse heeft in mij. Moet dan ook echt niks van me weten. Ze laat zich wel pakken op de wei enzo maar is toch afstandelijker.
Nu vandaag merkte ik alweer dat ze weer contact zoekt. Ze kwam weer aangelopen toen ik der riep. En ze steekt weer der neus in me zak op zoek naar de snoepjes
Maar het lijkt me voor haar ook zo vervelend zo'n bui. Ik probeer het dus ook te voorkomen en als ze zo'n bui heeft niet te veel van der te vragen. Gewoon wat rustig wandelen beetje poetsen eventueel wat rondslingeren.
Nu zat ik vanmiddag op de paardendrogist te kijken. En ik dacht dat misschien op zulke dagen (die ze 1x of 2x in het jaar heeft) iets van homeopatische druppeltjes te geven. Maar is dat wel zo'n goed idee?