Schoenen stuk, over naar laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Schoenen stuk, over naar laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 16:14

Helaas heeft mijn verzorgpaard op mijn schoen (au) gestaan en nu is deze kapot gegaan, evenals mijn chap aan die kant. Ik kan er nog wel even meerijden, dus ik heb geen ongelofelijke haast om iets nieuws te kopen, maar ik ben al wel aan het rondkijken. Ik heb altijd met rijschoenen en chaps gereden en ben op zich daar tevreden over. Het lijkt me echter ook mooi om met rijlaarzen te rijden. Tot nu toe heb ik nog niet veel succes met laarzen vinden die ik pas en die betaalbaar zijn. Ik probeer al tweedehands, maar dan nog zijn die dingen erg duur...
Ik vroeg me af wat jullie mij aanraden. Gewoon nieuwe schoenen en chaps kopen, of toch de overstap naar laarzen? En bij dat laatste, wat voor merk? Ik heb al Petrie laarzen 6.5 / 48 / 38 geprobeerd, maar die waren bij mijn voet te groot, bij mijn enkel te strak, en bij mijn kuit boven te smal. Het moeten overigens wel leren laarzen zijn, want rubber kan ik niet goed verdragen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:20

Voor de maat van laarzen gewoon je maten eens op laten meten of zelf de juiste maten al passend in de winkel bepalen. En verder is het wat je er zelf dus voor over hebt ;)

Maar als je bv. geen wedstrijden rijdt of vooral hele dagen op je rijlaarzen rond denkt te gaan lopen, kun je misschien beter weer voor een betaalbare rijschoen met chap gaan. :)

Century

Re: Schoenen stuk, over naar laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 16:32

Ik rijd onderlinge wedstrijden en studentenwedstrijden, maar daar mag je ook met schoenen en chaps rijden. Laarzen lijkt me wel mooi, maar ik weet niet of dat fijner is dan wat ik nu heb. Ben een beetje in dubio :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:36

Qua laarzen: Mondoni Field/Plain, Lipica. Weet niet wat er er aan uit wilt geven?
Omdat ik een hele moeilijke maat heb, waardoor ik niet in standaard maten kan, heb ik Lipica's besteld, dé oplossing voor mij.
Zelf vind ik laarzen veel fijner (en ook netter voor wedstrijden).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 16:53

Ik heb over Mondoni gehoord dat die snel stuk gaan? Ik rijd trouwens ongeveer drie keer per week een uur.
Wat misschien ook wel belangrijk is, ik heb een hekel aan een uur bezig te zijn om mijn laarzen aan te krijgen, ik wil er makkelijk in en uit kunnen.

mamajolijn

Re: Schoenen stuk, over naar laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:45

Momenteel rijd ik met schoenen en chaps omdat ik mijn laarzen niet meer pas, maar ik vind laarzen vele malen lekkerder rijden!
Als ik jou was zou ik dus voor laarzen gaan. Wat betreft welke voor een redelijk prijs kunnen vast mijn medebokkers je goede tips en adviezen geven. Ik heb zelf Cavallo laarzen, maar die heb ik al bijna 13 jaar en die waren niet goedkoop (wel het geld waard).