Info gevraagd over comfortabele trailer voor paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Info gevraagd over comfortabele trailer voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:25

Ik ben op zoek naar een comfortabele trailer voor de paarden omdat we soms wat kilometers afleggen naar de opfok in Duitsland. Met comfortabel bedoel ik goeie vering, weinig geluidshinder...de trailer die we nu hebben is een oude trailer en ik vind het zelf een nachtmerrie, veel te veel lawaai, harde vering...
Wie kan me advies geven over trailer? Ik heb maximum 3000 euro, het zal een occasie worden dus. Weet dat de Paradiso/Westfalia/Bockman met Pullmanvering zeer goed en comfortabel is, maar dat kan ik me nu niet permitteren.
Wie kan me helpen?

friesiszwart

Re: Info gevraagd over comfortabele trailer voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:02

gewoon naar een goede dealer gaan en je daar uitgebreid laten informeren en proefrijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:04

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:48

Ifor Williams rijd als een vorst.
Bij de goedkopere (=oudere) Westfalia's heb je grote kans dat de draagarmen aangetast zijn door roest en vocht van binnen uit of er zitten/barsten scheuren in..Let hier goed op!!!
De vering van Ifor Williams is onverwoestbaar , het eigen gewicht is ongeveer gelijk aan dat van westfalia. Daarentegen heeft een Ifor een bruto laadvermogen van 2400 kg en dus een groter laadvermogen!!
Een dealer is meestal niet onafhankelijk en zal voor eigen parochie prediken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:09

Karreman schreef:
Ifor Williams rijd als een vorst.
Bij de goedkopere (=oudere) Westfalia's heb je grote kans dat de draagarmen aangetast zijn door roest en vocht van binnen uit of er zitten/barsten scheuren in..Let hier goed op!!!
De vering van Ifor Williams is onverwoestbaar , het eigen gewicht is ongeveer gelijk aan dat van westfalia. Daarentegen heeft een Ifor een bruto laadvermogen van 2400 kg en dus een groter laadvermogen!!
Een dealer is meestal niet onafhankelijk en zal voor eigen parochie prediken.

Westfalia is ook gewoon op 2400kg TMM te krijgen. Heb je niks voor nodig, de assen zijn al geschikt voor 1200kg per stuk.
Dat de draagarmen een punt van aandacht is, zal best, maar onder mijn '84-er zitten nog gewoon de originele, puntgave triangels. Ik heb een '82-er gesloopt en daar zaten ook nog puntgave triangels onder; reservesetje dus......

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:59

Geachte ikke,

De trailers in uw linken naar de adv op mp zijn allemaal 2 tons uitvoeringen en daar is op zich niks mis mee , ik wijs er alleen op dat de draagarmen van de westfalia's een punt van aandacht zijn bij het kopen!! Ook u weet dat. U hebt een mening en ik heb ook een mening en ik merk te vaak op dit forum dat u denk alle wijsheid in pacht te hebben. Tuurlijkzijn er oude westfalia's die nog klokgaaf zijn maar nogmaals dat zijn ze lang niet allemaal. En ik ben nu eenmaal een Ifor Williams fan en zet daarom mijn mening in dit topic.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:21

Karreman schreef:
Geachte ikke,

De trailers in uw linken naar de adv op mp zijn allemaal 2 tons uitvoeringen en daar is op zich niks mis mee , ik wijs er alleen op dat de draagarmen van de westfalia's een punt van aandacht zijn bij het kopen!! Ook u weet dat. U hebt een mening en ik heb ook een mening en ik merk te vaak op dit forum dat u denk alle wijsheid in pacht te hebben. Tuurlijkzijn er oude westfalia's die nog klokgaaf zijn maar nogmaals dat zijn ze lang niet allemaal. En ik ben nu eenmaal een Ifor Williams fan en zet daarom mijn mening in dit topic.

Alle westfalia's zijn TECHNISCH gebouwd voor 2400kg. Wat er op het kenteken staat is de keuze van de koper, niet van de fabrikant.
Die triangels is inderdaad een punt van aandacht; daar staat echter tegenover dat je ze met een uurtje sleutelen per stuk kunt wisselen.
Voor het geval het je nog niet was opgevallen, ik ben Westfalia-fan en geef de feiten weer van die trailers........

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:05

Ik rij zelf mee in een oude Westfalia ('78) bij m'n paardje als ze alleen vervoerd moet worden om haar gerust te stellen. Ik vind dit echt een nachtmerrie op oneffen baan terwijl m'n vriend nochtans zeer maar dan ook zeer voorzichtig rijdt. Ik vroeg me af of er trailers waren die meer schokdemping geven op stukken baan die er minder goed bij liggen. Aan de veringen is er niets, mijn vriend werkt aan auto's en heeft ze zelf nagekeken. Die zijn prima in orde.
Iemand raadde ons hotra aan. Misschien eens testrit mee doen, maar wou alvast graag wat ervaringen horen omdat we moeilijk overal kunnen gaan testrijden.
Hoorde nu ook van een kennis die trailers verkoopt dat pullmanveringen een bron van ergernis kunnen zijn, omdat er bussen zitten in de scharnieringen van de veringen die gauw uitslijten. Klopt dit?
Daarom dat ik het een slecht idee vind om overal advies te vragen aan dealers. Elke dealer prijst zijn waar aan en breekt een ander merk af.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:50

Hotra staat nu niet echt bekend als een goede kwalitief goede trailer.
Met mijn zoektocht naar een geschikte trailer ben ik heel hard voorbij Hotra en X-trail gelopen.
Ik ben uiteindelijk voor een Blomert gaan. En ben daar echt super tevreden over.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:54

Wij zijn erg tevreden over onze 2 paards Humbauer. Licht, ruim, hoog. Inclusief voerbak en zadelkast. De paarden lopen er zonder problemen in, zelfs een paar paarden die volgens hun baasje slecht de trailer op durfden. Ook achter de auto voelt de trailer stabiel.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 00:05

felicity schreef:
Hotra staat nu niet echt bekend als een goede kwalitief goede trailer.
Met mijn zoektocht naar een geschikte trailer ben ik heel hard voorbij Hotra en X-trail gelopen.
Ik ben uiteindelijk voor een Blomert gaan. En ben daar echt super tevreden over.

Kun je me even uitleggen waarom Hotra kwalitatief niet zo goed is? Ik zag de Blomert trailers en ze zien er qua uitzicht wat zelfde uit als de Hotra's. Wat is er dan beter? De vering?
Dit artikel is toch wel heel interessant:
http://www.iforwilliams.net/cavallo_N.pdf
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 19-10-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:11

Ik vind Hotra erg slecht afgewerkt.
De bouten beginnen al snel te roesten. En ze rotten weg waar je bij staat. Gebruik de zoekfunctie eens om gebruikerservaringen te lezen.

Blomert is van veel betere kwaliteit als de Hotra.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 00:30

felicity schreef:
Ik vind Hotra erg slecht afgewerkt.
De bouten beginnen al snel te roesten. En ze rotten weg waar je bij staat. Gebruik de zoekfunctie eens om gebruikerservaringen te lezen.

Blomert is van veel betere kwaliteit als de Hotra.

Thx, we hadden er bijna een gekocht van een vriend die ze verkoopt. Geen Hotra dan :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:34

over trailers weet ik niet heel veel hoor maar als je het hebt over comfortabel voor paarden is het dan niet mogelijk voor je om een klein vrachtwagentje aan te schaffen? Groot voordeel is dat de paarden daar haaks in staan wat kennelijk veel comfortabeler voor ze is. Daarnaast schud het ook een heel stuk minder.

Succes met de zoektocht!!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:16

zodiacje schreef:
over trailers weet ik niet heel veel hoor maar als je het hebt over comfortabel voor paarden is het dan niet mogelijk voor je om een klein vrachtwagentje aan te schaffen? Groot voordeel is dat de paarden daar haaks in staan wat kennelijk veel comfortabeler voor ze is. Daarnaast schud het ook een heel stuk minder.

Succes met de zoektocht!!

Inderdaad, dat was ook mijn idee, maar m'n vriend wil liever een trailer omdat hij die ook gebruikt voor z'n werk. Ik ben toch al op zoek gegaan en weet als ik hard genoeg zaag, dat hij dan zal toegeven :D. Maar voor 3000 euro is het dus onmogelijk om iets deftig te vinden, die veilig is en ook betrouwbaar om een 200 km te rijden... Ik mag het niet gedroomd hebben dat je pech hebt onderweg met 2 paarden. Ik veronderstel dat 5000 euro toch het ABSOLUTE minimum is voor een betrouwbaar camionetje?