Thermolaarzen, welke aanschaffen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Thermolaarzen, welke aanschaffen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 11:16

Na jaren lang met koude tenen voeten e.d. bij m'n paardjes te hebben rondgesjouwd zit ik er dit jaar aan te denken om thermolaarzen aan te schaffen.
Nu zie ik alleen dat de keuze reuze is en weet ik dus niet welk merk ik moet hebben. Ik heb dus een berg vragen:

Wie heeft er zulke laarzen?
Welke merken zijn goed?
Welke zitten lekker?
Zijn ze ook echt warm?
Kun je er ook mee rijden?
Wat kosten ze?
Welk merk moet je absoluut niet nemen??
Hoe lang gaan je laarzen al mee??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om de winter iets warmer door te komen ;-)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:54

kosten vanaf 35 euro
merken eigenlijk alle (in ieder geval erg veel)

HH heeft ze ook daar heb ik de mijne van inmiddels al 5 jaar oud nu of al 6 jaar!
Dit jaar ga ik wel nieuwe halen deze zijn namelijk echt op
(leken water door)

Veder zijn ze wel heerlijk warm :)
je kunt er ook mee rijden al moet je er wel even aan wenen dat je net iets minder voelt dan met leren laarzen :)

Ik heb trouwens in mijn laarzen nog een thermo zooltje ingelegd die je zo kan kopen bij de aldi of schoenen winkel voor 5 euro of zo
werkt perfect en altijd warme voeten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:56

Ik koop altijd de goedkoopste die er te vinden zijn (en vaak nog in de aanbieding ook). Loop er dagelijks uren op, ze zijn dus met 1 winter helemaal op meestal (scheuren er in, door de zool heen enz).
Je kan er ook mee rijden, maar vind dat zelf niet prettig (rij dus met m'n leren laarzen, met rijden ben je toch in beweging en krijg je het niet zomaar koud).

Ik heb ook eens duudere van Mountainhorse geprobeerd. Waren meer dan 100 euro, kreeg er blaren van en gingen minder dan 1 winter mee. Met rijden waren ze wel prettiger(maar voor die 1x per 2 of 3 weken dat ik er op zit is dat de moeite niet).

Heb ze van de week weer gehaald, bij de Welkoop in de aanbieding voor 25 euro. Had ze nog niet nodig, m'n oude paar is nog niet helemaal stuk, maar weet zeker dat ik ze voor het eind van de winter wel weer nodig heb :).

Odysseus

Re: Thermolaarzen, welke aanschaffen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:02

Ik heb ervaring met die van Mountainhorse (van €130,-) en die van BR (€60 dacht ik) en van HH (rond de €30).

Waar je het meest tevreden over kan zijn zijn die van Mountainhorse. Die gaan nu al hun 3e winter mee. Voordeel is dat ze meer lijken op rijlaarzen, waardoor je ze ook met rijden aan kan houden. Ze zijn smal genoeg om in een stijgbeugel te passen en geven genoeg steun. Ze zijn van een soort hard, plastic achtig materiaal waardoor ze goed waterdicht zijn. Wel zo handig in de sneeuw (zeker als de sneeuw gaat smelten..) en houden warmte goed binnen (en kou buiten).

Daarna komen de BR thermolaarzen. Deze zijn in hun 2e winter gesneuveld. Ze zijn van een soort zacht materiaal, wat wel goed warm houdt, maar zijn waterdichtheid na verloop van tijd verliest. De 2e winter kreeg ik iig last van natte voeten als ik door sneeuw liep. De voet is goed smal en daardoor is de laars ook geschikt om te rijden, maar de laars zelf geeft weinig steun. Ook worden ze gemakkelijk vies en kan je niet even de spuit erop zetten want dan heb je zeker kletsnatte laarzen. Ook geven ze erg weinig steun met lopen waardoor je snel naar 1 kant zakte met lopen.

Als laatste, en imo de slechtse: Die van HH .
Die houden het na 1 seizoen niet meer vol. De zool scheurt snel, geven weinig steun met lopen (zelfde euvel als met die van BR) en ook de voering komt snel naar buiten wanneer de schacht bijv. scheurt. Ze zijn ook niet goed waterdicht, je moet hiermee echt plassen, regen en sneeuw mijden want dan heb natte sokken.
Je kan met deze laarzen ook niet met goed fatsoen rijden aangezien de voet te breed is voor je beugel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:11

Ik heb standaard ieder jaar de thermolaarzen van de Welkoop of die van Harry's Horse. Ik zweer echt bij die dingen! Ze gaan meestal maar 1 winter mee, maar ik loop er een hele lange winter op :D en iedere dag wel een paar uur. Mijn mening is dat je voor dat geld (€ 30,-) absoluut geen koude voeten kunt lijden! Rijden gaat er helaas niet fijn mee, maar mijn ervaring is dat de voetgedeeltes wel goed waterdicht zijn. Vind ze vele malen fijner dan snowboots en ik ben een echte koukleum! Heb ze net gisteren ook alweer gekocht. :D

Ook heb ik dit jaar voor het eerst (ook gisteren pas) de Mountain Horse Rimfrost Rider II gekocht. :D

Lindsey_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:24

Ik weet niet welke het beste zijn maar weet
wel dat de thermo laarzen van hyporama waterdicht zijn bij de voet en daar zit dus soort van lipje aan waarmee je snel in de
beugels kan komen vast te zitten dit een aantal jaar geleden zelf meegemaakt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:29

Ik wil ze ook gaan kopen, maar heb geen Welkoop in de buurt. Wel een boerenbond zijn ze daar ook in de aanbieding?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:30

De Mountain Horse Rimfrost Rider II had ik het idd ook over Myfairytail! Zijn erg fijne laarzen :j

Waren 2,5 jaar geleden nog maar €130,- zijn nu €150,- bij Agradi zag ik .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:37

Ik heb die Rimfrost Rider ook gehad (denk nr 1 nog, is 3 of 4 jaar terug geweest). Maar die lekte bij de rits altijd en waren ook na 1 seizoen helemaal stuk (rits stuk, boven op de voet gescheurd).

Goedkope (van de Welkoop, HH enz, net waar ze in de aanbieding zijn), wel met waterdichte voet ben ik erg blij mee. Spuit ze als ze nieuw zijn wel een keer in met dat waterdicht spul voor jassen en dekens, helpt wel wat extra. Gewoon door niet te diepe plassen gaat prima.

Ik ben meer menner dan ruiter, dus dat ze breed en lomp zijn maakt mij niet uit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:39

Over type II kun je eigenlijk alleen maar tevreden zijn :j Misschien is die juist uitgebracht wegens gebreken aan type I?
Volgens mij is type I namelijk ook niet meer verkrijgbaar.

Ik vind rijden in de winter met mijn leren laarzen echt een crime. Heb wel eens hele blauwe en gevoelloze voeten gehad na een uurtje rijden, dus voor mij is een slanke voet wel echt een pre :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:42

Focussed schreef:
De Mountain Horse Rimfrost Rider II had ik het idd ook over Myfairytail! Zijn erg fijne laarzen :j

Waren 2,5 jaar geleden nog maar €130,- zijn nu €150,- bij Agradi zag ik .

Heb dus nog geen idee of ze fijn zijn, haha,daarom die thermo's van HH erbij gekocht,daar zweer ik bij.

Ik heb de MH voor € 144,95 gekocht. Ben héél benieuwd!

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:53

Hoi ik heb ze van Ariatt, zijn wel heeeeeeeeel erg prijzig ~€300..
Ze zitten wel heel lekker, ik heb warme voeten, en geen oververhitte,zweet, onprettig voelende voeten die ik in mijn " welkoop" laarzen wel kreeg.
Ze zitten door rits en veter echt super comfortabel, lopen zalig, rijden moest ik even aan wennen, maar met gaatje extra lengte in beugel (vanwege dikkere zool) gaat dat prima.
Ben er heel errug blij mee, ik heb ze net, en nog geen ervaring hoelang ze mee gaan.(hopenlijk lang *D )

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 16:12

ik ben er toch wel uit dat ik graag thermolaarzen wil waar je ook mee kunt rijden.

qua thermolaarzen van de welkoop kan ik alleen deze vinden?? http://www.boerenbond-welkoop.nl/produc ... GROEN.html

hier staan wel mooie tussen http://www.groenruitersport.nl/c-502752/thermolaarzen/ maar wel duur idd maar heb liever een goede koop dan ieder jaar nieuwe halen

bij ooteman zag ik di scarpa, iemand daar ervaring mee?? http://www.ooteman.nl/productsubgroup.a ... rijlaarzen

mijn dank is groot voor jullie reacties ;-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:18

Ze hebben ze niet altijd, je moet even in de folder kijken op blz 4, daar staan ze :).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:21

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:25

ik ga denk ik binnenkort ook ff naar de welkoop voor thermolaarzen :D altijd koude voeten moet nu afgelopen zijn (A)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:27

ik heb ze net bij de boerenbond gehaald voor €25,- ze waren in de aanbieding :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:32

Ik moet ook nog nieuwe termolaarzen maar heb ook geen idee welke.
Ik heb nu Dapna's maar daar krijg ik gek genoeg natte sokken in... :z

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:32

Air schreef:
Ik heb deze:
http://www.kraemer-pferdesport.de/STEED ... &ci=247418

Zeker warm, veilig om mee te rijden :j
Hoe lang ze mee gaan weet ik niet, vorige winter hebben ze al mee gedraaid maar had er toen niet mee gereden.
Staan nog meer op de site van kraemer.

Zijn die ook bij een winkel te koop of enkel online?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:34

Ik heb ze van de welkoop.. zitten prima :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:35

ik koop de mijne ook altijd bij welkoop :D gaan lang mee :)
ik rij er ook gewoon mee

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:36

SecretLIN schreef:
ik koop de mijne ook altijd bij welkoop :D gaan lang mee :)
ik rij er ook gewoon mee

Ja he :D !
Hetzelfde dus haha

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:38

Focussed schreef:
Air schreef:
Ik heb deze:
http://www.kraemer-pferdesport.de/STEED ... &ci=247418

Zeker warm, veilig om mee te rijden :j
Hoe lang ze mee gaan weet ik niet, vorige winter hebben ze al mee gedraaid maar had er toen niet mee gereden.
Staan nog meer op de site van kraemer.

Zijn die ook bij een winkel te koop of enkel online?

Denk enkel online.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:40

Dit zijn de laarzen van de welkoop/boerenbond

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:03

zijn ze nu in de aanbieding?
dan ga ik vanavond even naar leek :P