Dispensatie voor dove vader ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Dispensatie voor dove vader ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:39

Mijn vader leest mijn proeven en is mijn steun en toeverlaat op wedstrijden.
Hij is echter zeer hardhorend. Dat is vervelend voor hem, maar hij heeft nu een oplossing in de vorm van een zendertje/ontvangertje. Kortweg werkt het zo: ik heb een klein zendertje om mijn nek tijdens het rijden, hij kan mij verstaan (ik hoef niet te schreeuwen) maar ik kan niets door dat dingetje ontvangen.
Het is dus een vorm van communicatieapparatuur maar dan eenrichtingsverkeer (dat ding om mijn nek zorgt alleen voor een versterking van de stem zodat mijn vader het in zijn gehoorapparaat kan horen (het is dus geen walkie talkie, we kunnen er niet door tegen elkaar praten of zo.).
Ik ben nog maar net begonnen in de dressuursport, en ik wil geen problemen krijgen met jury's of andere ruiters die denken dat ik een hulpmiddel gebruik. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we hiermee geen problemen krijgen ?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:41

Ik praat nooit tijdens het rijden van mijn proef....

liefhelietje

Re: Dispensatie voor dove vader ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:42

Waarom heb je dat dan precies nodig? Tijdens je proef hoef je toch niets tegen hem te zeggen? Ik snap je denk ik niet goed :)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:44

Waarom zou je met een proef zoiets moeten hebben? tijdens trainingen enz kan ik het me voorstellen dat het fijn is dat je gewoon met je vader kan communiceren maar tijdens de proef?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:47

Ik hoef inderdaad niet perse iets tegen hem te zeggen. Maar krijg ik geen gedonder vooraf met losrijden enzo ? Want dan is het wel fijn als ik dat ding om kan hebben, anders kunnen we niet overleggen (dan hoort hij me niet)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:48

Nee tijdens het losrijden zie ik vaak genoeg mensen met een oordopje in hun Oor. Tijdens de proef mag het niet dat weet ik zeker :j

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:48

met losrijden mag het wel, alleen in de proef niet :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:17

Tijdens de proef mag de ruiter toch hememaal niet praten? Ik heb ooit mijn stem gebruikt tijdens mijn proef, omdat mijn iets eng vond en ik kreeg toch meteen een 4 voor dat deel met het commentaar: "stemgebruik". Dus ik denk dat het tijdens je proef niet mag, of de jury's verschillen hierover van mening?

Tijdens het losrijden mag het zeker! Ik zie zoveel mensen inrijden met oortjes in en er is nooit iets over gezegd waar ik bij was.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:54

Tijdens het losrijden is het juist heel erg handig en mag het ook gewoon :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:56

Met losrijden mag het, in de proef is het niet toegestaan. Je mag zelf ook niets zeggen dus je hebt er ook niets aan.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:07

Maar als hij als jou niet goed kan horen, kun jij hem toch wel goed horen? Dus dan is er tijdens de proef niets aan de hand? Als hij ongeveer weet hoe de figuren eruit zien kan hij jou in de gaten houden.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:26

ik snap niet waarom jou vader jou moet horen?

jij moet hem verstaan tijdens het proefje., en dat mag niet met zendertje,neiamdn mag dit.

je mag zelf niet praten in een proefje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:14

Tijdens de proef mag je niet praten, heel simpel.. Dat zendertje heeft imo tijdens de proef dus helemaal geen functie. Tijdens het inrijden ben je vrij om het te gebruiken :)