Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) in de bak gemaakt met vlaggen en pionnen en een zeil en hem aan de hand daar door heen laten stappen....
kippetje schreef:vergeet ook niet eens critisch te kijken naar je voedingsschema.
het ene paard heeft meer brok nodig dan het andere, en zo in het frisse seizoen kan dit veel uitmaken. Al is bijna ieder paard met dit soort weer vaak wat frisser.
Er is dus een grote kans dat het niets met angst te maken heeft, maar met frissigheid...
die van mij werd dan opeens ook 'schrikachtig' en zette ik hem dan aan het werk, of maakten we een flink lange buitenrit, dan was hij daarna zijn 'ei' voor die dag weer kwijt.
succes!
pamela25 schreef:kippetje schreef:vergeet ook niet eens critisch te kijken naar je voedingsschema.
het ene paard heeft meer brok nodig dan het andere, en zo in het frisse seizoen kan dit veel uitmaken. Al is bijna ieder paard met dit soort weer vaak wat frisser.
Er is dus een grote kans dat het niets met angst te maken heeft, maar met frissigheid...
die van mij werd dan opeens ook 'schrikachtig' en zette ik hem dan aan het werk, of maakten we een flink lange buitenrit, dan was hij daarna zijn 'ei' voor die dag weer kwijt.
succes!
eerst longeren voor dat je gaat rijden??????
igor001 schreef:eigenlijk is het al gezegd..
Probeer hem los te gooien/te longeren voor het rijden. Dat is iig een tip.
Naar mijn idee probeert hij je ook ongelooflijk uit. Hij doet het alleen als je erop zit. Laat goed zien dat je de baas bent en laat neit over je heenlopen! Misschien kan je ook wat grondwerk moet hem doen. Dan kan je hem laten zien dat je de baas bent en je bouwt een band/vertrouwen op. Oh. en vooral niet opgeven!
En met springen: als die weigert, laat hem dan neit voorbij de hindernis gaan. Hij mag niet naar de andere kant zonder over de sprong te zijn gegaan!
cadee schreef:Hallo, ik heb sinds kort een paard gekocht.
<snap>
Wanneer je hem niet rijd kijkt hij naar niets, bv als hij in de buitepiste staat als de box wordt gemest.
franka75 schreef:ik kijk ook naar het aspect uitproberen want schrikken ala maar bokken is weer een stap verder het zou dus ook nog kunnen dat hij niet aan hetw erk gezet wil worden en dan gaat schrikken om niks. omdat hij ontdekt heeft dat hij dat voor elkaar krijgt. wil hij probern te bokken geef dan een brul en rijd hem naar voren. en houd zn hoofd omhoog, succes hoor.
Abra schreef:cadee schreef:Hallo, ik heb sinds kort een paard gekocht.
<snap>
Wanneer je hem niet rijd kijkt hij naar niets, bv als hij in de buitepiste staat als de box wordt gemest.
Komt hij *iedere* dag minimaal 6 to 8 uur in de wei?
Wat je beschrijft klinkt als "stalmoed".
Dat krijgen paarden die te veel op stal staan en te weinig op het land komen...