Ik heb een merrie van 9 jaar, ik heb haar nu iets meer dan 3 jaar. In die 3 jaar is het trailer laden steeds ene beetje op en naar gegaan. Sommige periodes is ze vrij makkelijk te laden, andere periodes krijg ik haar met geen mogelijkheid de trailer op.
Of ze nu makkelijker of moeilijk te laden is, op de trailer is ze altijd vrij druk geweest. Steeds stampen en met dr hoofd slaan, hierdoor word ze gestressed en bouwt het zichzelf alleen maar op. Nu is ze de laatste keren echt heel druk geweest met gister als toppunt.
Ze heeft tijdens het rijden de voorstang doormidden weten te breken. Deze heeft aan dr buik 3 flinke wonden gemaakt. Van schrik is ze naar voren gesprongen. In eerste instantie hielt het halster dr tegen, helaas knapte deze waardoor ze met haar hoofd tegen de ophanging van de webcam is geklapt. Ook op haar hoofd dus een flinke wond en meerdere kleine en schaaf wondjes. Uiteindelijk is de DA erbij gekomen om haar te verdoven en de wonden te hechten. Zelfs met een 3 dubbele verdoving is ze op de terug weg nog druk geweest en heeft ze staan stampen.
(Halster hebben we btw met een touwtje aan elkaar geknoopt en we hebben met een longeerlijn een voorstang gefabriceerd
)Na dit drama ben ik bang dat ze nu helemaal niet meer de trailer op wil. Stel dat ik dat voor elkaar krijg, ik durf eigenlijk niet meer met haar in de trailer te rijden, aangezien de kans bestaat dat het volgende keer helemaal mis gaat.
Ik wil het proberen met steeds rustig een stukje verder te rijden, kijken wat dat uithaalt. Van de DA kreeg ik de tip het zeiltje met rijden dicht te doen, tegen enge beelden/geluiden van achter.
Nu vraag ik me af of jullie ervaring hebben met lastige paarden op de trailer en wat jullie er aan doen. Gewoon een suggestie geven mag natuurlijk ook

Uriël is trouwens zeer stressgevoelig en is snel zenuwachtig. Daarbij is ze rete dominant. Maar wel heel lief hoor

cool toch!