vakantiewerk Engeland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ann3l03s

vakantiewerk Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 22:31

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, als het ergens anders beter past. Alvast bedankt voor het verplaatsen (A)

In de aankomende zomervakantie (2011) wil ik graag vakantiewerk doen in Engeland (Of eventueel Nederland
Het lijkt me erg leuk om een ponykamp te begeleiden. Nou heb ik al wel wat op internet afgezocht, maar
ik vindt het lastig om gewoon een manege te mailen. Het is natuurlijk lastig om daar even langs te gaan om te kijken
of het leuk is en om mijn rij skils te laten zien. Daarom ben ik eigenlijk opzoek naar een organisatie
die dit soort dingen organiseert en dus bemiddeld of mensen die ervaring hebben met bepaalde maneges in Engeland.

Het lijkt mij het leukst om het in Engeland te doen maar ook wil ik me oriënteren in Nederland.
Weet iemand iets waardoor ik weer verder kan met mijn zoektocht?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:45

Heb je iets te melden qua opleiding in de paarden of als stage? Zo niet, dan zijn je kansen in GB al vrij klein, aangezien ze daar niet alleen strengere eisen worden gesteld, ze hebben het organisatorisch veelal beter voor elkaar en zitten minder vaak om tijdelijke begeleiding te springen.

Googlen op horseridingholyday of iets soortgelijks levert je meer hits op dan dat je tijd hebt om erop te reageren.

In NL liggen de eisen een stuk lager, al zullen de meeste bedrijven een voorkeur hebben voor mensen die ze kennen. Je maakt hier echter wel meer kans, aangezien in NL meer dan in GB met tijdelijk personeel de ponykampen worden gedaan.

ann3l03s

Re: vakantiewerk Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 22:52

Bedankt! zeer nuttige informatie, ik heb namelijk niet echt een paard gerelateerde opleiding ofzo. Alleen gewoon mijn rij ervaring.
Ik zal het nog wel even proberen met de zoekterm.

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:00

Anders kun je eens kijken op yardandgroom.com Hier staan allerlei soorten paardenwerk op, vooral vanaf het voorjaar komen er weer tijdelijke baantjes bij. Je kunt zoeken op land, of je intern wilt, wat voor stal etc. Dit jaar stonden er bijvoorbeeld een paar keer een aantal maneges in Ierland op die begeleiders voor ponykampen zochten.

Daarnaast zou je travelactive of activity international kunnen proberen, dan kun je boerderijwerk in Ierland of Noorwegen gaan doen. In Ierland kun je dan ook echt aangeven dat je op een paardenbedrijf wilt. Hier heb je wel een minimumverblijf van 12 weken.

Anders heb je nog workaway.info. Dit is een soort vrijwilligerswerk, ook over heel de wereld. Je gaat dan bij mensen helpen en in ruil daarvoor krijg je eten en onderdak. Vooral in Duitsland is er veel met paarden te doen, maar ik heb ook een fokkerij in Engeland gezien!