Oplichtingszaak Sandra Berendsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blommen

Oplichtingszaak Sandra Berendsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:52

Graag reacties... Het gaat hier om een oplichtingszaak. Ze verkoopt zieke paarden alleen maar om geld te vangen en ik zou graag willen weten of er hier meer mensen zijn opgelicht of wat meer over haar weten? Ze komt uit Duiven en verkoopt haar paarden via een stal in Pannerden(gelderland)
Haar dochter het Sam of Samantha.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:59

Ik vind het nogal wat om dit zo op internet te zetten...
Ik bedoel, zonder onderbouwing, eigen ervaring....

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:41

Ze heeft een paard verkocht aan iemand. Dat paard is gekeurd en goedgekeurd. Het was een klophengst. Nu wou diegene de hengst laten castreren en liet er eerst een Da naar kijken. Die zij dat het paard niet in orde was. Zijn bekken verschillen wel 15 cm of meer. De man die hem gekeurt heeft heeft het over het hoofd gezien. Dat geeft hij toe. Er kan nooit meer met het paard gereden worden. De vorige eigenaar wil het niet netjes afhandelen. Ook adverteerd ze onder andere namen. Dit paard is 3 jaar en al vier keer doorverkocht... Ze wist er gewoon van af want eerst was dit haar paard en nu ineens het paard van haar oom. Ze neemt niet op enz en verzint smoezen.... Nu ben ik gaan spitten en nu blijkt dat heel veel mensen hier de dupe van zijn geworden.

purny

Re: Oplichtingszaak Sandra Berendsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:44

Volgens mij mag je ook niet zomaar namen op internet publiceren zonder toestemming

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:45

Ik wou niet teveel zeggen net omdat ik hier neem ik aan geen mensen mag zwart maken? dus vandaar...

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:46

Dan moet een moderator de namen weg halen en dan noem ik haar vanaf nu S B uit duiven. Ze verkoopt haar paarden via stal pelgrim waar ze ze stalt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:46

Ligt eraan of het iets uit de eerste hand is. Dan mag het namelijk wel gewoon.

Zou mooi zijn als je vierkant opgelicht bent en je het niet eens wereldkundig zou mogen maken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:47

wino schreef:
Ik wou niet teveel zeggen net omdat ik hier neem ik aan geen mensen mag zwart maken? dus vandaar...

Hallo....haar naam staat groot bovenaan je titel en openlijk op Bokt :roll:

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:50

Heb al een moderator aangesproken.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:51

Idd haar naam in het groot maar ik had geen argumenten gegeven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:52

Abeltje77 schreef:
Ligt eraan of het iets uit de eerste hand is. Dan mag het namelijk wel gewoon.

Zou mooi zijn als je vierkant opgelicht bent en je het niet eens wereldkundig zou mogen maken.

Is er niet zoiets als privacy op deze wereld? Want ik vind dit schending van privacy..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:54

Dat weet ik niet en dat maakt me niet uit. Het is gewoon een regel van bokt: uit de eerste hand mag je het melden.

Daarbij vind ik dat een keiharde oplichter zijn recht op privacy wel verspeeld heeft, maar dat is mijn persoonlijke mening.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:55

lekker zeg... word je ff betiteld terwijl hun eigen dierenarts het over het hoofd ziet. Wino ik zou het maar zelf aanpassen. Kun je niet maken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:56

wino schreef:
Ze heeft een paard verkocht aan iemand. Dat paard is gekeurd en goedgekeurd. Het was een klophengst. Nu wou diegene de hengst laten castreren en liet er eerst een Da naar kijken. Die zij dat het paard niet in orde was. Zijn bekken verschillen wel 15 cm of meer. De man die hem gekeurt heeft heeft het over het hoofd gezien. Dat geeft hij toe. Er kan nooit meer met het paard gereden worden. De vorige eigenaar wil het niet netjes afhandelen. Ook adverteerd ze onder andere namen. Dit paard is 3 jaar en al vier keer doorverkocht... Ze wist er gewoon van af want eerst was dit haar paard en nu ineens het paard van haar oom. Ze neemt niet op enz en verzint smoezen.... Nu ben ik gaan spitten en nu blijkt dat heel veel mensen hier de dupe van zijn geworden.

Dit is geen ervaring uit de eerste hand en is dus niet toegestaan ik tem even.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:58

ik vindt dit echt erg. zoiets doe je toch niet? wat bezielt die vrouw....

en ten 2e beter kan je van tevoren even overleggen of een schaduwaccount ofzo hihi :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:10

Abeltje77 schreef:
Dat weet ik niet en dat maakt me niet uit. Het is gewoon een regel van bokt: uit de eerste hand mag je het melden.

Daarbij vind ik dat een keiharde oplichter zijn recht op privacy wel verspeeld heeft, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ja maar dan nog ga je niet iemands naam plus die van haar dochter neerzetten. En nog weten we de andere kant van het verhaal niet. Ik heb in ieder geval ook getemd.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:12

Nu niet nee, want dit is niet uit de eerste hand.

Maar zoals gezegd: is het wél uit de eerste hand, dan mag het gewoon.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:21

wino schreef:

Ik weet niet hoor, maar dat paard is toch gewoon goedgekeurd, in hoeverre is het dan oplichting? En wat vind jij ' niet netjes afhandelen' .
Dat het paard al vier keer is doorverkocht is zielig, maar niet haar fout.

Ik vind dit op basis van alleen deze informatie nogal een pittige beschuldiging :)

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:24

Het gaat om vrienden van mij en er zijn meer gedupeerden. Die vrouw wist wel dat hij wat mankeerde aan zijn bekken. Ze gooide het op bespiering. En idd dom van haar DA naar mensen kunnen fouten maken. Het gaat erom dat het paard niet in orde was toen ze nog van S was. Ineens verzind ze smoezen en als ze een goede handelaar is dan lost ze het op. Ook gebruikt ze verschillende telefoonnummers en namen.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 12:26

Ik vind het geen pittige beschuldiging want er zijn meer gedupeerde. Het kan ook zijn dat haar dierenarts van S het spel samen spelen.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:27

Ik ben het helemaal met abeltje eens. Ik vind dat die vrouw haar recht verspeeld heeft. En ik snap niet waarom iedereen zich druk maakt om het feit dat ts de naam van die vrouw noemt,oké het mag niet maar het is toch veel erger wat die vrouw gedaan heeft?! Dus laten we ons aub druk maken om waar het over gaat, en wees de ts dankbaar, want voor het zelfde geld had jij een paard van die vrouw gekocht binnenkort... Nu zal dat niet meer gaan gebeuren omdat je er nu alert op bent. Ik vind het zelf heel erg wat deze mevrouw gedaan heeft en ik hoop dat ze er ook voor gestraft word, maar dat zal wel niet want we wonen nog steeds in nederland waar mensen vaak met dit soort laffe daden wegkomen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:28

Daarom altijd een onafhankelijke da nemen en niet die van de verkoper. Erg sneu dat die nog steeds gebeurd, de paarden zijn de dupe van zo'n mensen.
Weet je toevallig of ze ook ergens anders in NL actief is?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:29

Ik vind dus eigenlijk niet dat een DA deze fout mag maken, maar dat is makkelijk gezegd want ik ben geen DA :o . \

Was dit de DA van je vriendin of was het de DA van S.?

Meliszy: we wonen gelukkig in Nederland, waar je pas schuldig ben na een rechtzaak met bewijs. Hoe zou jij het vinden als ik ineens besloot om jou op Bokt zwart te maken zonder dat er een kern van waarheid in zit( ik zeg niet dat dat hier het geval is trouwens) .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:32

Meliszy schreef:
Ik ben het helemaal met abeltje eens. Ik vind dat die vrouw haar recht verspeeld heeft.

Ook al zal dat gevoel waarschijnlijk bij iedereen aanwezig zijn,
is het nog geen reden om eigen detective & rechtertje op Bokt te gaan spelen ;-)

Ervaringen uit eerste hand zijn toegestaan en dat is hier niet het geval!
Het gaat om vrienden van ts en dus is het NIET toegestaan...ik tem even!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:33

Volgens mij wordt hier even vergeten dat een DA ook maar een mens is en fouten kan maken? Op 1 verhaal kan je geen conclusies trekken.